Maşinile care te lasă-n drum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jurnaliştii francezi de la revista „Auto Plus” au făcut un sondaj la 50 de service-uri auto pentru a afla care sunt maşinile cu cele mai multe probleme. Surprinzător, alături de alte mărci celebre, ca Honda, BMW sau Skoda, Dacia nu se află printre maşinile care să te lase pe marginea şoselei.

Citiţi şi
adevarul.es - Dacia, cea mai vândută mașină din Spania
Crossover-ul Duster, primul concept car al Dacia
Dacia Sandero va fi construită în Maroc
VIDEO Sandero Stepway ajunge şi în România
Dacia lansează Sandero diesel pe piaţa românească
VIDEO Dacia electrică,  imaginată de un student

Atunci când, de-a lungul timpului, un anumit model se prezintă la ateliere diferite, cu defecţiuni similare, înseamnă că acele probleme sunt determinate de piese proaste, de un montaj defectuos sau de un viciu de proiectare, nicidecum de proasta întreţinere sau exploatare a maşinilor respective. Aşa gândeşte orice şofer şi asta au căutat să afle şi jurnaliştii publicaţiei amintite.

Santa Fe şi 307, probleme la turbină

Pe primele locuri în topul maşinilor care îţi pot asigura un loc pe banda de avarie a autostrăzilor se află Hyundai Santa Fe - prima generaţie, Opel Meriva şi Peugeot 307, cu frecvente defecţiuni ale turbinei de supraalimentare la motoarele diesel (aşa numitul sistem turbo) care se gripează.

Defecţiunea se manifestă prin scăderea bruscă de putere care poate să apară în plin avânt pe autostradă şi care poate duce la accidente, dacă maşina din spate nu păstrează o distanţă suficientă. Santa Fe şi 307 sunt, de asemenea, afectate de probleme ale volantei şi ale sistemului de ambreiaj în general - cum este şi cazul Fordului Focus din prima generaţie.

Probleme au şi Miniurile din prima generaţie, Toyota RAV 4 (afectată tot de probleme ale volantei motorului), dar şi modelele gamei Renault Laguna II, Vel Satis şi Espace IV.

Rezultatele anchetei nu sunt deloc flatante pentru produsele Regiei Naţionale a Uzinelor Renault, modele ce par a fi printre cele mai afectate de erorile apărute în softurile sistemelor electronice ale maşinilor.

Renault, campion la erori

image

Kia Ceed



O mulţime de procese au fost intentate de posesorii acestor maşini - scriu cei de la „Auto Plus” - din cauza accidentelor provocate de regulatoarele de viteză (denumite şi pilot automat, cruise control sau tempomat).

image

Peugeot 307


Nici Toyota sau Volvo nu au fost ferite de defecţiuni la acest sistem, însă cele mai multe cazuri sunt cele apărute la modelele Espace, notează jurnaliştii francezi. Aceleaşi probleme şi pentru Laguna II, Espace IV şi Scenic, în plus sunt menţionate griparea prematură a turbinei şi ancrasarea valvei EGR (un sistem gestionat electronic de recirculare a gazelor de eşapament).

Cutii defecte şi curele rupte

image

Ford Focus



Defecţiuni la cutiile de viteze şi la turbine apar şi la Ford Focus C-Max şi la Volkswagen Golf IV. Probleme la turbine apar şi la modele precum Citroën C5, Peugeot 407 şi Volkswagen Touran, însă mai puţin frecvent decât în cazul modelelor Santa Fe sau al Peugeot-ului 307.

image

Opel Meriva


Deteriorări ale cutiei de viteze apar la Citroën C5, iar la Peugeot 407 s-au semnalat scurgeri ale lichidului de servodirecţie. Citroën C3 prezintă frecvent defecţiuni ale amortizoarelor, Peugeot 206 2.0 Hdi de 90 CP are probleme la distribuţie, iar pentru Renault Clio II este menţionat un caz de gripare a turbinei.

image

Toyota RAV 4



Lista poate continua cu Alfa Romeo 147 şi 156, cu Audi A3 şi A4, cu Mercedes A-Classe, Opel Corsa, Volkswagen Passat sau Nissan X-Trail, menţionate de ziariştii francezi cu rupturi ale curelei de distribuţie, probleme ale injectoarelor sau griparea turbinei.

Honda Accord

image


Dintre monovolumele franceze, cele ale grupului PSA, alături de Citroën C8 şi Peugeot 807, sunt aduse frecvent la service din cauza ruperii curelei de distribuţie. Nu numai maşinile franţuzeşti au probleme, ci şi BMW-urile din seria 3 şi 5, Nissan Micra sau Toyota Yaris, modele care sunt din ce în ce mai des remorcate din diverse motive, notează autorii articolului din „Auto Plus”.

image

Dacia Logan



La celălalt capăt al clasamentului, laurii revin modelelor Honda Civic şi Accord, Kia Cee’d, Skoda Fabia şi Octavia, care se află în topul fiabilităţii, alături de ultimele modele Fiat (Grande Punto şi 500), BMW sau Dacia.

Slalom

DS Inside şi-a dezvăluit interiorul

image

Citroën a dezvăluit recent interiorul conceptului „DS Inside” (acronimul conceptului „Different Spirit”- „Spirit diferit”). Un habitaclu haute-couture ce creează o ambianţă unică, senzuală şi elegantă, după cum îl definesc oficialii. „Scaunele, care beneficiază de finisaje realizate manual, sunt creaţii originale. Aspectul lor evocă brăţările de ceasuri scumpe, cu pielea în nuanţe în degradé a spătarelor. Liniile planşei de bord sunt fluide şi aeriene”, se arată în comunicatul remis presei de Citroën. De asemenea, „dispunerea conică a comenzilor, volanul cu diametru redus şi scaunele joase conferă o senzaţie dinamică”.

Peugeot a dezvăluit noul 5008

image

Recent, Peugeot a dat publicităţii informaţiile şi imaginile oficiale ale noului său monovolum 5008, un viitor rival pentru Opel Zafira şi Renault Scenic. 5008 va fi disponibil în două versiuni, cu cinci sau cu şapte locuri. Maşina are o lungime de 4,53 metri, o înălţime de 1,64 metri şi un ecartament de 2,72 metri şi este echipată cu un acoperiş panoramic din sticlă, cu o suprafaţă de 1,69 metri pătraţi. Motorizările pe benzină sunt de 1,6 litri (120 CP sau 156 CP), iar variantele diesel sunt de 1,6 litri (110 CP) sau 2 litri şi 150 CP cu cutie automată sau 163 CP, cu cutie manuală în şase trepte.

Bărbaţii adorm mai des la volan decât femeile

image

Riscul ca un bărbat să adoarmă la volan este de două ori mai mare decât în cazul unei femei susţine un studiu efectuat de o companie australiană de asigurări. Riscul este sporit de faptul că 72% din şoferii intervievaţi obişnuiesc să conducă mai mult de două ore şi jumătate fără pauză. Doar 60% din femeile care şofează au declarat că au acelaşi obicei riscant. Potrivit statisticilor, în Australia, 20% din accidentele rutiere au loc din cauza adormirii la volan. Psihologii recomandă şoferilor să nu plece la drum obosiţi, să se oprească cel puţin din două în două ore într-o parcare şi să coboare din autoturism pentru a face câteva mişcări uşoare de relaxare.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite