Maşina decapotabilă, la preţuri din ce în ce mai accesibile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă acum 15 ani un cabriolet era considerat culmea luxului auto, astăzi producătorii au reuşit să construiască modele care se vând la preţuri sub 20.000 de euro Preţul este ultimul

Dacă acum 15 ani un cabriolet era considerat culmea luxului auto, astăzi producătorii au reuşit să construiască modele care se vând la preţuri sub 20.000 de euro

Preţul este ultimul lucru care ar trebui să conteze atunci când ne referim la clasa cabrio. Maşinile decapotabile sunt spectaculoase, sexy, puternice cu mulţi cai putere, dar nu neapărat şi ieftine. Însă dacă un producător reuşeşte să scoată pe piaţă o decapotabilă cu toate aceste ingrediente la care mai adaugă şi un preţ nepiperat, atunci cu siguranţă acea maşină se va vinde foarte bine. Mazda MX5, de exemplu, este cea mai bine vândută decapotabilă din lume din întreaga istorie auto şi are un preţ de pornire de sub 20.000 de euro. Honda S 2000 sau Volkswagen Eos sunt alte două exemple de cabriolete de succes, cu preţuri accesibile.

Mai întâi trebuie să lămurim un aspect legat de sportivitatea modelelor cabriolet. O maşină decapotabilă nu este neapărat şi o maşină sport. În general, însă, decapotabilele au peste 120 de cai putere, jante de 17-18 ţoli, minim două ţevi de eşapament cromate care arată ca ţevile de tun şi interiorul foarte asemănător cu cel al maşinilor de Formula 1. Mazda MX5 şi Honda S 2000 de pildă au foarte multe lucruri în comun, făcând parte din aceeaşi clasă. Ambele modele au două locuri, dimensiuni aproximativ egale, mulţi cai putere şi un design sportiv. Volkswagen Eos, însă, nu face parte din aceeaşi categorie. Spre deosebire de micuţele de la Honda şi Mazda, CC-ul de la Peugeot are 4 locuri destul de confortabile şi un habitaclu generos, în care ar putea încăpea chiar şi 4 persoane adulte. Este adevărat, cu condiţia ca aceste persoane să nu fie mai înalte de 1,80 m.

Mazda MX5 o decapotabilă mică, dar nervoasă

În noiembrie 2005 a fost lansată a treia generaţie MX-5, un Roadster cu forme armonioase, accesibil, orientat spre plăcerea de a goni pe şosele cu părul în vânt. Statisticile spun că majoritatea clienţilor acestei maşini sunt femeile. Este firesc, mai ales dacă urmăreşti designul MX5-ului, cu linii foarte fine şi spaţiul nu prea generos la interior. Odată suit la volanul acestei maşini, îţi vei da seama că e un autoturism creat pentru egoişti. Pentru cei care nu îşi iau şi prietenii la plimbare, ci aleargă pe şosele singuri.

Mazda MX5 este disponibilă în două variante de motorizare: un propulsor de 1,8 litri şi 126 de cai putere şi un motor de 2 litri care dezvoltă 160 de cai putere. Varianta mai puternică are o viteză maximă constructivă de 210 km/h şi atinge 100 de km în doar 7,9 secunde.

MX5-ul a câştigat titlul de maşina anului 2005-2006, titulatura fiind acordată de către Comitetul Executiv "Maşina Anului" din Japonia. Poate că a contribuit şi faptul că modelul a fost lansat în 2005 tot în Japonia, însă cert este faptul că MX5 este prima decapotabilă care câştigă acest premiu vreodată.

Faptul că este acoperită cu material textil (varianta soft-top) face din MX5 o maşină uşoară, care demarează de pe loc într-un mod cu adevărat sportiv. Cu alte cuvinte, te poţi da mare la semafor, atunci când îi laşi pe toţi ceilalţi participanţi la trafic în spatele tău. Soft-topul are şi dezavantaje. Atunci când goneşti cu 130 de kilometri pe oră, zgomotul făcut de motor este destul de mare, iar când maşina este turată la peste 2.000 de rotaţii pe minut, zgomotul produs este identic cu cel al maşinilor de curse de la Formula 1.

Două motoare, trei linii de dotare la aproximativ 20.000 de euro

Oferta importatorului din România, Arian Motors, cuprinde dotări cu adevărat impresionante: airbaguri frontale şi laterale, ABS, sistem de distribuţie a forţei de frânare EBD (Electronic Brake Distribution), centuri de siguranţă pretensionate cu limitator de efort, imobilizare electronică a motorului, faruri cu halogen reglabile pe înălţime, climatronic, volan reglabil pe înălţime, sistem de control al tracţiunii TCS (Traction Control System), sistem audio cu CD şi scaune încălzite. Opţiunile disponibile variază în funcţie de versiunea aleasă.

Modelul de 1,8i este disponibil în trei variante de dotare: versiunea de bază, Emotion, modelul Challenge şi versiunea superioară, denumită Revolution. Exclusiv pentru modelele Revolution este prevăzută o motorizare de vârf precum cea a modelului Mazda MX-5 2,0i. Acest vehicul este îmbunătăţit în serie cu o cutie de viteze în 6 trepte, sistem de rulare Bilstein, diferenţial de blocare şi jante de aluminiu de 17 ţoli. Preţurile variază între 19.308 şi 29.825 de euro.

Honda S 2000, bomba de la Honda

Chiar dacă anul acesta în România nu s-au vândut decât 3 bucăţi din modelul S 2000 al celor de la Honda, importatorii sunt optimişti. Au şi cu ce. Cabrioletul S 2.000 este o maşină extrem de frumoasă şi puternică. Designul este unul de domnişoară, firav, cu liniile caroseriei foarte netede însă atunci când îi dai cheie, vei avea o surpriză. Domnişoara Honda S 2000 ştie karate. Este şi dinamică, şi sportivă, chiar dacă nu emană aceste lucruri prin toţi porii. Confortul nu a fost punctul forte al designerilor, pentru că partea tehnică a contat mai mult. La prima vedere, cu o caroserie de nici cinci metri lungime şi o greutate de doar 1.270 de kilograme, ai spune că este o maşinuţă pentru copii. Dar sub capota acestei maşinuţe se ascunde un motor bombă de 2.000 de centimetri cubi şi 240 de CP, cu 80 de cai mai mult decât MX 5-ul.

Cele două scaune sunt montate cât mai jos posibil astfel încât, la fel ca şi la Mazda MX-5, să cobori atunci când urci şi invers. Motorul este liniar, în 4 cilindri, deşi capota este atât de mare încât poate acoperi şi un V8 fără nicio problemă. Atunci când apeşi acceleraţia la maximum, ai senzaţia că maşina îţi pleacă de sub fund şi te lasă în urmă. În general, maşinile cu tracţiune pe spate şi 240 de CP sunt extrem de bine echilibrate, roţile din spate având suficientă apăsare pentru ca lucrurile să nu scape de sub control. Maşina atinge 9.000 de rotaţii pe minut în mod real, iar zgomotul produs atunci când demarezi este unul de carting. La interior, Honda S 2000 este dotată cu buton de pornire în loc de cheie, dublu airbag, bord cu afişare digitală, reglaj automat faruri, scaune din piele, radio CD cu RDS, aer condiţionat, suport de pahare, schimbător şi volan îmbrăcate în piele. Ca dotări, are cam tot ce îţi poţi dori de la confortul unei maşini: ABS, EBD, discuri de frână ventilate, faruri xenon sau oglinzi încălzite. Preţul nu este unul exagerat, însă nici unul accesibil tuturor: 35.000 de euro, cu toate taxele.

Volkswagen Eos, cea mai vândută decapotabilă din România

Arată foarte bine, mai bine decât un Polo, Golf sau chiar Passat, deşi are câte puţin din fiecare. Cea mai interesantă şmecherie la decapotabila Eos este plafonul, botezat de constructor CSC - Convcertible, Sliding and Coup roof. Adică un plafon rigid ca oricare altul, dar cu o caracteristică unică: partea anterioară a acoperişului, de deasupra şoferului şi pasagerului, este realizată din sticlă. Asta nu ar fi o noutate, pentru că am văzut aşa ceva şi la Megane. Însă la Eos, ramele pot rămâne fixe, iar partea de sticlă se transformă astfel într-o mare trapă.

Climatizarea automată se regăseşte la Eos în pachetul de dotări standard, versiunile superioare beneficiind de climatronic bizonal. La interior, chiar este lucrat cu simţul responsabilităţii. Şoferul, cel puţin, stă regeşte. Toate comenzile sunt îndreptate spre el. Scaunele pot memora poziţia şoferului şi cea a pasagerului din faţă şi se întorc automat în aceste poziţii când pasagerii din spate intră sau ies din maşină.

Sistemul este standard în echiparea top şi opţional în rest. Habitaclul este extrem de generos pentru o decapotabilă, iar poziţia de condus este joasă şi sportivă. Puntea din faţă a EOS-ului este de Golf, iar cea din spate de Passat. Şoferul are la dispoziţie un motor de 2.0l turbo FSI, care oferă 200CP şi 280Nm începând de la 1800 rpm, pentru o accelerare de la 0-100km/h în doar 7.8 secunde şi o viteză maximă de 232 km/h. Consumul mixt este de 6,3 la sută, însă condusul sportiv îl poate ridica la 7-7,7 litri/100 km.

Noul Eos beneficiază şi de sistemul AFS (Adaptive Front Lighting System) care modifică unghiul farurilor pentru a îmbunătăţi vizibilitatea în curbe. Din punct de vedere al siguranţei, decapotabila aduce un sistem numit Rollover Protection System. Adică, în caz de răsturnare se ridică automat şi instantaneu elemente de tip roll bar pentru a proteja capetele pasagerilor.

În cazul unui impact puternic din faţă, din spate sau din lateral, apar alte roll-baruri din spatele banchetei, pentru a oferi protecţie suplimentară. Volkswagen Eos are 4 variante de motorizare, atât pe benzină, cât şi diesel: 1,6 FSI de 115 CP, 2.0 FSI de 150 CP, 2.0 Turbo FSI de 200 CP şi 2.0 TDI DPF de 140 CP. Preţurile variază între 23.662 şi 26.760 de euro, preţ DDP.

Ca dotări, Volkswagen Eos este destul de generos, în pachetul standard fiind incluse 4 airbaguri, radio CD, aer condiţionat, scaune reglabile pe înălţime şi lombar, volan în trei spiţe îmbrăcat în piele sau discuri de frână ventilate. În 2006, Porsche România a vândut 106 unităţi Eos, iar în 2007, până în acest moment s-au vândut 169 de unităţi, modelul situându-se pe primul loc la vânzări, din clasa lui.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite