Comentariul săptămânii: Lux în ambalaje mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lancia trece printr-o revoluţie care vine din America şi va cuprinde toate modelele sale. Producătorul italian este convins că esenţele tari vin în sticluţe mici.

Noua Ypsilon se doreşte o esenţă de lux într-un ambalaj mic. O dimensiune rebelă a luxului susţinută de un actor francez special. Vicent Cassel nu este doar un actor francez foarte cunoscut. A făcut destule filme la Hollywood pentru a fi recunoscut ca o vedetă internaţională. Căsătoria cu Monica Bellucci i-a adus o şi mai mare faimă şi - vorba lui Olivier François (un alt francez la origine), preşedintele Lancia - l-a ajutat să fie practic adoptat de italieni.

Filiera franco-italiană a funcţionat perfect, Cassel devenind noua imagine Lancia Ypsilon. „Mi-am dorit un tip elegant, rebel, non-conformist, cu glamour, charismă. Vicent este exact ce avem nevoie pentru noua Ypsilon", declara pentru revista „Auto Pro" executivul Lancia. „Luxul este un drept. Luxul trebuie eliberat de excese, de clişee. Luxul are substanţă, are valoare şi nu preţ!", mai spunea François.

Noua Ypsilon este expresia acestei noi filosofii asupra luxului. În practică, avem o maşină în cinci uşi, care marchează astfel o premieră importantă. Primele trei generaţii - din care (incredibil!) circulă astăzi peste 1,5 milioane de unităţi - au fost doar în trei uşi. Ultima generaţie a acoperit aproape o treime din segment. Însă noua strategie presupune un atac mai larg al segmentului folosind sinergiile din noul grup Fiat-Chrysler, încă în formare, dar ca şi făcut. Lancia va exista ca brand doar în Europa. În rest, se va numi Chrysler, inclusiv în Marea Britanie şi Irlanda. „Astăzi vindem 85% în Italia. Vrem să modificăm acest procent la 40% în afara Italiei", spunea François.

La o producţie estimată la 120.000 de Ypsilon pe an, bossul Lancia afirmă că toate pieţele mari ale Europei vor putea acoperi o cerere de 10.000- 12.000 de unităţi. El se bazează pe un design plăcut, neconvenţional, tipic mărcii Lancia. Se adaugă tehnologie de ultimă oră, gimmickuri tehnice simpatice, 600 de variante de customizare şi chiar o cheie cu cristale Swarovski. Sunt însă şi lucruri care nu prea arată premium la noua Ypsilon. Asta s-ar putea să încurce drumul către succes al Lanciei. Şi nu ne referim la piaţa românească, unde oricum s-au vândut câteva bucăţi din „greşeală", ci chiar la pieţele europene mari. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite