Planul Alianţei Renault-Nissan

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lupta pentru supremaţie în lumea giganţilor industriei auto duce la măsuri noi. Renault-Nissan plănuieşte să depăşească grupul VW cu o serie de megaplatforme care vor constitui cea mai mare structură mondială de arhitectură de autovehicule.

Misiunea grupului franco-japonez este cu atât mai grea cu cât Volkswagen şi-a mai adăugat în acest weekend o nouă marcă în portofoliu, producătorul german de camioane MAN (care produce aproximativ 50.000 de vehicule anual). Unei politici foarte agresive de achiziţii, Alianţa Renault-Nissan va opune o producţie eficientizată la maximum. Viitorul industriei auto se va baza tot mai mult pe megaplatforme şi pe globalizare pentru a produce modele la o scară cât mai mare, pentru a creşte flexibilitatea şi profitul, iar Alianţa vrea să profite de aceste strategii.

În 2015, primele 20 de platforme de vehicule vor produce 38 % din toate maşinile folosite în lume spune Herbert Demel, vicepreşedinte al furnizorului auto Canadian Magna International. „În 2009, pe primele 20 de platforme au fost produse 29% din totalul maşinilor, însumând un total de 18 milioane autovehicule. Numărul se va dubla aproape ajungând la 35 milioane de unităţi în 2015" a spus Demel. Compania Magna International deja este cunoscută ca un furnizor global, printre clienţii săi numărându-se chiar companii între care există rivalităţi directe.

Conform unui studiu al PricewaterhouseCoopers, Renault-Nissan va profita cel mai mult de aceste megaplatforme. Cea mai mare astfel de platformă va fi în 2015 cea pe care se va asambla şi următoarea generaţie de Dacia Logan. Denumită platforma globală B (sau X85), aceasta va fi responsabilă pentru producţia modelelor Renault Clio, Nissan Note, Dacia Logan şi Sandero. Megastructura va fi folosită pentru a se produce 3,8 milioane de unităţi anual. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite