Nissan 370Z sau Porsche Cayman S?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nissan 370Z sau Porsche Cayman S?
Nissan 370Z sau Porsche Cayman S?

Cea mai aprigă dorinţă a constructorilor Nissan 370Z este ca acest model să concureze cu Porsche Cayman S. Dacă au şi reuşit ceea şi-au propus veţi afla în rândurile de mai jos.

Cea de-a şasea generaţie Z, Nissan 370Z, cunoscută în Japonia drept Fairlady Z, a fost construită după modelul Datsun 240, introdus pe piaţă în 1970.

Un automobil sport, cu două uşi, elegant şi, totodată, sprinţar, 370Z ar putea îndeplini visul oricărui iubitor al bolizilor, după care să întoarcă oricine capul pe stradă. Dar merită, cel puţin în comparaţie cu Porsche Cayman S?

La prima vedere, 370Z seamănă destul de mult cu predecesorul său, 350Z. Principalele diferenţe estetice se pot observa la nivelul blocurilor optice frontale şi posterioare, care au o formă neregulată, dând mai mult dinamism modelului.

Mai scurt cu 65 de milimetri decât predecesorul, ajungând la o lungime de 4,25 metri, are o distanţă între axe micşorată cu aproape 100 de milimetri, reuşind astfel să fie mai mic decât modelul împotriva căruia doreşte să concureze, Cayman S, care are o lungime de 4,35 metri.

Introducerea aluminiului în uşi, în portiera de motor, dar şi în balamale, a determinat o scădere în greutate a modelului 370Z cu 32 de kilograme, aceasta ajungând la 1.583 de kilograme. Totuşi, deşi dimensiunile Nissan sunt mai ­mici decât cele ale competitorului său, greutatea este mai mare cu aproape 200 de kilograme.   

În topul celor mai bune maşini ale anului

Partea electronică a noului model este dotată cu senzori care acţionează ambreiajul şi levierul schimbătorului de viteze atunci când şoferul doreşte să cupleze la o treaptă de viteză inferioară. Motorul este unul V6 de 3,7 litri şi 331 CP, cuplat la o cutie manuală în şase trepte, există însă, bineînţeles, şi modelul pentru o transmisie automată în şapte rapoarte.

image

Cea de-a şasea generaţie Z, Nissan 370Z, cunoscută în Japonia drept Fairlady Z, a fost construită după modelul Datsun 240



Viteza maximă la care poate ajunge este de 250 de kilometri pe oră, Nissan 370Z atingând 100 de kilometri pe oră în 5,3 secunde. Clienţii sunt răsfăţaţi în interior cu piele neagră şi suede, sistem de navigaţie, iar piesa de rezistenţă este sistemul audio BOSE cu opt difuzoare şi un changer cu şase CD-uri.

Modelul poate fi achiziţionat la preţul total de 38.000 de euro. 370Z a fost ales pe lista celor 31 de finalişti ai competiţiei „Maşina anului”, iar câştigătorul va fi anunţat în luna aprilie a anului viitor. Printre concurenţii săi se numără Mazda 3, Jaguar XJ, Peugeot 308, Lexus RX, Audi Q5, BMW X1 şi BMW Z4 şi, bineînţeles, Porsche Boxster/Cayman.

Conservatoare, dar totuşi vulcanică

image

Deşi este o maşină sport, Cayman S poate fi considerat un automobil blând dacă e condus în oraş



Porsche, una dintre cele mai conservatoare mărci din lume, a dat lovitura cu modelul Cayman S, lansat anul acesta. Un bolid luxos, cu un motor de 3,4 litri, echipat cu 320 de cai-putere şi cutie cu transmisie automată, în şapte trepte. Exteriorul nu se deosebeşte prea mult de predecesoarele sale, stopurile au fost redesenate şi beneficiază de leduri, farurile, de asemenea desenate.

Un alt detaliu de reproiectare exterioară este reprezentat şi de noul spoiler de pe spatele bolidului. Şi interiorul este puţin schimbat. Scaunele sunt unele tipice de maşini puternice, tari, dar totuşi confortabile, mult mai plăcute decât cele de pe modelele mai vechi. Contactul noului Cayman se află în stânga volanului, iar motorul, spre deosebire de alte maşini, este amplasat în centrul maşinii. Potrivit constructorilor, şoferul poate „simţi” mai bine maşina. Deşi este o maşină sport prin excelenţă, Cayman S poate fi considerat un automobil blând şi economic dacă e condus în oraş. 

Dar dacă ieşiţi pe drumuri care să vă permită acest lucru, Cayman S se dovedeşte un bolid vulcanic şi spectaculos. O inovaţie pentru Porsche o reprezintă noua transmisie automată secvenţială, cu dublu ambreiaj. Este vorba, de fapt, despre două cutii de viteze într-una singură. Prima conţine treptele unu, trei,  cinci şi şapte, iar cealaltă doi, patru şi şase. În timp ce treapta a doua este cuplată, a treia aşteaptă momentul în care să intre în acţiune.

image

Contactul noului Cayman se află în stânga volanului, iar motorul e amplasat în centrul maşinii



Acest lucru face ca noul model Cayman S să poată rula cu doar 70 de kilometri pe oră în treapta a şaptea, cu un consum mediu de până la şapte litri pe suta de kilometri, dar totodată, şi cu 200 de kilometri în aceeaşi viteză, cu un consum ceva mai mare însă.

Acest sistem a fost fabricat pentru maşinile Porsche încă din anii ’80, însă este aplicat doar pe maşinile sport, mai exact, cele de curse, deoarece permite schimbarea treptelor de viteză mult mai repede decât la orice sistem asemănător, ceea ce permite atingerea vitezei de 100 de kilometri pe oră cu 0,1 secunde mai repede decât la alţi bolizi.  Noul Cayman S are un preţ de pornire de 65.000 euro, cu TVA.

Publicaţia germană „Bild“ a făcut o comparaţie între cei doi bolizi, iar potrivit jurnaliştilor, rulând una lângă cealaltă, la o viteză medie, cele două automobile par asemănătoare. Din punct de vedere al motorului însă, Porsche este marele câştigător al duelului dintre cele două. Dar dacă staţi să vă gândiţi la preţurile ambelor maşini, vă puteţi mulţumi şi cu mai puţină performanţă, atunci când există o diferenţă de aproximativ 30.000 de euro.

Slalom

image

Toyota, alimentată cu hidrogen din 2015



Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat de curând că pe lângă producerea unui hibrid plug-in, planurile sale includ şi lansarea unui automobil ce se va alimenta cu hidrogen. Acesta va apărea pe piaţă până la jumătatea anului 2015. Toyoda a adăugat că până atunci firma va produce o Toyota IQ în versiune electrică, ce va putea fi achiziţionată începând cu 2012. El a mai anunţat şi lansarea pe piaţă a unei versiuni plug-in, adică folosirea de acumulatori Ni-MH, pentru modelul Prius.

image

Noul Cadillac CTS, disponibil de anul viitor



Cadillac a anunţat că lansarea pe piaţă a noului model coupe CTS va avea loc în luna mai a anului viitor. Luxoasa maşină ar fi trebuit să iasă din producţie în vara acestui an, însă falimentul General Motors a amânat acest plan cu aproape un an. Noul model de Cadillac va fi disponibil în trei variante de motorizare: un V6 de 3,0 litri, ce dezvoltă 270 de CP, V6 de 3,6 litri şi 304 CP, şi un propulsor supraalimentat V8, de 6,2 litri şi 556 CP. 

image

GM îşi vinde autoturismele pe site-ul eBay



Constructorul auto american General Motors a anunţat că va vinde, începând cu săptămâna aceasta, 20.000 de autoturisme noi, pe portalul online de vânzări eBay. Acest gest are ca motivaţie încercarea de a dinamiza vânzările, după ieşirea din faliment, relevă agenţia France Presse. Pagina permite internauţilor să pună întrebări legate de modele şi să negocieze preţurile.



Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite