Noul Fiat Panda, un supermini de oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noile elemente ale designului sunt atrăgătoare şi pun Panda pe picior de egalitate cu Fiat 500
Noile elemente ale designului sunt atrăgătoare şi pun Panda pe picior de egalitate cu Fiat 500

 „Adevărul“ a fost la Napoli pentru a face cunoştinţă cu noua generaţie Fiat Panda. Micuţa maşină Fiat are acum design de supermini, nefiindu-i ruşine să stea lângă 500.

Italienii produc Fiat Panda de peste 31 de ani, 6,4 milioane de unităţi fiind vândute de la apariţia modelului. De fapt, vechile generaţii Fiat Panda sunt la fel de populare în oraşele Italiei precum sunt Loganurile în Bucureşti. Pe rădăcinile italiene se bazează, de altfel, şi grupul Fiat în promovarea acestui model construit în regiunea Pomigliani.

Panda este descris de oficialii grupului ca fiind un simbol al acestei ţări precum scuterul Vespa, pastele sau Moka Bialetti. A treia generaţie Panda are un nou design a cărui principală temă este cubul.

Pătrăţele cu o formă interesantă şi-au făcut apariţia peste tot, regăsindu-se pe scaune, pe bord, în forma lămpii de ceaţă şi chiar şi în forma manetei frânei de mână (care acum numai a manetă numai seamănă). Toate aceste detalii bucură şi demonstrează că Fiat a depus ceva muncă la crearea acestui design. La lansare, Panda este echipat cu patru motorizări, un 0,9 l TwinAir Turbo, de 85 CP, un 0,9 l asiprat de 65 CP, reînnoitul propulsor pe benzină de 1,2 litri şi 69 CP şi varianta 1,3 Multijet de 75 CP. Modelul de test a fost echipat cu această motorizare şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.

Poziţionarea schimbătorului de viteze pe bord permite o conducere confortabilă



Conceput pentru oraşele aglomerate

În această configuraţie, Panda nu este o maşină foarte sprintenă, dar are dimensiuni compacte şi putere suficientă pentru a se strecura uşor în zonele urbane aglomerate. Stabilitatea este satisfăcătoare, iar maşina stă bine în curbe la viteze apropiate de limitele legale. Spaţiul interior este generos pentru şofer şi pentru pasagerul din faţă. De remarcat, totuşi, că poziţia de conducere este cam înaltă.

Poziţionarea schimbătorului de viteze pe bord permite o conducere confortabilă

Producătorul italian anunţă că a fost creat şi ceva mai mult spaţiu pentru pasagerii din spate. În ciuda acestui fapt, observ că poziţia de acolo nu este foarte confortabilă şi este greu să creezi foarte mult spaţiu pentru cei de pe bancheta din spate într-un segment cu maşini atât de mici.

Din primăvară, şi în România

Finisajele, în schimb, sunt bune pentru acest segment, un detaliu încântător fiind opţiunile de culori pentru panoul de bord (care includ nuanţe de alb, roşu sau gri). Un detaliu destul de interesant, pe plasticul feţelor de uşi este scris peste tot cu litere mici numele modelului.

Lista de opţionale este bogată, multe dintre sistemele de aici fiind neaşteptate pentru maşini din acest segment. Cel mai important este sistemul de frânare automată „Low Speed Collision Mitigation" şi navigaţia „Blue&Me TomTom 2 LIVE". Altele au mai fost întâlnite pe gama Fiat 500 Start&Stop, Gear Shift Indicator (GSI), ecoDrive şi ECO mode (întâlnit la Panda la motorul TwinAir Turbo).

Noul Panda este disponibil în trei niveluri de echipare: Pop, Easy şi Lounge. Modelul va fi disponibil în România din primăvara anului 2012. Fiat a anunţat că, începând cu vara anului viitor, va prezenta trei versiuni de propulsie eco: GPL, CNG şi electrică.

Fiat Panda 1,3 Multijet

- 0-100 km/h: 12,8 secunde
- Viteza maximă: 168 km/h
- L/l/î: 3.653/1.643/1.882
- Masă proprie: 1.035 kg
- Volum portbagaj (l): 225
- Cilindree (cmc): 1.248
- Putere (CP): 75 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 190 la 1.500 rpm
- Consum mediu: 3,9 l/100 km (declarat de producător)
- Cutie de viteze: manuală, 5 trepte
- Preţ: neanunţat

+

- Culorile şi materialele de pe bord şi din interior.
- Lista bogată de opţionale pentru clasa sa.
- Designul noului model.

-

- Spaţiul interior pentru pasagerii din spate.
- Poziţie înaltă de conducere.
- Asemănare prea mare din profil cu cealaltă generaţie.

Rivalii lui Fiat Panda

info fiat panda



Citroën C1. Francezii au şi ei o propunere în acest segment dezvoltată împreună cu Toyota şi brandul coleg din grupul PSA. O maşină cu o formă interesantă şi potrivită pentru oraş.

info



Toyota Aygo. La fel ca şi Fiat, Toyota vine cu mai multe maşini în acest segment împărţind clasa mini în subnişe. Preţurile sunt mai mari, dar ai de unde alege.

info fiat panda



Peugeot 107. Modelul geamăn cu C1 este un pic mai slab echipat. Aceleaşi dimensiuni compacte, gama fiind totuşi mai săracă, având o singură motorizare.

info fiat panda
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite