VIDEO Noul Citroën C4 vine cu finisaje premium

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat cel mai nou model Citroën lansat în România. Producătorul francez împinge marca într-o zonă superioară a pieței, aducând versiuni cu echipare de vârf. În ultima perioadă, Citroën încearcă reinventarea brandului bazându-se pe un design mai avangardist şi împingând nivelurile de calitate şi mai sus.

Citroën a mers mai departe cu îndrăzneală şi în timp de criză, a inventat un subbrand gama DS. DS are rolul de a „împinge" marca franceză pe piaţă într-o zonă superioară, primul model DS3 muşcând acum serios din felia Mini. Vorbesc despre apariţia DS în cadrul testului nostru cu C4 deoarece influenţele apariţiei acestei submărci se văd foarte bine în interiorul acestei versiuni cu echipare de vârf.

Vechea generaţie C4 a fost la lansarea sa din 2004 o revelaţie în design. Noua generaţie testată de noi acum este o revelaţie tehnică. Adevăratele inovaţii sunt prezente în interiorul maşinii, unde, într-adevăr, ai sentimentul că acest vehicul a venit înaintea epocii sale. De data aceasta, designul exterior al compactei franceze este mai conservator faţă de şocurile cu care ne-a obişnuit până acum Citroën. Din punct de vedere stilistic, C4 este acum un frate mai mic al C5-ului. Întocmai ca la vechea generaţie, şi la C4-ul actual mi se pare că partea spate a modelului în cinci uşi constrastează cu sportivitatea formelor părţii faţă. În interior am constatat o mulţime de schimbări notabile faţă de precedenta generaţie, volanul cu butuc fix fiind una dintre dispariţiile regretate de mulţi. Nu am regăsit nici panoul LCD central.

Totuşi, Citroën a căutat să inoveze în continuare şi a încercat asta folosind materiale de calitate superioară. Maşina este protejată de un scut de senzori, care te avertizează când are un obstacol în spate, în faţă, în stânga sau în dreapta. În oglinzile laterale există o lumină-martor care te avertizează dacă există un obstacol în unghiurile moarte. Jucăriile şi gadgeturile din interior fac din C4 un adevărat birou mobil multifuncţional. Cei care nu se despart de laptop pot găsi sub cotieră chiar şi o priză. Per total, aşezarea din cabină îţi dă un sentiment sportiv. Noi personal a fost impresionaţi de pavilionul panoramic vitrat (701 euro) şi de sistemul multimedia cu navigaţie (950 de euro).

image

Acesta este cel mai high-tech post de conducere din clasa compactă

Ecologia, cuvântul de ordine

La drum, C4 demonstrează că este o maşină fină şi graţioasă, care cu siguranţă va dezamăgi pe anumiţi împătimiţi care caută un sentiment de sportivitate la volanul său. Motorul este sprinten, dar îşi face treaba în linişte. Dieselul francez este atât de silenţios încât este aproape insesizabilă din punct de vedere acustic oprirea motorului la semafoare. Compacta franceză este o maşină confortabilă şi pentru drumuri lungi datorită scaunelor faţă cu suport bun, încălzire şi masaj lombar. Totuşi, adulţii aflaţi pe locurile din spate au spaţiul foarte bine raţionalizat. Direcţia este foarte fină şi are un răspuns foarte bun. Feedback-ul este un pic vag la şerpuirile pe drumurile foarte virajate, dar este ideală pentru autostradă.

Cutia de viteze automată face prompt schimbările de treaptă, dar avem un reproş legat de răspunsul uşor întârziat al acceleraţiei.
Într-o lume îngrijorată de schimbările climatice, noi am aruncat în aer 114 grame de CO2 per km. Consumul în regim mixt înregistrat de noi la sfârşitul testului a fost de 4,5 l/100 km, un rezultat foarte bun pentru o compactă de 110 CP. La aceste rezultate a contribuit din plin tehnologia micro-hibridă e-HDi ce combină sistemul Stop&Start, aflat la a 2-a generaţie, cu o cutie pilotată şi motorizarea HDi 110, dotată cu filtru de particule.

Citroën C4 Exclusive 1.6 e-Hdi / 110 CP

L/l/h (mm): 4.329/1.789/1.491
Masă proprie (kg): 1.286
Cilindree (cmc): 1.618
Putere (CP/rpm): 110/3.600
Cuplu (Nm/rpm): 270/1750
Consum: 4,5 l/100 km
Cutie de viteze pilotată cu 6 trepte
Viteza maximă: 190 km/h
Preţ (model testat): 22.220 de euro cu TVA

Plusuri

- Padele care te ajută să schimbi treptele cutiei de viteze.
- C4 aduce materiale şi finisaje premium într-o clasă inferioară ca preţ.
- Motorul diesel este foarte silenţios.

Minusuri

- Răspuns întârziat la pornirea sistemului stop/go la semafoare.
- Sunete ciudate, de fiecare dată când faci ceva greşit.
- Designul părţii spate pentru modelele cu cinci uşi.

Care sunt concurenţii lui Citroën C4 pe piaţă

Peugeot 308.
Modelul frate de la PSA va primi curând un face-lift pentru a concura mai bine pe piaţă. Va avea aceleaşi motorizări, dar va fi sensibil mai ieftin şi mai puţin inovator.

VW Golf VI.
Cel mai vândut model din Europa este mai auster în design şi în interior. În schimb, maşina germană este sensibil mai scumpă decât C4. Sarcina unor "lupte drepte" cu modelele compacte lansate recent îi va reveni viitorului Golf VII .

Renault Megane. Este concurentul tradiţional pe piaţa franceză al C4-ului. Este mai ieftin, dar a fost lansat în urmă cu aproape doi ani şi asta se vede atunci când te uiţi la lista de opţionale.

image
image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite