VIDEO Pariul lui Micra

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Inginerii Nissan au explicat că, la vechiul model, sub 20% din motorizările vândute erau diesel
Inginerii Nissan au explicat că, la vechiul model, sub 20% din motorizările vândute erau diesel

Micra este un pariu deopotrivă interesant şi riscant. Nu va exista o motorizare diesel şi nici nu creşte în dimensiuni. În pofida faptului că opţiunea diesel nu va face parte din oferta noului Micra, acest model are suficiente argumente pentru a atrage atenţia asupra sa.

Cea de-a IV-a generaţie Micra este realizată pe o platformă complet nouă, botezată „V Platform", despre care producătorul nipon afirmă că este creaţie proprie.

Nissan vorbeşte despre atribute precum compact, agilitate şi costuri de exploatare mici. Noul Micra nu mai este produs în Europa, ci în India la costuri de fabricaţie mult mai mici. De aici, şi un preţ foarte competitiv - producătorul evită cu stoicism cuvântul ieftin.

Designerii au dorit pentru noul model un look mai puţin polarizant, cu un appeal mai mare. Rezultatul este o „buburuză" evoluată faţă de vechea generaţie care face un pas înainte în acest sens.

Interior generos,dar cam „tare"

Ampatamentul a fost mărit cu 20 mm, ceea ce a dus la un spaţiu interior mai generos. Designul a permis acum sensibil mai mult spaţiu la cap pentru pasagerii din spate, iar portbagajul a ajuns la 265 l, deloc rău pentru un automobil aflat exact în mijlocul segmentului B. Micra pleacă de la 915 kg, având un câştig de 35 kg faţă de generaţia precedentă.

Pe de altă parte, nu trebuie să priveşti cu prea mare atenţie plasticele de la bord care sunt din categoria „tare", cam ca la Dacia, cam de low cost. În poze poate arată bine, dar dacă intri în cabină şi începi să-l priveşti cu atenţie sau chiar să-l atingi, realizezi calitatea modestă.  Însă marea „revoluţie" vine de unde nimeni nu s-ar fi aşteptat.



Într-o Europă dominată de diesel, cu producători care au investit enorm în această tehnologie, cu motoare cu performanţe excepţionale de consum şi noxe reduse senzaţional, Nissan renunţă definitiv la acest tip de propulsie.

Mai mult, demarează vânzările doar cu o benzină în trei cilindri de 1,2 l de 80 CP şi 110 Nm, cuplat fie la o transmsie manuală de cinci viteze, fie la o cutie cu transmisie continuă. La Geneva, în 2011, va fi prezentată şi a doua unitate: 1.2 litri supraalimentat de 99 CP.

Performanţa dinamică a maşinii este foarte modestă, urcând prima sută abia în 13,7 sec. (14,5 sec. cu CVT). În schimb. are cea mai mică rază de bracare (4,5 m), avantaj important în traficul urban. Într-adevăr, noua Micra este leneşă şi destul de vocală. Dacă ai ceva ambiţii de viteză, ţi-ai greşit complet maşina. Însă, dacă eşti un tip liniştit care nu are vreo grabă sau vreun stres, te va duce unde ai treabă.

Nissan Micra

0-100 km/h (s) 13,7
Viteza maximă (km/h) 170
L/l/h (mm) 3.780/1.675/1.525
Ampatament (mm) 2.450
Portbagaj (litri) 265
Masă proprie (kg) 915
Cilindree 1.198
Putere (CP/rpm) 80/6.000
Cuplu (Nm/rpm) 110/4.000
Consumu/e/m 6,1/4,3/5 l/100km
Emisii CO2 (g/km) 115
Cutie de viteze manuală cu cinci trepte

Interior Nissan Micra
Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite