Întoarcerea la origini

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Subaru a prezentat versiunea sedan a vârfului de gamă Impreza WRX STI, rival direct pentru Mitsubishi Lancer EVO X.

În momentul de faţă Subaru oferă versiunea de top a gamei Impreza in două versiuni de caroserie: sedan şi hatchback. Este pentru prima oară în istoria mărcii nipone când se adoptă o astfel de strategie pentru Impreza.

Comparativ cu generaţia precedentă, sedanul WRX STI beneficiază de o suspensie revizuită, jante de 18 inci mai uşoare şi elemente de design menite să-i accentueze caracterul sportiv, dintre acestea nelipsind eleronul posterior generos.

Pentru o ţinută de drum superioară, Impreza STI aduce bare stabilizatoare faţă şi spate mai groase decât ale modelului existent şi amortizoare cu o cursă mai fermă (un plus de 15,6% în faţă şi 53% în spate). La interior, modelul aduce un nou sistem audio cu CD player, conexiune Bluetooth şi iPod, respectiv port USB şi radio prin satelit XM/SIRIUS (pentru piaţa americană).

Sedanul clasic

Decizia de a oferi şi o versiune sedan a fost luată cel mai probabil în urma criticilor fanilor care nu au adoptat foarte uşor strategia elaborată de subaru în urmă cu trei ani. Atunci compania japoneză viza o extindere fără precedent pe piaţa europeană.

Aici, specificul local favorizează caroseria de tip hatchback, astfel că generaţia actuală a Impreza a fost lansată în această formulă. O mişcare revoluţionară, ce a atras cumpărători noi dar a fost criticată destul de puternic de către clienţii fideli. În special cei din SUA - cea mai mare piaţă pentru Subaru - care nu au ingurgitat prea uşor trecerea la hatchback.

Marketing inteligent

Dincolo de presiunea fanilor, pentru Subaru trecerea la formula berlină plus hatchback a fost şi o chestiune economică. Aşa cum spunea Ferdinand Piech, fostul preşedinte al grupului VW, cu cât ai mai multe undiţe, cu atât ai mai multe şanse să prinzi peşte. 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite