Preluarea producătorului auto Chrysler, ecuaţie cu mai multe necunoscute

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Soarta companiei americane Chrysler se joacă în aceste zile. Primii care şi-au arătat intenţia de a cumpăra producătorul auto au fost americanii de la General Motors (GM). TotuşI,

Soarta companiei americane Chrysler se joacă în aceste zile. Primii care şi-au arătat intenţia de a cumpăra producătorul auto au fost americanii de la General Motors (GM). TotuşI, specialiştii de pe Wall Street sunt sceptici că o astfel de fuziune ar fi profitabilă pentru GM sau că s-ar finaliza. O sursă a declarat că GM se află în negocieri preliminare cu Chrysler, dar a adăugat că este improbabil ca GM să vrea să achiziţioneze filiala financiară a Chrysler, deoarece a vândut-o, anul trecut, pe cea pe care o deţinea, GMAC. O altă sursă a declarat că negocierile vizează o alianţă strategică pentru vehicule. Şi grupul sud-coreean Hyundai Motor se află pe lista de potenţiali clienţi interesaţi de achiziţionarea Chrysler. Conform unui articol apărut în cotidianul britanic "Sunday Times", Hyundai ar fi interesat de achiziţia Chrysler, prin care ar câştiga controlul asupra reţelei de distribuţie în Statele Unite ale Americii a producătorului american. Un purtător de cuvânt al grupului sud-coreean a negat această posibilitate. Şi alianţa Renault-Nissan se afla pe aceeaşi listă de potenţiali cumpărători ai Chrysler, mai ales că producătorul franco-japonez îşi doreşte foarte mult un partener nord-american al alianţei. Totuşi, directorul financiar al Renault, Thierry Moulonguet, a declarat că în prezent nu se doreşte extinderea alianţei Renault-Nissan prin achiziţionarea companiei americane. Dieter Zetsche, CEO DaimlerChrysler, a anunţat în cursul săptămânii trecute că va analiza toate opţiunile privind filiala sa americană Chrysler, fiind luată în considerare chiar vinderea parţială sau totală a acesteia. La fel ca şi grupurile Ford şi General Motors, ceilalţi doi mari constructori americani de automobile, Chrysler este profund afectat de concurenţa producătorilor asiatici care acaparează tot mai mult din piaţa americană. În al treilea trimestru al 2006, Chrysler a înregistrat pierderi de 1,16 miliarde de euro, afectând profiturile constructorului Mercedes-Benz.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite