VIDEO O extensie bine-venită

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ibiza ST completează gama de modele a constructorului spaniol, păstrând veleităţile dinamice recunoscute ale mărcii. Seat se lansează într-un nou segment de piaţă din dorinţa de a mări vânzările. Oferă un produs robust, corect şi credibil. „Adevărul“ a fost la Barcelona pentru a conduce noul Ibiza ST.

Noua politică comercială impusă de noul preşedinte SEAT, James Muir, este una foarte pragmatică. Deşi break-urile nu au figurat niciodată în viziunea mărcii SEAT, iată că vremurile cer abordări originale şi extensii pe toate fronturile.

Un portbagaj mai încăpător

Designerii au primit sarcina de a crea un break cu un look cât mai sportiv, mai aproape de imaginea pe care vrea să o comunice marca. Adică nu un break utilitar, ci unul încăpător, dar dinamic şi, mai ales, aerodinamic. Cu un coeficient aerodinamic de 0,325 trebuie să admitem că misunea este îndeplinită. Într-un fel, nu a fost o misiune foarte dificilă.

Practic, ST este mai lung cu doar 18 centimetri (4,23 metri), având exact acelaşi ampatament, înălţime şi lăţime ca versiunea în cinci uşi. Deci toată mărirea s-a făcut de dragul unui portbagaj mai încăpător (+138 de litri) ajuns acum la 430 de litri şi expandabil la 1.164 de litri. Corectă este şi înălţimea platformei până la care trebuie ridicate bagajele: 578 de milimetri.

Cum merge

Ibiza ST vine şi cu şase motoare, dintre care unul nou în gamă, 1,2 TSI. Două dintre cele şase motoare sunt în trei cilindri, iar patru au injecţie directă şi turbo. Se asigură puteri între 70 CP şi 105 CP. La testele din Catalunia, am condus doar două versiuni în ideea de a face o comparaţie între declaraţii şi realitate. Am început cu 1,2 TSI Ecomotive Technology, un propulsorrealizat după ultima tehnologie VW pentru benzină, ce produce 105 CP şi un cuplu de 175 Nm.

Consumul mediu indicat de constructor este de 5,1 l/100 km cu o emisie de 119 g CO2/ km. Are şi sistem start/stop şi chiar regenerare a energiei disipate la frânare.

image

Am condus ST cu acest Ecomotive pentru 90 de km pilotând rezonabil, adică fără să fim agresivi, dar nici leşinaţi; atât cât să respectăm regulile de circulaţie - pe autostradă am urcat şi la 140 km/h, viteza maximă legală fiind 120 km/h -  şi să fim un partener bun de trafic.

Am obţinut pe un circuit mixt oraş/autostradă consumul de 6,3 l/100 km. Am constatat un motor mic, dar extrem de agil, cu un răspuns la pedală demn de capacităţi cilindrice mult mai mari. Singurul regret a fost cutia de viteze manuală de (doar) cinci viteze.

Acelaşi regret

l-am avut şi la propulsorul diesel 1,6 TDI de 105 CP şi 250 Nm. În teorie, consumă 4,2l /100 km şi emite doar 109 grame de CO2/km. În practică, pe un traseu combinat de 60 km, am obţinut 5,2 l/100 km, chiar dacă nu purta eticheta Ecomotive. DSG-ul atunci mai scade cu 0,2 secunde.

La data redactării acestui material, importatorul nu are preţurile gata, maşina urmând să fie lansată în iulie. Însă, suntem asiguraţi că va avea un preţ competitiv în raport cu concurenţa amintită, la care se adaugă Skoda Fabia Combi. Este vizată o clientelă cu o vârstă medie de 42 de ani, tinere familii sau cupluri care recunosc că 34% din decizie se datorează designului.

+

Aspect

Un break dinamic şi aerodinamic

Uşor

O caroserie minionă, ce avantajează motoarele de cilindree mică

-

Transmisia

Ar fi fost de dorit o a şasea treaptă

Sistem audio

Are un meniu cam stufos.

Seat Ibiza ST 1,2 12V Reference

0-100 km/h (s) 10
Viteza maximă (km/h) 190
L/l/h (mm) 4.227/1.693/1.445
Ampatament (mm)2.469
Portbagaj (litri) 430-1.164
Masă proprie (kg) 1.100
Combustibil benzină
Cilindree (cmc) 1.197
Putere (CP/rpm) 105/5.000
Cuplu (Nm/rpm) 175/1.550
Consum m 5,1
Emisii CO2 (g/km) 119
Cutie de viteze cinci trepte
Tracţiune faţă

Seat Ibiza ST 1,6 TDI

0-100 km/h (s) 10,9
Viteza maximă (km/h) 188
L/l/h (mm) 4.227/1.693/1.445
Ampatament (mm) 2.469
Portbagaj (litri) 430-1.164
Masă proprie (kg) 1.225
Combustibil diesel
Cilindree (cmc) 1.598
Putere (CP/rpm) 105/4.400
Cuplu (Nm/rpm) 250/1.500
Consum u/e/m 5,1/3,6/4,2
Emisii CO2 (g/km) 109
Cutie de viteze cinci trepte
Tracţiune faţă

Echipare standard

-airbaguri pentru şofer şi pasager, laterale şi cortină

-aer condiţionat

-geamuri şi oglinzi cu acţionare electrucă

-sistem de frânare cu ABS şi EBA n banchetă rabatabilă

-sistem radio CD cu MP3.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite