VIDEO Opel Insignia, un sedan ce rupe monotonia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat cea mai incitantă versiune a gamei Insignia şi, totodată, unul dintre cele mai frumoase modele din segmentul D. Sedanul ne-a impresionat prin varietatea opţionalelor. Insignia este urmaşul gamei de modele Vectra şi a venit exact atunci când trebuia: când generaţiile B şi C ale acesteia au intrat într-o capcană a monotoniei de design.

Acum 10 ani eram foarte familiarizaţi cu Opel Vectra. O maşină pe care o iubeam şi în acelaşi timp o uram. Pe la începtul anilor 2000, aceasta era cel mai popular second-hand de pe piaţă şi singurul mod în care puteai fi Regele Şoselelor cu o investiţie minimă. Visul a durat până a apărut Calibra (coupe-ul bazat pe platforma Vectra).

În 2008, Insignia a fost, la apariţia sa, pariul câştigător al unui producător aflat într-o situaţie dificilă şi a reuşit să uimească pe toată lumea. Spun asta deoarece a venit cu un nume nou pe un segment competitiv cum este D şi a reuşit să relanseze limbajul de design Opel. După numai doi ani de la lansarea acestui model, a venit şi momentul împrospătării. În 2010, Insignia a primit schimbări subtile de design, echipamente suplimentare şi două noi motorizări Ecoflex de 130 şi 160 CP. Cum în premieră pentru Opel era disponibilă o variantă cu transmisie integrală pe gama sedanurilor medii, am hotărât să o testăm.

Cu opţionale OPC şi piele Nappa nu putea să iasă un interior altfel decât premium

Încă din primele minute ale testului am sesizat că prezenţa tracţiunii integrale conferă o siguranţă în plus în viraje unui automobil care şi aşa stătea bine pe drum. În cei peste 800 de kilometri pe care i-am petrecut la volanul Insigniei, am descoperit că propulsorul are suficientă putere, iar consumul este mai mult decât satisfăcător. La un condus sportiv, am „reuşit" un consum de 8 litri/100 km, „trecând" apoi la regulile de condus eco, am obţinut un consum de 6,5 litri/100 km, un rezultat destul de apropiat de cel declarat de producător (e drept că am putut să conducem eco doar în afara Bucureştiului). În interior, opţionalele ce impresionează cel mai mult sunt pielea Nappa prezentă pe scaune şi pe cotierele de pe feţele uşilor.

Ergonomie foarte bună

Locul şoferului impresionează prin ergonomia sa şi efectiv pare că se „mulează" perfect pe tine atunci cât te aşezi la volan. Volanul, schimbătorul de viteze şi pedalierul din aluminiu se potrivesc foarte bine celor care au pretenţii sportive de la această maşină, dar pentru ele trebuie să plăteşti în plus deoarece fac parte din echipare OPC Line.

image

Această Insignia a fost una dintre cele mai frumoase modele testate de noi în acest an şi asta nu numai datorită designului său, ci şi a echipării sport şi a unor opţionale foarte bine alese (jante de 19 inch din aliaj în 5 spiţe) şi a nuanţei Mahon. Odată cu sistemul „4X4 Adaptive", pe Insignia sunt disponibile şi două noi moduri de conducere-Tour şi Sport. La cel Sport conducătorul auto poate modifica comportamentul suspensiei, motorului, cutiei de viteze şi al servo-direcţiei, Insignia transformându-se într-o maşină mai agresivă. Singurul convenient, o obişnuită pentru dieselurile de la Opel, este zgomotul destul de sesizabil al motorului, iar pentru a ne muta atenţia de la acesta am folosit sistemul audio.

Această versiune Insignia poate fi luată în seamă de cei care doresc un sedan mediu cu sistem 4x4 şi care oferă o oarecare doză de sportivitate. Este drept, răsfăţul oferit de opţionale vine cu un preţ de aproape 37.000 de euro, dar după ce am petrecut o săptămână la bordul acestei maşini încă ne gândim la ea şi la faptul că ar merita această sumă.

Opel Insignia 2.0 CDTi 4x4 Sport

- 0-100 km/h: 10,3 secunde
- Viteza maximă: 210 km/h 
- Dimensiuni L/l/î: 4.830/1.856/1.492
- Volum portbagaj (l) : 477
- Cilindree (cmc) : 1.956
- Putere (CP) : 160 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm) : 360 la 1.750-2.500 rpm
- Consum mediu: 6,5 l/100 km (minim obţinut de noi)
- Cutie de viteze manuală: 6 trepte
- Preţ (model testat) : aprox. 37.000 de euro (cu TVA)

image

Plusuri

- Sistemul adaptiv de tracţiune integrală.
- Consumul mic pentru un sedan mediu.
- Opţionalele din interior care te fac să nu mai ieşi din maşină.

Minusuri

- Aşteptăm cheia contactless pe această gamă.
- Inserţiile argintii de pe volan par fragile.
- Motorul diesel puţin cam zgomotos.

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite