Peugeot 208, francezii îşi rafinează citadina FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul Peugeot 208
Noul Peugeot 208

„Adevărul“ a testat cea mai nouă subcompactă franceză, Peugeot 208. Francezii mizează pe acest model pentru a regăsi succesul de odinioară, când inventau clasa B.

Această jumătate din grupul PSA mizează acum  pe 208 pentru a căuta succesul. Are şi de ce să fie plin de speranţe, 208 arată destul de bine și lasă în urmă modele cu aspect mai nefericit precum 3008.

Designul noului 208 a preluat foarte multe elemente ale concept car-ului SR1. Maşina este optimizată aerodinamic şi are anumite elemente interesante. Blocurile optice spate au o formă unică, de bumerang care le face să se integreze perfect în caroserie.

Vezi fotogalerie cu noul Peugeot 208



Designul subcompactei este o adaptare foarte frumoasă a soluţiilor stilistice de pe sedanul 508. Nivelul de rafinament este mai mare, iar liniile mai bine conturate. Parcă într-o încercare de a ne băga în cap nişte mesaje subliminale, producătorul francez şi-a scris numele şi sub capotă, dar şi pe haion.

Noul autovehicul este disponibil în două variante de caroserie cu 3 şi 5 uşi. 208 are trei versiuni de echipare: Acces, Active şi Allure. Din echiparea standard a nivelului fac parte ABS, ESP, 6 airbaguri, regulator şi limitator de viteză şi multe altele. Noi pentru test am avut la dispoziţie varianta cu motor 1.6 e-HDi de 115 CP în versiunea de echipare Allure.

Puterea aceasta este suficientă în oraș iar consumul este infim,  aproape că te miră că într-un oraș ca Bucureşti poţi să circuli având maxim un consum de 5 litri/100 km. Ţinuta de drum este bună atâta timp cât nu se exagerează cu viteza şi virajele strânse. Suspensia este destul de confortabilă dar unele gropi mai mari dau o senzaţie destul de urâtă.

Noul Peugeot 208 este mai compact, dar şi mai spaţios. Faţă de 207 maşina a scăzut în lungime cu 7 cm, dar a câştigat 5 cm în interior.  Acest lucru se traduce prin mai mult spaţiu pentru pasageri şi şofer. Peugeot 208 are un interior foarte frumos, cu noi abordări privind poziţia la volan şi vizibilitatea. Instrumentarul de bord a migrat în sus aproape de parbriz şi datorită volanului mic şoferul le poate supraveghea pe deasupra volanului. Astfel se alege un nivel de vizibilitate comparabil cu al unnui Head-Up Display. Materialele şi finisajele sunt de calitate bună, iar afişajele şi instrumentarul de bord arată foarte bine. Per total, am fost surprins de cum este lucrat interiorul acestei maşini care până la urmă face parte dintr-o clasă fără mari pretenţii – Segmentul B.

Printre noutăţile prezente în gama 208 se numără Touch-screen-ul, farurile diurne de tip LED și sistemul Start/Stop integrat în sistemul microhibrid e-Hdi.

Pro

Designul este foarte cool,
Materiale şi finisaje bune
Consumul de carburant

Contra

Preţ destul de mare la varianta Allure
Poziţie destul de ciudată la volan, dar te obişnuieşti uşor

Peugeot 208 Allure 1.6 e-HDi
 

0-100 km/h: 9,7 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 3.962/1.739/1.460
Masă proprie: 1.090 kg
Volum portbagaj (l): 311
Cilindree (cmc): 1.560
Putere (CP): 115 la 3.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 285 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Preţ de bază: 14.500 euro (fără TVA)


Rivali pentru Peugeot 208

Renault Clio - Tehnic este la o nouă generaţie despre care nu ştim mare lucru. Subcompacta Renault arată bine în fotografiile oficiale, aşteptăm detalii despre preţ.

Ford Fiesta – Este bine stabilită pe piaţă şi aşteaptă o generaţie nouă. Un rival bun, mai ales din prisma preţurilor mai mici.

VW Polo – Binecunoscut pe piaţă şi cu vânzări bune, va pierde puţin teren până la apariţia generaţiei noi, acum este timpul pentru 208 să profite pentru a câştiga clienţi noi.






image
Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite