Jérôme Olive: Dacia nu concurează cu Renault

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jérôme Olive (53 ani) conduce grupul Dacia de la începutul anului
Jérôme Olive (53 ani) conduce grupul Dacia de la începutul anului

Şeful Dacia consideră că cele două mărci ale grupului francez nu se canibalizează, aşa cum s-a întâmplat cu Skoda şi Volkswagen. El promite că lucrează la „ceea ce înseamnă viitor pe piaţa auto“. Şeful de la Dacia pledează pentru continu­area programului „Rabla“ şi spune că viitorul poate rezerva orice surprize, inclusiv un automo­bil electric ori o decapo­tabilă marcă proprie.

Directorul general al Dacia, Jérôme Olive, se declară îngrijorat de situaţia pieţei autohtone, „căci un constructor are nevoie, dacă doreşte să se dezvolte, şi de susţinerea unei pieţe locale puternice". El spune că până acum au fost vândute aproape 90.000 de Duster, iar modelul 4x4 are succes mai ales pe pieţele extrem de exigente, precum cea germană.

„Adevărul": Cât de mare este succesul Duster pentru uzinele Dacia? Aţi compara acest succes cu cel al modelului Logan?

Jérôme Olive: Duster este un succes pentru grupul Renault şi pentru marca Dacia, dar în lumea automobilului de azi suntem obligaţi să rămânem prudenţi. Avem atâtea exemple de constructori care mizau pe un succes în această perioadă şi care nu l-au întâlnit. La noi a fost aproape invers. Ne aşteptam ca Duster să fie bine primit, dar toate aşteptările noastre au fost întrecute.

Câte Duster aţi vândut deja până acum?

Avem aproape nouă luni de producţie a variantei 4x2 şi cam şapte luni pentru varianta 4x4, iar până la sfârşitul anului cred că putem miza pe o producţie de aproximativ 85.000 de Duster, ceea ce ne apropie, la nivelul unui an întreg, de un total de 110.000-120.000 de maşini.

Predecesorul dvs. spunea că românii au o relaţie complicată, de iubire şi de ură, cu această marcă. S-au mai îmbunătăţit lucrurile?

Cred că imaginea mărcii Dacia evoluează. Poate vă mai amintiţi cum a fost primit primul nostru produs, Logan, un vehicul care avea un excelent raport preţ-prestaţie şi fiabilitate. Era un vehicul care până atunci nu mai existase pe piaţă, o ofertă complet nouă, care a surprins nu doar piaţa din România, ci şi pe cea din toată Europa. Cred că acum românii sunt mândri că exportă un produs care se bucură de atât de mult succes.

Vă îngrijorează totuşi că numai 10% din maşinile produse de Dacia în 2010 au fost vândute în acest an în România? Presupune această situaţie unele probleme pentru Duster, în 2011, pe piaţa românească?

Ştiţi cum e: putem vedea paharul pe jumătate gol sau pe jumătate plin. Putem alege să vedem că produsele mărcii au un succes incontestabil pe pieţele occidentale, care sunt atât de exigente. Sau putem considera că am avut noroc cu exportul, căci altfel comenzile de pe piaţa românească nu ne-ar fi asigurat vânzările. O piaţă care, trebuie spus, s-a prăbuşit după 2007 şi care a ajuns să nu mai însemne decât 100-110.000 de maşini pe an. Desigur că situaţia pieţei româneşti ne preocupă, căci un constructor are nevoie, dacă doreşte să se dezvolte şi de susţinerea unei pieţe locale puternice. Este deci esenţial ca piaţa românească să „redemareze".

Credeţi că taxa auto, care din 2011 se aplică şi pentru motoarele Euro 5, îngroapă şi mai mult această piaţă?

Problema taxei trebuie pusă în perspectivă şi sper că a fost gândită împreună cu un nou program „Rabla". Pentru că în România există un parc de aproximativ cinci milioane de maşini, din care aproape jumătate au peste 20 de ani vechime. Reînnoirea parcului auto este esenţială.

Cum poate fi evitată competiţia dintre Dacia şi Renault? „Financial Times" estima că cele două mărci riscă să se canibalizeze, după modelul Skoda şi Volkswagen.

Mărcile Dacia şi Renault nu se află deloc pe acelaşi teren şi nu vizează nicidecum aceiaşi clienţi. Noi spunem că nu este vorba deloc de mărci concurente, ci de mărci complementare. Dacia le propune celor care nu şi-ar permite decât o maşină la mâna a doua să cumpere o maşină nouă. Aceasta a fost filosofia noastră de la început şi pe aceeaşi linie mergem şi cu Duster, care oferă o prestaţie şi nişte calităţi la un cost foarte departe de al maşinilor din aceeaşi clasă.

Poate că şi o Dacia electrică, ori decapotabilă? Ne putem gândi la asta ţinând cont că acum cinci-şase ani nimeni nu-şi imagina o Dacia 4x4?

Grupul Renault va fi, într-un an sau doi, primul constructor european care va propune o gamă completă de maşini electrice. Tuturor ne place să avem surprize în viaţă. Dar ca să fie surprize nu pot să vă vorbesc despre ce urmează să se întâmple, vă asigur că lucrăm la ceea ce înseamnă viitorul în piaţa auto.

"Ne aşteptam ca Duster să fie bine primit, dar toate aşteptările noastre au fost întrecute."
Jérôme Olive
director general Dacia

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite