VIDEO Hyundai ix35, un crossover care atrage

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul crossoverului coreean are acum influenţe europene vizibile, fiind foarte plăcut ochiului
Designul crossoverului coreean are acum influenţe europene vizibile, fiind foarte plăcut ochiului

„Adevărul“ a testat unul dintre cele mai atrăgătoare crossovere. Având de partea sa atuuri precum designul şi ingeniozitatea, ix35 este un rival de temut în segmentul SUV. Crossoverul Hyundai este la începutul incursiunii sale pe piaţa auto, dar are o misiune grea, aceea de a înlocui un model care s-a vândut foarte bine.

Hyundai ix35 a fost lansat în 2010 cu scopul de a aduce un aer european într-o gamă de SUV-uri care „se vindeau" având de partea lor un singur atu - preţul. Acum, are misiunea grea de a depăşi în vânzări pe predecesorul său, Tucson. Vechiul Tucson era denumit popular Loganul SUV-urilor. Acum, această denumire a fost luată de Dacia Duster, fapt ce a aruncat crossoverul Hyundai într-o criză de identitate, lucru bun, spun eu, pentru că noul ix35 este cu totul diferit. Practic, este un lup care şi-a schimbat şi părul, şi năravul.

Lucru normal, dacă ţinem cont că a fost proiectat în Germania. Astăzi, designul noului ix35 îl face pe Tucson să pară răţuşca cea urâtă din poveste. Predecesorul Tucson a dominat până în 2009 topurile de vânzări în segmentul său. Acelaşi lucru este probabil aşteptat şi de la ix35, dar pe o piaţă pe care Duster are avantajul terenului propriu acest lucru pare imposibil. Crossoverul Hyundai s-a mulţumit în 2010 cu poziţia a patra în clasamentul vânzărilor de SUV-uri cu o cotă de piaţă de 4%.

Calitatea plasticelor din interior ne-a surprins într-un mod plăcut



Pe traseu am constatat că nu avem ce reproşa din punct de vedere dinamic maşinii de test. Motorul de 2 litri şi 184 CP oferă suficientă putere pentru a te simţi bine la drumuri lungi. Cutia de viteze automată are rapoarte care permit şi o abordare mai sportivă a conducerii. Cu această maşină se pot aborda curbe cu viteze mai mari în siguranţă. Desigur că nu poţi face acest lucru cu aceeaşi siguranţă cu care o faci cu un hothatch, dar totuşi ix35 are din acest punct de vedere un comportament mai bun decât multe dintre concurentele din segmentul său. Cu adevărat impresionaţi am fost pe teren accidentat, ix35-ul cu un design fluid şi „orăşenesc", dovedind că poate aborda şi drumuri neamenajate sau chiar şi şanţuri cu un unghi de atac mai dificil.

Pasagerii din spate sunt răsfăţaţi

Interiorul este ingenios construit, combinaţia dintre negrul bordului, consolei centrale şi al scaunelor şi inserţiile argintii de peste tot fiind plăcute ochiului. Plasticele de pe bord ne-au surprins, deoarece ne aşteptam să întâlnim ceva de calitatea celor de pe i30. Aşteptările noastre au fost înşelate, deoarece pe ix35 am întâlnit nişte materiale plăcute. Per total, interiorul e funky şi se pare că atacă segmentul de clienţi de până-n 45 de ani. ix35 este pregătit de un şofer modern, având conectivitate pentru iPod şi USB. Interesant este faptul că cei care s-au ocupat de designul interior al acestui Hyundai s-au gândit că pot să „construiască" pe feţele uşilor nişte cotiere perfect ergonomice. ix35 este o maşină în care ocupanţii locurilor din spate nu sunt neglijaţi, pe lângă faptul că au destul spaţiu la dispoziţie, aceştia putând să se bucure şi de încălzire în scaune.

Impresionant este pachetul de dotări al echipărilor. Printre dotările standard ale lui ix35 se numără sisteme precum ABS, ESP, asistenţă la urcarea (HAC) şi coborârea pantelor (DBC), aer condiţionat, airbag şofer şi pasager, airbaguri laterale şi cortină, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, usb şi aux, chiar şi un senzor de răsturnare.

+

- Ingenios felul în care a fost montat displayul camerei în oglinda retrovizoare.
- Este foarte bine dotată
- Pasagerii din spate au parte de suficient loc.

-

- Motorul este un pic mai zgomotos la turaţii de peste 2500 rpm.
- Stâlpii A ai maşinii sunt puţin prea proeminenţi, ceea ce cam deranjează.

Hyundai ix35, 2.0 CDRi 4WD Premium

- 0-100 km/h: 10,1 secunde
- Viteza maximă 195 km/h
- Dimensiuni L/l/î 4.410/1.820/1.670
- Masă proprie 1.731 kg
- Volum portbagaj (l) 581
- Cilindree (cmc) 1.995
- Putere (CP) 184 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm) 392 la 1.800 - 2.500 rpm
- Consum mediu 8 l/100 km
- Cutie de viteze automată 6 trepte

Calitatea plasticelor din interior ne-a surprins într-un mod plăcut
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite