VIDEO Infiniti prinde gustul diesel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul propulsor diesel al mărcii Infiniti debutează pe gama FX, mărind astfel adresabilitatea crossoverului japonez. Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din această primăvară, Infiniti a introdus – în premieră mondială, primul diesel al mărcii, un V6 de trei litri.

În segmentul european al SUV-urilor premium, opt din zece clienţi preferă un propulsor diesel. Infiniti propune un V6 de trei litri care oferă 238 CP şi 550 Nm! Propulsoarele diesel nu mai sunt o noutate pentru SUV-urile premium BMW X5/X6, Mercedes-Benz M-Class, Range Rover Sport şi Porsche Cayenne.

Din acest punct de vedere, Infiniti a fost mereu cu un pas în urmă, oferind pentru întreaga gamă de modele doar motoare cu benzină. Prima gamă care a primit un motor diesel a fost FX, urmând ca şi crossoverul EX şi noul sedan M să se bucure de avantajele propulsorului diesel în decursul acestui an. Sub numele de cod V9X se ascunde primul diesel al mărcii Infiniti, dezvoltat 100% in-house (sub îndrumarea Renault-Nissan), proiectat să respecte valorile mărcii şi să nu afecteze plăcerea condusului.

Tehnologie

Pentru reducerea greutăţii, blocul motor este realizat dintr-un aliaj special, cu 75% mai rigid decât oţelul, dar şi cu 22% mai uşor decât acesta. V6-le de trei litri are un unghi de 65 de grade, turbina fiind amplasată în interiorul V-ului.

Rezultatul? 238 CP şi 550 Nm (cu 50 Nm mai mult decât la V8-ul regăsit la FX50), transferaţi roţilor prin intermediul unei transmisii automate cu şapte trepte denumită Adaptive Shift Control (ASC). Infiniti susţine că FX30d poate parcurge până la 1100 km între două plinuri, emisiile de CO2 fiind cu 15% mai scăzute decât la FX37.

Din punct de vedere al sistemelor electronice, FX30d poate primi cam tot ce-şi doreşte un client din această ligă. Premieră pentru Europa este sistemul Lane Departure Prevention (LDP). Sistemul nu doar te avertizează la depăşirea involuntară a marcajului dintre benzi, dar şi frânează automat roata necesară pentru a readuce maşina pe traiectorie.

image

Cum se conduce?

Pornirea motorului şi rularea în primele trepte de viteză aduce în habitaclu un sunet mai pronunţat decât la rivalii BMW, Mercedes-Benz şi Porsche. Totuşi, nu este un sunet care să deranjeze, inginerii Infiniti încercând să-l facă să semene cu al versiunilor pe benzină. De îndată ce viteza de deplasare creşte, zgomotul devine rafinat, vibraţiile resimţite în habitaclu fiind minime. Cuplul motorului se simte din plin, astfel că nu veţi rămâne fără suflu în depăşiri sau atunci când adoptaţi un stil de condus mai sportiv.

Rapid pe autostradă, FX30d nu se sperie nici de viraje, acolo unde axa spate activă ajută simţitor la abordarea virajelor. Totuşi, în anumite momente simţi masa proprie de 2.150 de kilograme şi faptul că este mai grea de faţă, comparativ cu versiunile pe benzină. În România, Infiniti FX30d are un preţ de pornire de 60.350 de euro cu TVA (varianta GT), fiind oferite patruniveluri de echipare: GT, GT Premium, S, S Premium.

FX30d V6 3.0 GT Premium

R0-100 km/h (s)- 8,3
Viteza maximă (km/h)- 212
L/l/h (mm)- 4.870/1.930/1.680
Ampatament (mm)- 2.890
Portbagaj (litri)- 2.150
Combustibil- Diesel Euro5
Masă proprie (kg)- 2.993
Cilindree (cmc)- 238/3.750
Putere (CP/rpm)- 550/1.750
Consum u/e/m- 11,2/7,8/9
Emisii CO2 (g/km)- 238
Cutie de viteze- auto şapte trepte

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite