Noul Renault Laguna, surpriza plăcută în clasa berlinelor medii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modelul francez se apropie, ca stil şi calitate, de maşinile germane din segment Limuzina trebuie să îndeplinească foarte multe criterii, pentru că şi pretenţiile clienţilor din acest

Modelul francez se apropie, ca stil şi calitate, de maşinile germane din segment

Limuzina trebuie să îndeplinească foarte multe criterii, pentru că şi pretenţiile clienţilor din acest segment sunt la fel de multe. Cum peste jumătate din cumpărători aleg modele ale producătorilor germani, suedezi ori japonezi, constructorilor din Hexagon le mai rămân foarte puţine procente, probabil că undeva sub 10%.

Renault Laguna aduce un suflu nou în clasa limuzinelor din clasa medie, unde conservatorismul şi liniile sobre dictează în continuare. Dacă modelul anterior se adresa unei clase de cumpărători trecute de 40 de ani, actuala versiune a mai scăzut limita de vârstă, materialele din interior fiind o invitaţie pentru cei cu vârste sub 40 de ani.

Asta nu înseamnă că un manager de succes trecut de 50 de ani nu se regăseşte în stilul noii Laguna însă acesta va fi mai greu de convins. Din punct de vedere al designului, mă aşteptam ca noua Laguna să fie o revoluţie, însă aparent este o evoluţie a modelului anterior.

Comportament rutier aproape de nota maximă

Probabil că succesul celor 2,4 milioane de exemplare vândute până acum şi-a pus amprenta asupra departamentului de desing de la Renault. Totuşi, liniile fluide ale caroseriei sunt în tendinţele actuale de design. Noua Laguna are un comportament rutier bun, datorită unei stabilităţi remarcabile în viraje, suspensiei îmbunătăţite şi direcţiei precise. O atenţie deosebită a fost acordată filtrării şocurilor provenite de la denivelările din carosabil.

Gama de motorizări pe benzină cuprinde motorul 2.0 16V 140 CP cu un consum de 8 l/100 km în ciclu mixt, urmat de cel turbo 2.0 16 V 170 CP, consum de 8,9 l/100 km, şi cel mai mic 1.6 16V oferind un bun raport performanţe/consum. Gama diesel este reprezentată de două propulsoare de referinţă, cel 1.5 dCi 110 CP şi propulsorul 2.0 150 CP ce are un consum de 6 l/100 km în ciclu mixt.

Renualt Laguna II a fost primul vehicul din istorie care a obţinut 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP. Noua Laguna conservă aceasta realizare, dar aduce multiple inovaţii. Sistemul Asistenţă la Frânarea de Urgenţă (AFU) este mai sensibil la declanşare, iar calitatea şasiului permite determinarea mult mai riguroasă a situaţiilor de urgenţă.

Funcţiile ABS şi ESP sunt acum mai eficiente, acţionând la momentul potrivit fără a mai fi necesară vreo anticipare, fiind evitate astfel mişcările brutale. Proiectoarele cu bi-xenon se orientează în funcţie de viteză şi de unghiul volanului, ceea ce permite oferirea cu până la 90% de lumină în plus pe viraj.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, pe noua Laguna este prezent un sistem inovator, care are un timp de detectare şi reacţie de două ori mai mare în cazul unui impact.

Garanţie de trei ani sau 150.000 de kilometri

Maşina dispune de un dublu airbag torace/bazin de ultimă generaţie. Reglementările impun o eficienţă până la viteze de 50km/h, în vreme ce pragurile de omologare interne ale noii Laguna oferă protecţie până la viteze de 70 km/h. Acest dispozitiv eficient include 6 airbaguri, încă de la primul nivel de echipare, iar opţional pot fi comandate airbaguri pentru protecţia toracelui pentru locurile de pe banchetă.

Cei de la Renault spun că noua Laguna este primul vehicul care a beneficiat de anchete realizate în rândul clienţilor referitor la confortului termic. Rezultatul anchetelor a fost sistemul de climatizare triplu automat, denumit "Soft-Auto-Fast". Modul "Auto" reprezintă punctul de referinţă, fiind inspirat de funcţii precum optimizare între confortul termic şi acustic ori rapiditatea modificării temperaturii în habitaclu.

Programul "Soft" oferă prioritate ambianţelor difuze şi silenţioase. Acesta are o reacţie până în partea din spatea maşinii, în timp ce modul "Fast" creează o ambianţă ventilată şi eficientă. Garanţia pentru noua Laguna este de trei ani sau 150.000 de kilometri.

Preţul de intrare în gamă este de 17.900 euro cu taxe şi corespunde versiunii berlină cu motor pe benzină de 1.6 16V 110 CP, în varianta de echipare Expression. Aceeaşi variantă de echipare, însă cu motorizarea diesel 1.5 dCi 110 CP, costă 19.401 euro preţ cu taxe. Pentru Laguna berlină, echipare Privilege, motor 2.0 dCi 150 CP, cutie automată, preţul este de 25.900 euro cu taxe.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite