Porsche Cayenne GTS, dovada că se poate sport şi în segmentul SUV FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La prima generație a fost hulit de aproape toată lumea, a fost privit cu indignare și chiar ostracizat. Cu toate acestea SUV-ul Cayenne a schimbat radical destinul companiei Porsche.

Adevărul a testat o astfel de mașină, ajunsă deja la generația a doua pentru a vedea de ce are atâta succes SUV-ul de lux al producătorului de la Stuttgart.

Cayenne este cel mai bine vândut model Porsche din România, reprezentând peste 60% din livrări, deci putem spune acum că acest SUV este un succes și este foarte popular și la noi.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

image

GTS, varianta testată de noi este una dintre cele 6 fațete în care este oferit Cayenne. Este ca un fel cireașa de pe tortul gamei, iar Porsche l-a conceput ca o variantă pentru cei care adoră condusul.

Vorbim despre plăcerea condusului, dar totul este dus la extrem, pentru că totuși întreg ansamblul are peste 2 tone, mai precis 2.018 kilograme.

Pentru a încerca un condus sportiv la această greutate este nevoie de ceva sportiv. Aici intervine motorul V-8 de 4,8 litri care poate fi regăsit și sub capota Cayenne S. O admisie mai agresivă și un sistem de management al motorul modificat oferă 420 CP, cu 20 mai mult decât Cayenne S, și cu 80 mai puțini decât Turbo. Astfel ați aflat și unde poziționează Porsche această mașină. Modificările de motor nu au fost singurele operate.

Suspensia poate fi mai coborâtă, în timp ce transmisia cu 8 trepte are alte setări care fac ca GTS să fie plin de viață. Nu știm, dar am auzit că există și alte setări pentru suspensie, normal și confort.

Încercând să aflăm dacă acesta este SUV-ul care oferă cea mai mare plăcere la conducere am rulat numai pe modul Sport. Pe consola centrală se mai află un buton Sport, de aici felul în care se comportă mașina este unul excelent. Direcția este extrem de precisă, iar mașina poate fi controlată chiar și atunci când un viraj este luat în power-slide. Având astfel de atuuri, poți conduce în stilul săgeată. Pur și simplu când botul mașinii e către direcția dorită, dai kick-down.

Posibilitățile de ajustare sunt multiple, garda la sol poate fi ridicată sau coborâtă și tracțiunea poate fi setată în mai multe moduri variind de la autostrată la offroad. Deși GTS îți va fi milă să trimiți Cayenne-ul GTS pe un drum accidentat. Pur și simplu această mașină se lipește foarte bine de asfalt, iar zgomotul evacuării este delicios. Sistemele de asistență și siguranță sunt numeroase, iar pentru a vă demonstra asta vă spunem că Hill Assist, Șasiul Adaptiv și Servotronicul sunt niște banalități față de ce descoperim la această mașină.

Rafinament venit pas cu pas

Pe măsură ce trece timpul, Cayenne devine mai rafinat. Designerii știu cu ce să ne momească, diverse elemente aerodinamice și admisii imense. Modelul de test alb cu jante negre și etriere roșii arată foarte bine și se desparte definitiv de imaginea primei generații din 2003 care te cam făcea să te întrebi dacă ăsta e designul potrivit pentur un produs Porsche. În interior putem descoperi luxul suprem, asta sub acoperișul panoramic cu trapă imensă.

Dacă vorbim despre interior trebuie să spunem că ne-am bucurat să mânuim volanul acoperit cu piele Alcantara. Restul interiorului se poate rezuma în două cuvinte, lux și stil. Scaunele sunt îmbrăcate într-un amestec senzațional de piele și Alcantara, iar nivelul lucrăturii și finisajelor este superior. Cockpitul ca de avion te înconjoară, comenzile numeroase fiind ușor de intuit dar și amplasate ergonomic.

Da, putem spune că GTS este unul dintre cele mai plăcute la condus SUV-uri. Desigur că există și o variantă mai puternică, dar în gama Cayenne se pare că raportul putere/preț este de partea acestui model.

Porsche Cayenne GTS

0-100 km/h: 5,7 secunde
Viteza maximă: 261 km/h
L/l/î: 4.846/1.954/1.688
Masă proprie: 2.160 kg
Volum rezervor (l): 85
Cilindree (cmc): 4.805
Putere (CP): 420 la 6.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 515 la 3.500 rpm
Consum mediu: 12 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte
Preț: 120.000 euro (cu TVA)

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite