VIDEO Momentul conectării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Diferenţele între versiuni ţin de adaptarea modelului la reglementările europene
Diferenţele între versiuni ţin de adaptarea modelului la reglementările europene

Pionierul Mitsubishi i-MiEV, prima maşină complet electrică de volum din lume, şi-a făcut debutul în Europa. Cu întârziere sau nu, de undeva tot trebuia să pornească „revoluţia“. Şi acest început poartă numele lui i-MiEV, primul autovehicul electric produs la scară largă.

 Dacă europenii l-au văzut pentru prima oară în versiune oficială abia la Salonul Auto de la Paris, în Japonia el este prezent încă din 2009. Vânzările vor demara în decembrie în 14 ţări, ca în România să ajungă undeva în martie anul viitor. Şi, ca orice produs care se află în prima etapă a existenţei, el este destul de costisitor de produs şi comercializat.

i-MiEV va avea un preţ cuprins între 33.000 şi 35.000 de euro (inclusiv bateriile), în funcţie de piaţa pe care este comercializat, şi tot în funcţie de acest aspect suma finală de achiziţie poate scădea până spre 30.000 de euro dacă se iau în calcul diferitele ajutoare financiare guvernamentale care se acordă pentru astfel de tehnologii. Nu şi în România! Şase ore sunt necesare pentru un „plin" de energie al bateriilor litiu-ion la o priză casnică de 220V. Există şi posibilitatea încărcării rapide în 30 de minute de la o sursă special concepută pentru aşa ceva, mod în care se poate atinge 80% din capacitate.

Electric, electric, dar infrastructură?

La acest capitol intervine marea problemă. Chiar şi în Japonia prizele de încărcare rapidă sunt destul de rare. Va dura destul de mult până ce va fi dezvoltată o minimă infrastructură, adică foarte multe prize în foarte multe locuri publice, pentru susţinerea maşinilor electrice. Sunt sigur că Europa va face eforturi în această direcţie, însă puţin probabil că şi România.

La drum

Ai la dispoziţie patru locuri perfect utilizabile, un portbagaj de 227 litri, tracţiune spate şi un cuplu de 180 Nm disponibil de la zero rpm ceea ce înseamnă că vei pleca de pe loc surprinzător de iute. Senzaţia trăită este cel puţin interesantă pentru că ai putea să nu te opreşti din acceleraţie decât atunci când te apropii de viteza maximă de 130 km/h, deoarece un motor electric nu necesită o transmisie convenţională. O singură treaptă este suficientă pentru a transfera toată puterea de aproape 67 CP către roţile posterioare. Însă atenţie la pietoni şi la ceilalţi participanţi în trafic, deoarece pe un i-MiEV
nu-l vei auzi niciodată venind spre tine.

Bordul este extrem de simplu şi puţin accesorizat. Poate doar levierul în stilul cutiilor automate îţi poate atrage atenţia. Pe lângă poziţiile D şi R, există şi B (Brake - amplifică acţiunea sistemului de recuperare a energiei la frânare) pentru o încărcare mai rapidă a bateriilor, precum şi modul C (Confort) ce reduce intervenţia sistemului de recuperare pentru un mers mai lin. La frânări sau în coborâre, maşina se transformă în generator şi acumulatorii pot fi revitalizaţi.

Mitsubishi i-MiEV

s

Preţ 30.000-35.000 € (est.)
Motor electric
Putere 66,6 CP/2.500-8.000
Cuplu 180 Nm/0-2.000 rpm
Transmisie o singură viteză,tracţiune spate
Baterii litiu-ion 88celule, 330V, 16 kWh
Masă 1.110 kg
Dimensiuni (Lxlxh) 3.475/1.475/1.610 mm
Autonomie 150 km
0-100 km/h 5,9 sec
Viteza maximă 130 km/h

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite