Maşinile de teren urcă în

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În România, vânzările de modele SUV au crescut în 2006 cu 42% faţă de anul anterior, numărul maşinilor livrate apropiindu-se de 11.000 de unităţi O trecere în revistă a celor mai

În România, vânzările de modele SUV au crescut în 2006 cu 42% faţă de anul anterior, numărul maşinilor livrate apropiindu-se de 11.000 de unităţi

O trecere în revistă a celor mai scumpe SUV-uri din lume este, de fapt, o incursiune într-o lume exclusivistă şi, poate, puţin excentrică. Cele mai scumpe maşini din acest segment au ca loc de producţie continentul european, dar nici producătorii americani nu stau degeaba. În timp ce europenii ridică preţul pentru apartenenţa la clasa premium şi pentru motoarele cu tehnologie de top, americanii se remarcă prin masivitatea caroseriilor, oferind confortul specific unui livingroom, şi opţiunea de personalizare. Numitorul comun: tracţiunea integrală şi abilităţile pe teren accidentat.

În România, modelele SUV sunt foarte bine primite, vânzările în acest segment înregistrând o creştere continuă. În 2006 au fost comercializate 10.971 de SUV-uri, din care 1.875 Hyundai Santa Fe, 1.146 Hyundai Tucson, 968 Volkswagen Touareg şi 715 Toyota RAV4. Fie că este vorba de lux, putere sau abilităţi off-road, SUV-urile se vor adresa mereu persoanelor cu un buget "generos". Alegerea unui astfel de model este o simplă problemă de gust sau de nevoi. Iar când vine vorba de preţ, oferta este foarte stufoasă şi complexă. În România, un SUV compact are un preţ de pornire de 14.000 euro fără taxe, în timp ce un SUV premium poate ajunge la un preţ de 90.000 de euro fără taxe.

Unii specialişti ai lumii auto nu s-au sfiit să considere că segmentul SUV-urilor nu are un viitor prea strălucit. Motivaţia este ca sunt energofage, într-o lume tot mai atentă cu economia de combustibil şi cu componentă ecologică. Conform portalului motorpulse.com, pentru a face faţă unor astfel de provocări, mulţi cred că viitorul segmentului SUV trebuie să înglobeze neapărat tehnologii hibride sau chiar total ecologice.

Spyker D12 , o combinaţie între o limuzină şi un crossover

Conform postului american de televiziune CNN, cel mai scump SUV din lume este un Hummer 1 - Warrior One - folosit de jurnalişti pentru a relata în direct prima invazie a trupelor americane în Irak. Maşina a fost achiziţionată de un fost luptător în războiul din Vietnam pentru suma de 1,25 milioane de dolari. General Motors, proprietarul brandului Hummer, a renunţat la producerea acestui model la finele lui 2006. Pe poziţia a doua în acest clasament se află producătorul olandez Spyker, cu un SUV exclusivist numit Spyker D12 ("Peking-to-Paris"). Pentru acest model, Spyker s-a îndepărtat de la filosofia mărcii, aceea de a produce doar 100 de exemplare din fiecare model lansat. Pentru Spyker D12, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2006, s-au înregistrat peste 300 de comenzi, însă producţia modelului va începe abia la sfârşitul lui 2007. D12 este o combinaţie între o limuzină şi un crossover, motoarele şi transmisiile fiind furnizate de Audi. Interiorul dispune de dotări premium ce se ridică la standardele unor mărci, precum Roll Royce şi Maybach. D12 este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în cinci secunde, iar în teren accidentat se descurcă cu siguranţă fără bătăi de cap.

Până la apariţia Spykerului pe piaţă, Porsche Cayenne Turbo S rămâne cel mai scump SUV european. Porsche este singurul producător de maşini sport de pe continent care oferă un SUV cu abilităţi de supercar. Motorul biturbo, V8 de 4,5 litri, dezvoltă 520 CP (720 Nm) şi oferă SUV-ului un sprint de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Specific modelelor Porsche, Cayenne Turbo S nu are o viteză maximă limitată, putând ajunge la 270 km/h. Preţul pentru un asemenea model începe cu 137.000 euro, cu toate taxele incluse, însă în România s-a comercializat un exemplar în valoare de 122.500 euro fără taxe. Având în vedere faptul că cea de-a doua generaţie Porsche Cayenne tocmai a fost lansată, preţurile se pot modifică. Pentru motorul viitorului Cayenne Turbo S se preconizează o putere de 600 CP şi un preţ în jurul a 150.000 euro.

Audi Q7 4.2 FSI se vinde la preţul de 107.000 euro

Specialiştii pieţei auto spun că Hummerul care domină clasamentul celor mai scumpe modele SUV din lume este într-adevăr o "bestie" capabilă să reziste la un atac direct cu o mitralieră de asalt şi poate urca pante cu înclinaţia de 45 de grade. Spyker şi Porsche sunt SUV-uri cu abilităţi sportive şi un interior cu apartenenţă la segmentul de premium. Singurul lucru care le aşază sub aceeaşi umbrelă sunt motoarele puternice, tracţiunea integrală şi, nu în ultimul rând, preţul.

Lista cu cele mai scumpe SUV-uri nu se opreşte aici. Lincoln Navigator, Infinity QX, Lexus LX, Hummer H2, BMW X5 şi Audi Q7 pot depăşi, în configuraţii personalizate, suma de 100.000 de euro. Un astfel de model poate fi remarcat chiar pe străzile din Bucureşti. Audi Q7 4.2 FSI dispune de un motor de 350 CP şi poate fi cumpărat pentru 107.000 de euro.

În ceea ce priveşte problemele consumului şi poluării, Lexus este printre singurii producători care s-a adaptat la noile reglementări. RX400h este primul SUV din lume echipat cu două motoare: unul electric şi unul pe benzină, ce dezvoltă împreună 268 CP. În condiţiile unui sprint de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde, a unui consum urban de 9 litri pentru 100 km şi a unor emisii minime, Lexus RX400h este oferit pentru aproximativ 50.000 de euro. Din categoria celor mai puternice SUV-uri diesel, amintim Volkswagen Touareg V10 TDI (313 CP) şi Mercedes-Benz ML420 CDI (306 CP).

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite