FOTOGALERII Test Drive "Adevărul": Hyundai i30, marea înnoire a compactei coreene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adevărul a fost în Sevilla pentru a testa cea mai nouă mașină din segmentul compact. Este vorba de a doua generație a Hyundai i30.

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

image

Prima generație a compactei coreene i30 a fost lansată în rumă cu 5 ani. Aceasta a devenit cel mai bine vândut model al Hyundai, cu 400.000 unități. Acum, este propusă o mașină cu totul nouă, dar realizată tot la centrul de proiectare de la Russelsheim, Germania și construită la fabrica de la Nosovice (Cehia).

Noua generație a compactei este de importanță crucială pentru Hyundai, iar coreenii au declarat că au vizat liderii de piață la conceperea acestui model. Putem spune că au reușit, noua generație arată foarte bine și la drum se comportă la fel de bine, aflându-se undeva în partea de sus a segmentului său.

Hyundai oferă pentru această gamă șase motorizări. Dintre acestea am testat noul motor 1.6 GDI ce dezvoltă 135 CP, în combinație cu o cutie de viteze automată.

Deși mă așteptam la o cutie de viteze cu delay și încetiniri între schimbările de treaptă, transmisia automată oferită de Hyundai în această gamă are un comportament foarte bun. Puterea motorului este livrată prompt, cei 135 CP făcând din această compactă una foarte vioaie.

Direcția este destul de precisă, în modul normal. În celelalte două setări ale sistemului FlexSteer (confort și sport) direcția oferă un feedback ce se simte artificial. În schimb conportamentul la drum al i30 este ireproșabil, asta datorită suspensiei, MacPherson pe puntea față și independentă pe puntea spate. Denivelările sunt absorbite fără probleme, iar mașina stă foarte bine în viraje.

În interior descoperim că Hyundai a învățat foarte multe de la producătorii europeni. Materialele folosite sunt mai bune, finisajele mai de calitate, iar designul bordului și consolei centrale este atrăgător și ergonomia este foarte bună. Lungimea mașinii a crescut, ceea ce face ca spațiul interior disponibil pasagerilor să fie mai mare.

Motorul este foarte silențios, ceea ce în combinație cu antifonarea foarte bună a mașinii face ca în interior acesta să fie aproape insesizabil. Vizibilitatea este foarte bună. Modelul de test era dotat cu acoperiș panoramic, care face mașina foarte luminosă în interior.

Deși pe unele piețe i30 este comercializat ca Elantra Hatchback, designul noii generații împrumută elemente de design de la ix35, dar și de la i40. Reinterpretare a aceluiași fluidic sculpture, caroseria modelului ascunde umbre și elemente care pot fi observate la o privire mai atentă, dar și un coeficient aerodinamic mult mai bun decât cel al precedentei generații.

Noul Hyundai i30 va fi oferit cu şase airbaguri în standard. Lista de sisteme de siguranță prezente la bord include ABS, VSM (vehicle stability management), ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) şi ESS (emergency stop signal). Printre cele mai importante noutăți în lista de opționale se numără: scaunele electrice şi încălzite, touchscreen-ul de 7 inchi, sistemul de navigaţie, sistemul de climatizare dual automat, luminile de zi de tip LED, lumini HID (high intensity discharge) şi AFSL (farurile adaptive).

-
Sistemul FlexSteer
Anumite materiale din interior
+

Designul noului model
Silențiozitatea motorului
Comportamentul suspensiei
Hyundai i30 1.6GDI 135CP AT6

- 0-100 km/h: 11 secunde
- Viteza maximă: 192 km/h
- L/l/î: 4.300/1.780/1.470
- Masă proprie: 1.300 kg
- Volum portbagaj: 378 litri
- Cilindree (cmc): 1.591
- Putere (CP): 135 la 6.300 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 164 la 4.850 rpm
- Consum mediu: 6 l/100 km
- Cutie de viteze: automată, 6 trepte
- Preţ de bază: 10.880 euro (fără TVA)

Concurenții Hyundai i30

Ford Focus - Noua generație Ford Focus este mai bună și din punct de vedere dinamic, dar și al ofertei. Este un rival de temur și un punct de referință în segment.

VW Golf - Liderul la vânzări în Europa oferă o gamă bogată, atât de dotări cât și de motorizări. Este mai scumpă și cu mai puține dotări în echiparea standard

Renault Megane - Compacta francezilor are nevoie urgent de o reinventare, asta pentru că aproape toate rivalele de pe piață s-au înnoit. 

CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite