Honda Civic, siguranţă în variantă futuristă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua Honda Civic a fost optimizată aerodinamic şi are o parte frontală şi o siluetă încântătoare
Noua Honda Civic a fost optimizată aerodinamic şi are o parte frontală şi o siluetă încântătoare

„Adevărul“ a testat a noua generaţie a compactei Honda Civic. Pentru actuala generaţie, lansată în urmă cu doar două luni, Honda mizează foarte mult pe designul futurist şi pe clasicul motor aspirat.

Într-o eră a downsizingului (tendinţa de micşorare), folosirea retrogradelor motoare aspirate pe o gamă de automobile aduce foarte multă plăcere celor care ajung să conducă aceste maşini. Civic şi-a păstrat, din fericire, un motor de 1,8 litri pe benzină în gamă, în versiunea de 142 de CP pe care am testat-o.

Japonezii au preferat să nu ofere pe noua generaţie un motor cu o cilindree mai mică (de 1,6 sau chiar 1,4 litri), dar ajutat de turbină, ci  să rămână fideli cilindreei mari. La acestea au adăugat diverse optimizări eco, printre care Eco Assist şi Sistem Idle Stop, având în vedere protecţia mediului, neintervenind asupra plăcerii celor care vor să conducă un astfel de motor.

Precisă şi sprintenă

Unele firme japoneze sunt recunoscute pentru comportamentul sportiv al modelelor lor, iar Honda este una dintre ele. Civicul este suficient de rigid, precis şi sprinten. Faţă de vechea generaţie, suspensiile au mai făcut parcă un pas către compromisul numit confort, iar motorul şi-a mai pierdut un pic din tonalitatea plăcută.

Odată ce te obişnuieşti cu noua configuraţie a suspensiei, descoperi că noua Honda Civic stă foarte bine pe drum. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte are o cursă scurtă şi precisă şi livrează foarte bine puterea motorului către roţi făcând din Civic o maşină sprintenă.

În interior, au fost folosite materiale mult mai bune, iar spaţiul este mai mare

Dacă vechea generaţie părea un vehicul construit de extratereşti, cei de la Honda au mers şi mai departe cu această idee şi, folosind elemente de la CR-Z şi Insight, au sporit această impresie. Din păcate pentru ei, au dus Civicul într-o extremă, făcând din această maşină una pe care să o iubeşti sau să o urăşti, ceea ce nu este neapărat bine într-un segment cu mulţi clienţi, cum este cel compact.

Per total, noua maşină a fost optimizată aerodinamic, are o parte frontală şi o siluetă încântătoare. Discutabile sunt soluţiile alese pentru partea spate, blocurile optice prelungite în afara liniei caroseriei stârnind destule controverse între cei care iau contact cu noua Honda Civic.

Cinci stele EuroNCAP

Sunt convins că noua Honda va avea fanii ei, oameni care vor o maşină deosebită, care te scoate cu siguranţă în evidenţă.În interior, au fost folosite materiale mult mai bune. Spaţiul din interior a crescut, la fel şi portbagajul. Am fi preferat şi nişte spaţii de stocare mai bine gândite în interior. Honda Civic a primit cinci stele la testele EuroNCAP din 2012.

Modelul s-a remarcat la capitolul „Safety Assist" cu sistemul de siguranţă opţional Honda Collision Mitigation Brake System. În rest, de siguranţa celor din interior se ocupă o mulţime de airbaguri şi sisteme active de siguranţă bine cunoscute precum ABS şi ESP.

Prima generaţie a modelului Civic a fost lansată în 1972 pentru a întruchipa viziunea Honda ca cea a unui autovehicul convenabil, confortabil şi plăcut. Peste 20 de milioane de modele Civic au fost vândute la nivel mondial din 1972. 

Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive

- 0-100 km/h: 9,7 secunde

- Viteza maximă: 215 km/h

- L/l/î: 4.300/1.770/1.440

- Masă proprie: 1.185 kg

- Volum portbagaj (l): 467

- Cilindree (cmc): 1.798

- Putere (CP): 142 la 6.500 rpm

- Cuplu maxim (Nm): 174 la 4.300 rpm

- Consum mediu: 8,5 l/100 km (urban)

- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

- Preţ (model testat): 23.920 de euro cu TVA

Plusuri:

- Designul exterior.

- Moto­rizările aspirate oferite în gamă.

- Siguranţă.

Minusuri:

- Vizibilitatea oferită de lunetă.

- Suspensia şi direcţia au pierdut din sportivitate.

- Nu sunt suficiente spaţii de stocare în habitaclu.

Rivalii Honda Civic

- Volkswagen Golf. Best seller european şi o compactă foarte bună. Dar de ce să iei ce au toţi când poţi să fii deosebit?

- Renault Megane. Cu fiecare model nou lansat, compacta franceză mai face un pas în jos în lupta pentru supremaţie. Aşteptăm viitoarea generaţie.

- Seat Leon. Tot un model cu un aspect futurist, dar care, din păcate, are nevoie de înnoire. Avem aşteptări mari de la viitoarea generaţie.

În interior, au fost folosite materiale mult mai bune, iar spaţiul este mai mare
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite