VIDEO La vânătoare de teutoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din hangarul Spyker, fabricantul olandez de maşini Saab „agită apele“ în clasa mare prin intermediul noii generaţii 9-5. Noul 9-5 nu este doar cel mai avansat Saab produs vreodată, ci şi modelul prin care suedezii vor să încurce socotelile rivalilor Audi, BMW şi Mercedes-Benz.

Noua generaţie soseşte la 13 ani după prezentarea celei dintâi versiuni şi ţinteşte concurenţa teutonă, dominantă în segmentul mare. Mai precis, oficialii Saab declarau că noul 9-5 se bate direct cu Audi A6. Cu o lungime de 5.008 mm, noul 9-5 este realizat pe platforma Epsilon a lui GM. Aceeaşi regăsită şi la Opel Insignia, cu precizarea că Saab dispune de varianta alungită a platformei.

Mai citiţi şi:

Spyker şi Saab îşi dau mâna pentru a se salva de la pierzanie (GALERIE FOTO)

Estetic, noul 9-5 este cel mai „pur" Saab creat de la modelul 9000 încoace. „Ochelarii" cromaţi ai generaţiei precedente au zburat la gunoi. Avem acum o parte frontală cu personalitate, o suprafaţă vitrată ce conferă impresia unei carlingi de avion (graţie montanţilor A negri) şi montanţi C destul de înclinaţi, care amintesc de modelele 99/900.

Tradiţionalism modern

La interior, contactul este tot între scaune, dar cheia clasică a fost înlocuită cu un buton „Start/Stop". În dreapta volanului se află acum butonul Night Panel, găselniţa preluată din aviaţie.

Pe lângă Head-Up Display, noul 9-5 poate primi şi alte sisteme avansate: climatizare pe trei zone, tracţiune integrală XWD, şasiu Sport, diferenţial cu alunecare limitată pentru puntea spate (eLSD), cruise-control adaptiv cu funcţie Stop & Go, faruri bi-Xenon cu Smart Beam, Advanced Park Assist, DriveSense - 3 moduri de rulare (Confort, Inteligent, Sport), care modifică setările servodirecţiei, suspensiei, cutiei şi răspunsul motorului. Graţie ampatamentului de 2.837 mm, noul Saab 9-5 oferă spaţiu cu încredere. Scaunele sunt extrem de confortabile - în tradiţia Saab, aşa că parcurgerea mai multor sute de kilometri dintr-un foc nu va fi o problemă.

Deşi am condus şi celelalte motorizări disponibile la startul vânzărilor - 2.0 TiD/160 CP şi 2.8T V6/300 CP - agregatul 2.0T ne-a reţinut atenţia. Cu 220 CP şi 350 Nm, propulsorul 2.0 Turbo era cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte şi padele în spatele volanului.

image

Zbor la firul ierbii

Versiunea testată dispunea şi de DriveSense (opţional), astfel că am putut sesiza diferenţele dintre cele 3 moduri de funcţionare. Trebuie spus că noul 9-5 nu este la fel de sportiv precum BMW Seria 5 şi nici nu te implică la fel de mult precum acesta.

Aduce însă un echilibru interesant între sportivitate şi confort. În modul „Confort", 9-5 este perfect pentru a înghiţi sute de kilometri în weekend. Treceţi în modul „Sport" şi reacţiile maşinii se schimbă imediat. Modificările direcţiei, acceleraţiei şi suspensiei sunt sesizabile „pe bune". Dacă optaţi pentru şasiul Sport şi tracţiunea integrală XWD (opţională în funcţie de motorizare), atacarea virajelor strânse se va face cu şi mai mare încredere.

În decursul anului gama de motoare va fi completată cu un 1.6 T benzină/180 CP şi cu un 2.0 TTiD/190 CP. În România, preţurile pleacă de la 27.490 de euro, fără TVA (2.0 TiD „Linear"). Dacă vreţi o alternativă la modelele germane care să vă scoată din anonimat, nu veţi da greş cu noul 9-5. Cel mai bun Saab construit până acum.

Saab 9-5 2.0T „Linear“

0-100 km/h (s)- 7,9
Viteza maximă (km/h)- 240
L/l/h (mm)- 5008/1868/1466
Ampatament (mm)- 2837
Portbagaj (litri)- 515
Masă proprie (kg)- n.c.
Combustibil- benzină Euro 5
Cilindree (cmc)- 1998
Putere (CP/rpm)- 220/5300
Cuplu (Nm/rpm)- 350/2500
Consum u/e/m- 12,4/6,3/8,4
Emisii CO2 (g/km)- 194
Cutie de viteze- şase trepte

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite