Laguna-Mazda6, confort versus design avangardist

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Francezii pun accentul pe eleganţă şi siguranţă, în timp ce japonezii au ca principal atu designul spectaculos şi comportamentul rutier dinamic Modelul francez este destinat în primul

Francezii pun accentul pe eleganţă şi siguranţă, în timp ce japonezii au ca principal atu designul spectaculos şi comportamentul rutier dinamic

Modelul francez este destinat în primul rând flotelor comerciale, în timp ce niponii mizează pe clienţii pentru care şofatul este o pasiune

În topul vânzărilor din România conduc detaşat maşinile de sorginte germană, în frunte cu Volkswagen Passat sau Ford Mondeo, aşa că cele două modele ale testului nostru par a fi mai degrabă modele unicat, de serie redusă.

Exterior clasic, interior tineresc

Francezii au fost mereu percepuţi drept constructori care oferă "altceva" în gama de modele în care activează. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu noul Laguna, o berlină hatchback, un concept constructiv, îmbrăţişat în special de producătorul francez. Designul nu te dă pe spate, însă nici nu te face să exclami "uite încă o maşină plictisitoare".

Dacă la exterior diferenţele faţă de vechea generaţie nu sunt prea mari, la interior, Laguna oferă un habitaclu în cel mai pur stil "german" cu putinţă. Planşa de bord, aduce foarte mult cu BMW Seria 3 şi nu doar la design, ci şi la calitatea asamblărilor şi a materialelor folosite.

Ergonomia planşei de bord merită nota maximă, pentru că absolut toate comenzile climatizării şi instalaţiei audio sunt la îndemână şi nu necesită perioade lungi de acomodare. Oricum, Laguna are un public-ţintă destul de conservator, şi aici este vorba despre directori de bancă ori de companii, pentru care confortul este pe primul loc, în detrimentul sportivităţii sau a tehnologiilor ultraperformante.

Cu eleganţă şi confort te întâmpină Renault Laguna şi când îţi petreci ziua în aglomeraţie, de la o întâlnire de afaceri la alta, dar şi la drum lung.

Noul Laguna îmbină fericit croazierele lungi cu drumurile scurte prin oraş. În ambele cazuri simţi că nu vrei să mai cobori din maşină. Pe şosea, Laguna se comportă destul de bine, ruliul pe virajele strânse fiind în limite decente, pentru că nu simţi că ai să ieşi în decor. Bineînţeles, cu condiţia să rulezi cu maşina normal, nu ca la etapele de raliu.

Eleganţă şi confort în variantă franceză

Despre partea tehnică nu se poate spune că Laguna reprezintă o revoluţie, modelul fiind echipat cu propulsoarele binecunoscute posesorilor şi iubitorilor mărcii franceze. Interesantă este decizia Renault de a monta pe noua Laguna propulsorul diesel de 1,5 litri, cel care face furori şi pe Dacia Logan, însă, de data aceasta ai la dispoziţie 110 cai putere.

Nu am încercat acest propulsor, însă, la test am avut tot un propulsor diesel, cel de doi litri şi 150 CP. În această variantă de echipare Laguna reuşeşte să fie un model destul de economic. Consumul maxim urban afişat de computerul de bord a fost de 9,3 l/100 km, în timp ce la drum acesta a scăzut la aproape 7 l/100km. Nu sunt cele mai mici valori din piaţă, însă, pentru un propulsor de doi litri şi 150 CP, nu cred că se poate cere mai mult.

Pentru cei cu punga strânsă, există 1,5 dCi. Cel mai ieftin Laguna, în varianta de echipare cu motor pe benzină de 1,6 litri 110 CP, costă 17.900 euro, cu TVA, în timp ce varianta de top, cu motor diesel de 2 litri 150 CP, costă 25.900 euro, cu TVA.

Mazda 6, japoneza "made in Europe"

Noua Mazda 6 continuă filozofia "Zoom-Zoom" prin care designul avangardist este combinat cu tehnologia de ultimă oră şi materiale de calitate. Chiar dacă este "frate" de platformă cu Ford Mondeo, Mazda 6 este altceva, parcă ar fi construită pentru a fi condusă şi atât. Sincer, nu mă deranjează preţul destul de măricel, nici tabla foarte subţire, un minus preluat de la vechea generaţie, şi parcă nici lipsa motorizărilor de top nu îţi provoacă nopţi albe.

Cât priveşte design poţi vorbi numai de bine despre noul 6, indiferent de varianta de echipare, pentru că este cea mai "arătoasă" apariţie din segmentul său. Din orice unghi priveşti maşina, parcă ar fi în pole position, pregătită pentru a lua startul în vreun Grand Prix. Interiorul este bine structurat, planşa de bord este destul de ergonomică, materialele folosite sunt de bună calitate, şi, pentru a nu ştiu câta oară, trebuie să acord nota 10 instalaţiei audio de la Bose.

Comportament rutier sportiv

Comportamentul dinamic reprezintă cireaşa de pe tort, pentru că şi aici Mazda 6 stă mult mai bine decât fratele Mondeo, dar şi faţă de Renault Laguna. Noul 6 parcă este construit de vreo divizie sport de prin Germania sau Italia, pentru că maşina stă perfect pe orice viraj, ruliul fiind aproape insesizabil, fapt care încurajează şoferul să abordeze curbele strânse cu viteze ceva mai mari decât şi-a imaginat.

Consum rezonabil de motorină

Motorizarea, şi ea împrumutată de la Ford, 2.0 Tdci, face faţă cu brio utilizării zilnice în oraş, în schimb, la drum lung, parcă cei 140 CP nu sunt chiar aşa de bine struniţi. Probabil că vina o poartă etajarea cutiei cu şase rapoarte, fiindcă mai tot timpul ai senzaţia lipsei de putere.

Totuşi, lipsa de putere este salvată de consumul rezonabil de 9 litri în oraş şi aproximativ 7 în afara lui, valori apropiate de ale concurenţei. Cea mai ieftină Mazda 6 costă 19.990 de euro, cu TVA, motorizarea 1,8 benzină 120 CP, în timp ce varianta de top, 2.0 Tdci 140 CP, ajunge la 31.490 de euro, cu TVA.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite