VIDEO Mai mulţi cai, mai puţine kilograme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lamborghini Gallardo LP 570 -4 Superleggera
Lamborghini Gallardo LP 570 -4 Superleggera

„Adevărul“ este singurul cotidian naţional ce a condus „taurul“ pe circuitul din Sevilla. Lambo Superleggera este un bolid pentru cunoscătorii care se bat cu secundele. Superleggera mizează pe scăderea greutăţii şi mai puţin pe mai multă putere. Fibra de carbon este viitorul pe care pariază micul producător din Santa Agata Bolognese.

Versiunea Superleggera este inspirată direct din noua competiţie Supertrofeo, organizată de Automobili Lamborghini în parteneriat cu producătorul de ceasuri Blancpain.

Performanţe de excepţie

Faţă de versiunea de stardă avem acelaşi motor V8 de 5,2 l cu „Iniezione Diretta Stratificatta". Presiunea de injecţie a benzinei este de peste 100 bar şi avem un supliment de 10 CP faţă de versiunea de pe coupe. Avem un cuplu impresionat de 540 Nm la 6500 rpm, o primă „sută" alergată în 3,4 secunde pentru ca a doua „sută" să apară după numai 10,2 secunde.

Viteza maximă a fost limitată la 325 km/h, considerată ca fiind suficientă nu doar pentru orice autostradă dar şi pentru cvasimajoritatea circuitelor de curse.

Cutie robotizată

Regăsim şi cutia robotizată „e-gear" în şase trepte cu padele la volan, o cutie inspirată direct din motorsport, extrem de rapidă, dincolo de reflexele celor mai mulţi şoferi. Ca opţiune gratuită, se poate merge şi pe cutie manuală dar vânzările ne arată că doar 3% din clienţii lui Superleggera o preferă! Mai mult, datele tehnice ne arată chiar şi un consum mai mic de combustibil la e-gear!

Cutia duce uriaşa putere a motorului la o tracţiune integrală care face automat o porţionare a tracţiunii 30/70 faţă/spate. Suplimentar pe puntea spate există şi un diferenţial LSD. Punctul forte al Superleggera este reducerea greutăţii. Maurizio Regiani, technical guru al Lamborghini, explică: „Creşterea performanţelor se face prin reducerea masei şi mai puţin prin performanţe mai mari ale motorului. Este calea noastră de dezvoltare".
Avem o reducere cu 70 de kilograme faţă de coupe ajungând la 1.340 de kilograme. Totuşi, are 20 de kilograme mai mult decât modelul precedent datorită faptului că maşina este mai mare - are 4,39 metri - are mai mult echipamente de securitate, etc.

Cheia succesului se nu­meşte: fibra de carbon. Un material folosit în industria aero-spaţială, în Formula 1, dar şi de Lamborghini încă din anii ‘80, ce-i drept mai timid, dar cu succes la legendarul Countach. Şi noul Lambo are multe componente din fibră de carbon. Mulţumită raportului masă putere îmbunătăţit, a aerodinamicii studiate dar şi a tracţiunii integrale, Superleggera este mult mai rapidă în curbe decât un supercar obişnuit.

Pe circuitul de la Sevilla

Circuitul din Sevilla are o formă care ne-a permis să exersăm diversele capacităţi ale maşinii. Linia dreaptă ne-a adus la 260 km/h şi doar lipsa noastră de talent ne-a făcut să nu urcăm la 300 km/h. Curbele, acele de păr pot fi atacate la viteze care fac să trepidezi de emoţie, dar şi de uimire că lucrurile se pot petrece atât de repede. Superleggera este un animal de circuit deghizat în haine de stradă.

.

De ce costă atât?

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera vi­ne la 175.400 de euro fă­ră taxe. Este un preţ. Dar intri in posesia unui „extreme machine", „italiano vero" şi fără com­promisuri.

Gallardo Superleggera se adresează acelor cunoscători ca­re simt diferenţa unor su­timi de secundă pe cir­cuit, care vor să traiscă cele mai incredibile experinţe motorsport, care iu­besc maşinile dincolo de li­mitele celor mulţi. Pentru cineva care doar vrea „să se dea" mai tare sau mai mare, recomandăm alte versiuni Lambo sau chiar şi alte brand-uri care livrează diverse tipuri de emoţii la preţuri sensibil mai mici.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite