Mazda 3 Sedan, o sportivă elegantă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Varianta Sedan a seriei 3 de la Mazda nu a fost niciodată o ameninţare reală pentru poziţia fostului Volkswagen Bora, actualmente Jetta, sau pentru Astra şi Ford Focus Sedan. Dacă te uiţi la

Varianta Sedan a seriei 3 de la Mazda nu a fost niciodată o ameninţare reală pentru poziţia fostului Volkswagen Bora, actualmente Jetta, sau pentru Astra şi Ford Focus Sedan. Dacă te uiţi la numărul de unităţi vândute, Mazda 3 nu pare să dea bătăi de cap celorlalte modele din clasa ei, însă acest lucru ţi se va părea ciudat după un drive test. Pentru că acest model chiar poate concura oricând cu "omologii" săi de la Volkswagen, Opel sau Ford. Are un aspect sportiv, este spaţioasă, performantă şi costă în jur de 23.000 de euro.

Mazda3 este o maşină extrem de silenţioasă. Acesta este primul lucru pe care îl remarci, odată ajuns la volanul ei. Fiind foarte bine antifonată, la 170 de kilometri pe oră abia dacă îi auzi motorul. Deşi, sub capotă se află un propulsor turbo diesel în 4 cilindri care dezvoltă o putere de 143 de CP la 3.500 de rotaţii pe minut. Un al avantaj major îl reprezintă habitaclul, foarte spaţioas şi " lucrat "nemţeşte. Scaunele sport, comode, reglabile pe înălţime şi cutia de viteze foarte precisă sunt următoarele aspecte pozitive notabile. Are un demaraj bun, chiar dacă are nevoie de aproape zece secunde pentru a atinge 100 de kilometri pe oră, un timp mai slab faţă de Volkswagen Jetta 2.0 TDI, de pildă. Pe lângă închiderea centralizată, oglinzile elctrice, MP3 player şi alte opţiuni, pe care le are orice maşină care se respectă, Mazda 3 Sedan mai are inclus în pachetul de bază senzori de lumină şi ploaie şi smart card. Modelul diesel de top Mazda3 este echipat la cel mai înalt nivel. În funcţie de versiune, poate beneficia de sistem de sunet, boxe cu şapte difuzoare, schimbător de CD-uri, card de acces şi pornire (smart card), scaune de piele cu încălzire sau sistem de navigare DVD cu funcţie TMC (Traffic Message Channel). Consumul mediu dat de producător este de 6 litri de morotină la 100 de kilometri, însă cel real, în cazul unui condus sportiv, se apropie de 7 litri (8 în oraş şi 6 în afară).

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite