Mitul maşinii germane domină piaţa auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen este cea mai preferată marcă de autoturism în rândul românil
Volkswagen este cea mai preferată marcă de autoturism în rândul românil

Românii preferă în continuare autoturismele – fie noi, fie second-hand – fabricate după anul 2000 de către producătorii germani. Volkswagen şi Opel sunt pe val.

Atât maşinile noi cât şi cele second-hand produse în Germania sunt plasate pe primele 3 locuri în topul achiziţiilor viitoare ale românilor, arată un studiu realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.

Volkswagen este de departe autoturismul preferat al românilor, 36,8% din respondenţii studiului indicând această marcă drept principala opţiune de achiziţie. Acest lucru se observă şi în clasamentele APIA, unde acest brand este lider. Locul al doilea în topul intenţiei de cumpărare este ocupat tot de o marcă cu origini germane. Peste 20% din cei care doresc o maşină nouă sau second-hand în perioada imediat următoare aleg Opel. Pe locul al treilea se situează marca BMW cu 18,7%.

În ciuda acestui lucru, Toyota, Nissan şi Mitsubishi sunt cele mai fiabile maşini în ochii românilor, deşi majoritatea conduc o maşină germană second-hand produsă după anul 2000, cu care parcurg 10.000 de kilometri pe an şi o revând cu 10% mai ieftin de la an la an. O altă concluzie a studiului este că tinerii caută cu precădere autoturisme second- hand în mediul online şi târguri auto, în timp ce persoanele mai în vârstă apelează la parcurile auto şi anunţurile în ziar.

Creşte intenţia de cumpărare

În urma rezultatelor obţinute, s-a constatat că intenţia de cumpărare în perioada analizată vis-a-vis de anul 2010 a înregistrat o creştere semnificativă de 15% în cazul autoturismelor second-hand, în timp ce intenţia de cumpărare a unei maşini noi a înregistrat o scădere de 10% faţă de anul precedent. Modalitatea de tranzacţionare preferată este cea prin intermediul site-urilor specializate, preţul şi starea tehnică fiind principalii factori în luarea deciziei de cumpărare.

În urma analizării datelor furnizate de AutoIndex, instrument de măsurare a pieţei auto second hand, reiese că preţul mediu al unui autoturism rulat a înregistrat o scădere de 9,6% în perioada ianuarie - noiembrie 2011, scădere normala pe fondul crizei economice care a afectat şi în anul 2011 piaţa auto naţională. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite