FOTOGALERIE Drive Test "Adevărul": Opel Astra, o compactă turbo atrăgătoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Test Opel Astra
Test Opel Astra

Adevărul a testat una dintre cele mai populare game de compacte de pe piața din România. Opel Astra a devenit un model mai arătos, cu un motor mic, dar supraalimentat și cu opționale interesante.

Opel este unul dintre producătorii auto cu o îndelungată tradiție pe segmentul compact. Deși numele Astra a apărut pe piața auto în 1991, această mașină a moștenit calitățile unul model și mai logeviv, Kadett.

Actuala generație Astra J este bazată pe platforma Delta II a General Motors și a fost prezentată pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt în 2009. Am testat și noi această mașină într-o versiune specială, și anume cea dotată cu motorul 1,4 l turbo ce produce 140 CP.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE CU OPEL ASTRA ŞI CONCURENŢII SĂI!

Test Opel Astra

Odată cu actuala generație Astra a demonstrat că se poate reinventa. Nu mai este o mașină plicticoasă din punct de vedere al designului, iar interiorul său este mai bine proiectat și capătă multe puncte în plus datorită materialelor folosite și a finisajelor. Interiorul Opel Astra a evoluat foarte mult, la fel și gama de opționale. Felul în care arată cockpitul te duce cu gândul la mașinile premium. Este de remarcat ergonomia interioară, suportul lateral oferit de scaune, liniile planşei de bord, combinația de culori din interior sau spaţiile numeroase de depozitare. Vizibilitatea este și ea foarte bună, iar înclinarea coloanelor A este rezolvată prin intermediul unor ferestre triungiulare care elimină eventuale unghiuri moarte.

Din exterior, noua generație arată foarte bine, numeroase elemente de design fiind preluate de la Insignia, dar adaptate perfect pentru un hatchback. O impresie puternică este lăsată și de echiparea Sport dar şi anumitor dotări opţionale, care fac această mașină să arăte mai agresiv.

5 stele EuroNCAP

La drum, motorul trage bine mai ales la turaţii joase, iar dacă este dus la peste 3.000 rpm, zgomotul scos de acesta este unul extrem de plăcut. Propulsorul turbo este cuplat la o transmisie manuală în 6 trepte. Cutia manuală ar fi trebuit să aibă cursele ceva mai scurte, ţinând cont de caracterul destul de sport al maşinii.

Hatchback-ul stă foarte bine pe drum, comportamentul dinamic fiind foarte bun. Direcţia are feedback bun, este precisă şi îţi oferă încredere atunci când iei virajele cu viteze mai mari. Mașina de test era echipată și cu sistemul FlexRide ce are grijă ca suspensiile să ofere confortul necesar prin adaptarea la condiţiile de drum. La apăsarea unui singur buton, comportamentul maşinii se schimbă destul de mult, în funcţie de modul ales: Normal, Tour sau Sport.
Opel Astra a primit cinci stele la testele de siguranță ale EuroNCAP. Inginerii din Russelsheim folosit pentru acest model multă tehnologie pentru protectia pasagerilor și evitarea accidentelor. Astra vine echipată standard cu ABS și cu un sistem de control al stabilității extrem de performant, dar și cu numeroase airbag-uri. Cei de la Opel au mers până într-acolo încât oferă pe această gamă un sistem care recunoaște semnele de circulație.

Portbagaj destul de modest
Performanțe destul de slabe
Cursa lungă a schimbătorului

Designul noii generații, dar și opționalele oferite
Materialele și designul interiorului

Ținuta de drum
Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec 140CP MT6 Sport
- 0-100 km/h: 9,9 secunde
- Viteza maximă: 202 km/h
- L/l/î: 4.419/1.814/1.510
- Masă proprie: 1.373 kg
- Volum portbagaj: 370 litri
- Cilindree (cmc): 1.364
- Putere (CP): 140 la 4.900 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.850 rpm
- Consum mediu: 9 l/100 km
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ de listă: 17.270 euro (cu TVA)

VW Golf - Rivalul tradițional al Astra este puțin mai scump și un pic mai slab echipat. Gama de opționale este sensibil mai săracă, dar cea de motorizări este mai curpinzătoare.

Renault Megane - Francezii nu vând motorul turbo 1,4l de 130 CP comparabil cu acesta în România. În comparație cu Megane, Astra parcă e mai bine echipată

Hyundai i30 - Un concurent mai ieftin dar la care așteptăm noua generație ca să devină mai competitiv. I30 s-a poziționat foarte bine pe un segment domniat de europeni.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite