Hyundai va lansa un brand premium denumit Genesis

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oficialii se întreabă dacă sigla Hyundai de pe vehiculele face ca maşinile să se vândă sau vând mai puţine.
Oficialii se întreabă dacă sigla Hyundai de pe vehiculele face ca maşinile să se vândă sau vând mai puţine.

Grupul coreean Hyundai va înființa în viitorul apropiat un brand premium sub sigla căruia va comercializa, pentru început în SUA, autoturismele de segmente superioară precum sedanurile Genesis și Equus și coupe-ul Genesis.

Modelele vor primi designații din caractere alfanumerice, asemănătoare celor adoptate de Hyundai pe piața din Europa pentru anumite game.
Producătorii auto coreeni au înregistrat progrese semnificative în ultimul deceniu. De la produse low-cost alese de cei care doreau o mașină nouă și nu își permiteau ceva mai costisitor, modelele Hyundai și Kia au devenit repede foarte competitive pe toate segmentele. Această situație se se remarcă în principal pe piața nord-americană.

Situația peste ocean este atât de bună pentru coreeni încât până și șeful grupului VW se întreabă de ce produsele companiei sale nu pot concura cu cele ale Hyundai pe anumite zone.

Dar nu contează cât de bună este o mașină pentru că prejudecățile se duc greu. Anumiți clienți susțin în anumite sondaje că sigla de pe capotă contează și pentru statutul lor. Și deoarece există o astfel de categorie de clienți pentru care nu contează sondajele de calitate, drive-testele sau transmisiile automate.

Toate aceste rezultate nu vor schimba mare lucru în percepția acestei categorii de clienți. În cazul acestora dacă nu le poți schimba felul în care gândesc, poți schimba marca. La acest raționament au ajuns acum câțiva ani producătorii japonezi de autovehicule Toyota, Nissan și Honda care au lansat diviziile premium Lexus, Infiniti și Acura. Vânzările și cotele de piață au evoluat peste așteptări, mai ales pe piața din SUA.

Această dilemă este principala problemă cu care se confruntă grupul coreean Hyundai. Anumiți clienți ignoră din cauza siglei autoturismele de segment superior precum Genesis sau Equus.

Dave Zuchowski, vice-președinte al departamentului vânzări al Hyundai Motor America, susține: "Există o întreagă discuție în interiorul grupului, oficialii întrebându-se ‘sigla Hyundai de pe vehiculele noastre premium ne ajută să vindem vehicule sau ne împiedică să vindem și mai multe?'. "Aceasta este o întrebare la care este dificil de răspuns deoarece vânzările grupului Hyundai sunt în creștere: în primul an de producție a modelului, Hyundai a vândut 3.193 unități din sedanul său de 60.000 de dolari denumit Equus. Aproape cu 900 mai multe decât compania se aștepta. Pe de altă parte, Zuckowski confirmă că deși variantele sedan și coupe ale Genesis au consemnat vânzări în creștere cu 13 % în 2011, mulți clienți au ales opțiunea de a schimba logoul Hyundai cu cel opțional aparținând modelului Genesis.

Deși deciziile finale în cadrul companiei nu au fost luate, lansare brandului premium va putea coincide cu prezentarea noilor generații ale sedanurilor Genesis și Equus, care sunt așteptate în 2013.

Crearea unui brand premium nu este întotdeauna o rețetă de succes. În 1992, Mazda a plănuit lansarea unei divizii denumite Amati ca răspuns la Acura, Lexus și Infiniti. Din cauza unor răspunsuri slabe din partea clienților acest plan nu a mai demarat niciodată.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite