Los Angeles Autoshow, un salon fără strălucire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
LA Autoshow a însemnat apariţia unor concepte hibride
LA Autoshow a însemnat apariţia unor concepte hibride

Adevărul relatează în direct de la expoziţia auto californiană. În ciuda unui renume mondial pentru concepte si maşini verzi, demne de statul California, ediţia din acest an a fost de-a dreptul modestă.

Dacă este să ne raportăm la documentele oficiale ale Salonului californian, avem de-a face cu ceva premiere mondiale şi americane. Numai că o vizită a expoziţiei te aduce cu picioarele pe pământ. La nici un capitol, „LA Autoshow" nu excelează.

Statul California este cel mai draconic în materie de emisii de noxe, securitate rutieră şi legislaţie aferentă. Întotdeauna, aici, o pleiadă de concepte îşi făceau debutul prefigurând multe tendinţe. Anul acesta avem doar două companii care au salvat onoarea americanilor, în condiţiile în care nici una nu este propietatea unchiului SAM.

Pariul pe hibride

VW a prezentat „Up! Lite", un automobil hibrid în trei uşi care pretinde cel mai mic consum pentru o maşină cu patru locuri: 2,44 l/100 kilometri! Noul concept foloseşte un motor diesel TDI cuplat cu unul electric şi apelează la deja celebra cutie DSG ce echipează astăzi majoritatea modelelor VW. Up! Lite reuşeşte să emane doar 65 grame CO2/kilometri, un adevărat record pentru pentru un automobil hibrid, chiar mai puţin decât Toyota Prius. VW insistă că premiera mondială a conceptului este foarte aproape de realitatea care va urma în scurt timp.

Orgoliul nostru de europeni poate fi satisfăcut. Şi nu doar pentru faptul că mult aşteptatul Salon californian nu este cu nimic mai presus decât Salonul de la Geneva ci pentru că americanii au început să ia lecţii de la consumatorii europeni.

Premiere binecunoscute

Care credeţi că a fost cea mai importantă premieră a producătorului Ford? Ei bine, Fiesta! Adică un model cunoscut bine mersi de toată lumea pe la noi abia acum şi-a făcut debutul american demosntrând că „mic însemnă bun"! Care a fost marea premieră la Mazda? Aţi ghicit! Mazda 2, adică o altă „micuţă" cunoscută de peste doi ani.

Dincolo de detalii, nu am putut să nu remarcam lipsa de strălucire, de show tipic american. Degeaba ne aflăm în cetatea filmului, unde show-ul este a doua natură a oricărui american care trăieşte aici.

Nici presa nu a fost la fel de numeroasă ca la marile saloane, iar prezentările au arătat cam de „provincie". Concurenţa dintre LA şi Detroit nu a dat câştig de cauză Californiei. Numai că la următoarea ediţie a Solonului de la Detroit, de peste o lună, nu vor veni toţi constructorii.

2,44 Litri/100 km. VW Up! Lite foloseşte o combinaţie de motor TDI şi unul electric pentru a realiza un consum record.

Chevy Volt, speranţa lui GM

GM a ţinut să vorbească încă o dată despre Chevy Volt, primul său automobil plug-in „extended range“, care poate merge doar electric, pentru 64 de kilometri, cu mult peste Prius!

Chevrolet Volt va circula pe străzi din toamna lui 2010

Noutăţi despre Volt

„Acum doi ani am promis că vom veni cu Volt în toamna lui 2010. Acum am reconfirmat că ne ţinem de cuvânt“, spune Tony Posawatz, directorul acestui proiect. Volt este de o importanţă crucială pentru GM, dar şi pentru viitorul industriei auto pe termen mediu.


Confirmarea făcută de GM, aici la LA ,este importantă nu doar în cotentextul procesului de faliment prin care a trecut constructorul american dar, mai ales, prin demiterea lui Fritz Henderson, preşedintele companiei, cu doar 24 de ore înainte de debutul Salonului! De altfel, toate speech-urile prevăzute pentru Henderson au fost anulate, locul lui fiind luat de Bob Lutz, care, la 78 de ani, continuă să salveze imaginea GM.
De ce a plecat Henderson?

Demiterea lui Henderson nu are nici o legătură cu admnistraţia Obama ci cu faptul că preşedintele board-ului GM, Ed Witacre, nu a făcut nici un secret din faptul că nu are încredere în capabilitatea lui Henderson – un veteran GM – să facă revoluţia necesară. Aşă că l-a concediat fără nici o părere de rău asumându-şi pentru moment şi rolul de CEO. Iar căutarea unui top-executiv a început de azi!

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite