Mazda 6, o japoneză, orientată spre Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul model de clasă mare al constructorului nipon concurează cu mult mai titraţii Volkswagen Passat sau Opel Vectra Designerii niponi au reuşit să dea lovitura prin noul model de clasă

Noul model de clasă mare al constructorului nipon concurează cu mult mai titraţii Volkswagen Passat sau Opel Vectra

Designerii niponi au reuşit să dea lovitura prin noul model de clasă mare de la Mazda. Aceştia se pot lăuda cu una dintre cele mai bine proporţionate maşini din clasa sa.

Continuarea serialului din filmul "zoom-zoom" nu poate decât să mă bucure, pentru că încep să cred tot mai mult că japonezii ştiu să facă şi maşini frumoase, nu doar enervant de fiabile. Noua Mazda 6 împarte aceeaşi platformă cu noul Ford Mondeo, însă parcă la nivelul designului, dar şi al dinamicii, cele două modele par să nu fie "gemene".

Motorizări foarte economice

Acceleraţiile sunt foarte bune pentru o maşină de familie, la plecarea de pe loc poţi rupe aderenţa cu uşurinţă. Demarajul 0-100 km/h se face în 9,9 secunde, cam mult pentru un motor de 150 de cai putere, iar reprizele de depăşiri nu sunt fenomenale. Toate acestea au şi un punct bun, şi anume consumul de bun-simţ. Adică, 12 litri de benzină în oraş şi undeva pe la 7 litri în afară. Pentru a atinge cei 214km/h constructivi trebuie să ai ceva timp la îndemână şi o linie dreapă de şosea.

În traficul urban motorul este năbădăios, aşa că îţi ia ceva timp să te acomodezi. Aşa că, cine vrea un motor mai elastic şi uşor de strunit în oraş poate să se orienteze către dieselul de 140CP, iar doritorii de senzaţii tari să încerce propulsorul de 2,5 litri şi 170 CP. Acesta atinge "suta" în 8 secunde. Soluţia de mijloc pare să fie motorul de doi litri şi 147 CP, dar să nu se aştepte să fie o bombă pe şosea.

Ţinuta de drum, aproape de nota 10

Pe autostradă, Mazda 6 are un comportament excelent. Poţi călători mult şi bine, pentru că o să vrei să o iei de la capăt. Aproape că nu-ţi mai vine să te dai jos din maşină. Cutia de viteze în şase trepte este foarte bine etajată şi te ajută în traficul urban, dar şi la drum lung.

Direcţia este exactă şi plăcută, totuşi cam "moale" la viteze mari. Ruliul nu prea există, iar frânele sunt foarte bune. Sistemele de asistare a şoferului intră târziu în funcţiune. Şoferul este asistat atât de ABS, cât şi de EBD, dar are la dispoziţie în echiparea standard şi sistemele DSC (stabilitate dinamică) şi TCS (controlul tracţiunii).

Sisteme suficient de bine reglate încât să te lase în pace în momentul în care trebuie şi să intervină atunci când eşti la limită. Suspensiile sunt bine setate, maşina filtrează foarte bine atât denivelările mari, cât şi pe cele mici şi dese, obişnuite pe drumurile româneşti. Atenţie la garda la sol mică, pentru că, deşi nu simţi gropile, rişti să loveşti maşina pe dedesubt.

Habitaclu spaţios şi perfect antifonat

La capitolul zgomot la rulare, Mazda 6 este una dintre cele mai bine antifonate maşini din clasa medie. Motorul se va auzi foarte rar în habitaclu, şi atunci doar când ajungi pe la vreo 5.000 de rotaţii. Sistemul audio Bose, montat şi pe alte modele ale constructorului, merită o notă aproape de cea maximă. Am făcut tot ce era posibil să aud un gâjâit sau o distorsiune a instalaţiei, şi degeaba.

Sistemul Bose sună perfect şi la volum minim dar şi la cel maxim. Şoferul îşi va găsi o poziţie foarte bună la volan, poate cu o uşoară tentă de sportivitate, pentru că picioarele sunt destul de întinse pentru a atinge pedalierul. Pasagerul din dreapta faţă este tratat regeşte, iar cei din spate beneficiază de spaţii mari şi generoase. Portbagajul nu este o referinţă în domeniu, însă este mai mult decât suficient pentru catrafusele unei familii cu un copil.

Concurenţii pentru Mazda 6

Opel Vectra

Din momentul lansării, în anul 2002, cea de-a treia generaţie a lui Opel Vectra a fost comercializată în peste 600.000 de exemplare. Până în 2005, Vectra s-a menţinut la o cotă de 10% din totalul pieţei europene pe segmentul său, fiind una dintre cele mai vândute berline de clasă medie. Nou la Opel Vectra este sistemul IDS Plus, premieră care a atras după sine şi modificări importante ale suspensiei, frânelor şi direcţiei, cu efecte benefice în materie de ţinută de drum. La generaţia anterioară, în condiţiile unui condus sportiv, maşina avea un caracter subvirator.

Volkswagen Passat

Noul Passat este o limuzină solidă, puternică, riguroasă, aşa cum îi stă bine unei maşini germane din clasa ei. Poate că designul exterior nu va rupe inimi, dar în mod sigur va permite celor care caută un model care să le reprezinte ascensiunea profesională să se regăsească. Ţinuta de drum este însoţită de un interior foarte spaţios, exact gândit, în care ai totul la îndemână. Siguranţa şi multiplele sisteme de securitate şi confort de la bord, exactitatea şi rigurozitatea cu care a fost gândit fiecare element al acestei maşini fac din noul Volkswagen Passat o alegere cu care nu poţi greşi.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite