Mazda 6, o japoneză frumoasă, dar furioasă
0De mult timp, berlina sportivă este apanajul constructorilor auto germani, lideri ai segmentului, prin modele premium sau prin cele de clasă medie. În ultimul timp, japonezii au început să
De mult timp, berlina sportivă este apanajul constructorilor auto germani, lideri ai segmentului, prin modele premium sau prin cele de clasă medie. În ultimul timp, japonezii au început să guste din acest "tort", modele precum Honda Acoord sau Mazda 6 MPS concurând cu succes rivalele teutone. Chiar dacă actuala serie 6 de la
Mazda va fi înlocuită, desenul caroseriei cu greu îşi arată vârsta. Varianta supersportivă, MPS, este o dovadă că japonezii se pricep să facă şi maşini frumoase, nu doar practice şi fiabile. Puţini constructori auto pot să facă această mişcare, care să se bucure şi de succes.
Exteriorul are tot ce-i trebuie pentru a ieşi în evidenţă şi a se distanţa de variantele normale. Jantele de 15 inch cu spiţe din aliaj uşor, grila faţă şi spoilerul spate fac din Mazda 6 MPS o maşină pe cât de performantă, pe atât de frumoasă. Din orice unghi ai privi 6 MPS, acesta respiră sportivitate, însă nu una care să deranjeze ochiul, pentru că nimic nu pare a fi forţat şi în plus.
Unii ar spune că transformarea, faţă de varianta de serie, este sesizată doar de cunoscătorii mărcii. Şi totuşi, nu este aşa.
Când intri în Mazda 6, simţi că ai sentimentul unei limuzine din clasa premium, iar primul lucru pozitiv ce îl constaţi este poziţia de condus, cât se poate de confortabilă, ajutată de multiplele reglaje electrice ale scaunului şi coloanei de volan. Este aproape imposibil să nu-ţi găseşti poziţia ideală într-o Mazda 6, indiferent că este varianta de serie sau cea sport.
Dezavantaj: consum mare de carburant
Panoul de bord continuă aspectul sportiv general al maşinii, iar materialele de calitate, precum volanul şi schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele, tapiţeria uşilor şi cea de pe scaune creează un ambient premium.
Mazda Performance Series, se traduce printr-un sedan puternic şi versatil cu motor de 2.3 litri, turbo alimentat, ce dezvoltă 260 de cai putere, şi injecţie directă. Cuplul maxim de 380 Nm obţinut la 3.000 de rotaţii pe minut garantează acceleraţii puternice, în diferitele trepte de viteză.
Cât despre sprintul de la 0 la 100 km/h, producătorul spune că îl poţi atinge în doar 6,6 secunde. Mult, ar spune unii, puţin, tind să cred, pentru că aceste valori sunt atinse cu greu de alte modele cu pretenţii de sportivitate, şi preţuri pe măsură.
Mazda 6 MPS nu costă 15.000 de euro, însă nici nu-ţi lasă contul bancar pe zero. Maşina beneficiază şi de un sistem de frânare performant, cu un sistem avansat de ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă (EBA), DSC şi TCS. Pentru că la 260 de CP puşi la dispoziţia şoferului, acesta trebuie să se gândească serios şi la distanţa de frânare.
Cert este că abia pleci de pe loc, şi deja te trezeşti la 160-180 de kilometri pe oră, şi nu ştii dacă acul vitezometrului indică viteza reală. Evident, toate aceste atuuri ale motorului au şi o parte proastă, şi anume consumul de carburant.
Dacă te încumeţi să pleci în weekend, la munte, asigură-te că pe traseul ales ai şi benzinării din belşug. Asta pentru că 6 MPS are un consum apropiat de al unei maşini de teren. Pe tot parcursul testului, computerul de bord nu a vrut să scadă sub 14 litri/100 de kilometri, şi asta chiar în condiţiile unui condus "latent", adică undeva la 90 de kilometri pe oră, în treapta a şasea.
Şi cum Mazda 6 MPS nu este un model destinat conducerii în astfel de condiţii, trebuie să vă aşteptaţi la medii ale consumului situate undeva pe la 20 de litri la sută, sau chiar şi peste această valoare. Depinde cât de des schimbaţi treptele la peste 7.000 de rotaţii pe minut.
Un alt plus al maşinii îl reprezintă sistemul audio de înaltă fidelitate, creat de unul dintre greii domeniului, Bose. Acesta vine echipat cu un CD-changer pentru 6 discuri, 7 incinte acustice, şi un subwoofer, toate realizate special pentru Mazda 6 MPS. Cu puţin efort ai putea da o petrecere de bloc cu un MPS, petru că, şi să fii "tare" de urechi, şi nu ai cum să rămâi pasiv la puterea şi calitatea soundului ce răzbate dinspre cele 7 difuzoare.