VIDEO Nissan Pathfinder, un off-roader veritabil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 „Adevărul“ a testat unul dintre cele mai performante SUV-uri de pe piaţa din România. Nissan Pathfinder încearcă să ne convingă că formele pătrăţoase sunt încă la modă. Pathfinder poartă moştenirea unui SUV-legendă care cutreiera drumurile accidentate cu mult înainte ca un producător auto european să intre pe această nişă.

Încă de la prima generaţie, Pathfinder (ca şi modelul soră Navara, cu care împarte platforma) a impresionat prin formele pătrăţoase şi care aduc aminte de maşinile de teren de demult, care se impun prin robusteţe şi nu prin diferite brizbizuri de design. SUV-ul Nissan este, fără îndoială, o maşină care exprimă masculinitate, iar într-un trafic cu accente uşor haotice îţi conferă un oarecare avataj. Acum, Pathfinder a primit nişte modificări subtile care nu l-au schimbat în esenţă.

Faceliftul său a vizat capota, grila, bara de protecţie faţă şi bara de protecţie spate. În esenţă, a rămas acelaşi SUV arătos şi rău. Pathfinder are acum un motor cu o putere mai mare, este mai nervos şi se comportă cel puţin la fel de bine ca şi vechea variantă pe drum. Unitatea 2,5 dCi common rail a facut obiectul unor modificări substanţiale pentru îmbunătăţirea performanţelor, economiei de carburant, emisiilor şi rafinamentului în general.

Consum bun pentru un SUV de dimensiuni mari

Noul sistem de injecţie directă care operează la presiune de 2.000 bar a permis o creştere cu 11% a puterii şi a cuplului, motorul dezvoltând acum 190 CP şi 450 Nm. Accelerarea este acum mai fluentă, iar maşina este mai rapidă şi te duce oriunde, mai ales dacă nu te ghidezi după sistemul de navigaţie încorporat de Nissan, care nu are hărţi decât pentru câteva oraşe importante din România. Această motorizare diesel este, din păcate, singura disponibilă în acest moment pentru România.

Touchscreenul demonstrează că tehnologia ne poate însoţi şi în mijlocul naturii

image

Este o putere suficientă pentru "maşinuţa" în care am mai descoperit încă două locuri (faţă de cele cinci pe care le ştiam iniţial). Şi deşi Pathfinder este masiv, consumul în regim mixt nu a trecut de 10 litri la 100 km. La turaţii mici se simte o uşoară lipsă de cuplu, dar compensează cutia de viteze, care este scurtă şi bine etajată. La viteze mari pe drum asfaltat, maşina se aşază bine, absoarbe gropile elegant, dovadă clară că japonezii de la Nissan au gândit un SUV de oraş. Se descurcă şi foarte bine pe viraje în pofida înălţimii sale semnificative, ruliul fiind minim.

Dar nu aici excelează

Pathfinder. Este un off-roader veritabil şi acest lucru îl dovedeşte încă de la primii paşi, când scapă de asfalt. Sistemul 4x4 este unul dintre cele mai bune din lume, iar acest lucru se vede pe teren accidentat. Aici, Pathfinder, dacă este echipat cu anvelope speciale, trece peste orice obstacol, mai ales că, atunci când dă de greu, cuplează reductorul şi iese din împotmoleală. Sistemele de siguranţă nu lipsesc, cele mai avansate fiind ESP şi Hill Descent Control. Designul interior este gândit pentru a fi cât mai practic şi cât mai funcţional. Materialele utilizate sunt bune şi uşor de curăţat, mai ales că vorbim de o maşină care dă uşor de praf şi noroi.

Totuşi, Pathfinder este plin de tehnologie nouă. Printre noile echipamente se numără Nissan Connect Premium cu hard de 40 Gb şi comenzi vocale. Disponibil pe anumite versiuni, acesta integrează elegant în planşa de bord sistemul GPS de ultimă generaţie cu touchscreen şi care redă şi DVD, staţionând cu frâna de mână trasă. Nu lipsesc sistemul Bluetooth şi conexiunile Aux şi USB. Sistemul audio este conceput de Bose Premium.

+

- Este cu 80 mm mai lung decât predecesorul său.
- Materiale foarte bune la finisajele din interior.
- Touchscreenul şi nivelul high-tech al sistemelor din interior.

-

- O cutie automată este mai potrivită nivelului tehnologic al SUV-ului.
- Hărţile sistemului de navigaţie nu sunt aşa de detaliate.
- Geamurile nu se închid prin impuls.

Nissan Pathfinder 2.5 dCi 4x4

- 0-100 km/h: 11 secunde ll    Viteza maximă: 186 km/h ll    L/l/h (mm): 4.813 / 1.848 / 1.858
- Volum portbagaj (l): 515
- Cilindre (cmc): 2.488
- Putere (CP): 190 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 450 la 2.000 rpm
- Consum mediu: 10 l/100 km
- Cutie de viteze manuală 6 trepte
- Preţ (de bază): 34.650 de euro (cu TVA)

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite