Piaţa auto, în scădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marca Dacia rămâne liderul vânzărilor de pe piaţa românească
Marca Dacia rămâne liderul vânzărilor de pe piaţa românească

Primele nouă luni ale lui 2010 au însemnat o scădere a pieţei de autoturisme cu 23,2%. Dacă anul trecut livrările se cifrau la 101,770 de unităţi, 2010 a însemnat doar 78,152 de maşini livrate consumatorilor din România.

Dacă facem socoteala per ansamblu, adunând şi vehiculele comerciale, datele sunt 114.573 de exemplare pe 2009 faţă de 87,199 de exemplare pe 2010. Deci tot o scădere, care ajunge la aproape 24 de procente. Pentru amatorii de date exacte, la secţiunea comerciale sub 3,5 tone scăderea este de 34,1%, comercialele între 3,5 şi 6 tone au scăzut cu 38,9%, cele şase şi 18 tone cu 27,1%, iar comercialele grele de peste 18 tone au regresat cu 33,7%. Piaţa autobuzelor de până la 22 de locuri a scăzut şi ea cu 23,6%, în timp ce autobuzele cu mai mult de 22 de locuri au avut un recul inimaginabil de 79,1% de la 187 la numai 39 de unităţi.

Top 10 mărci auto

În mod aşteptat, Dacia conduce clasamentul pe mărci cu 25.769 de autoturisme livrate la intern. Urmează VW cu 6.498 de unităţi, Renault cu 6.234 de unităţi, Ford cu 5.930 de unităţi, Skoda cu 5.964 de autoturisme vândute şi Opel cu 4.169 de exemplare. Hyundai şi Chevrolet sunt cele două prezenţe coreene în top 10, fiecare dintre cele două mărci reuşind să comercializeze 3.712, res­pectiv 3.609 unităţi. Peugeot ocupă locul 9 cu 1.954 de unităţi, iar Toyota este pe locul 10 cu 1910 maşini comercializate.

s
Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite