Gata pentru producţia de serie?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele două turbine de gaz şi cele patru motoare electrice totalizează 780 CP şi 1600 Nm
Cele două turbine de gaz şi cele patru motoare electrice totalizează 780 CP şi 1600 Nm

Audi Quattro Concept şi Jaguar C-X75, două prototipuri care au făcut furori la Salonul Auto de la Paris, ar putea primi undă verde pentru producţia de serie.

Potrivit unor surse, compania germană intenţionează să producă o serie limitată a conceptului Quattro, între 200 şi 500 de unităţi. „Regândim procesele standard pentru a face posibil acest lucru", a declarat Stefan Reil, şeful de dezvoltare de la Quattro GmbH. Audi Quattro Concept este bazat pe RS5 şi a fost creat pentru a sărbători aniversarea a 30 de ani de la introducerea primului sistem Audi AWD Quattro.

Sub capota prototipului se află un motor turbo cu cinci cilindri, de 2,5 litri, ce dezvoltă 408 CP şi 480 Nm. Cu o masă proprie de doar 1.300 kg, Quattro
Concept atinge prima 100 km/h în 3,9 secunde. Totuşi, Audi are de rezolvat anumite aspecte pentru a transpune conceptul în serie. În primul rând, ItalDesign - partenerul lui Audi în dezvoltarea lui Quattro Concept - nu are capacitatea de producţie necesară. Iar Audi dispune de experienţă redusă în fabricarea de ediţii limitate. Acelaşi oficial Quattro afirmă: „Avem nevoie de feedback pentru a vedea dacă este posibil. De asemenea, trebuie să avem grijă şi la preţul de vânzare. Nu cred că acesta va fi peste 100.000 de euro". Un ajutor poate veni din partea lui Lamborghini, producător specializat în supercar-uri ce utilizează fibra de carbon regăsită din plin la Quattro Concept.

Jaguar C-x75

Şi Jaguar se gândeşte serios să producă o ediţie limitată a prototipului C-X75. Detaliile legate de planurile producătorului britanic sunt limitate, dar unele cifre indică o producţie anuală situată între 1.000 şi 2.000 de unităţi. Şi Jaguar întâmpină unele probleme, cea mai importantă fiind legată de propulsia modelului. Conceptul C-X75 utilizează 4 motoare electrice şi două micro-turbine cu gaz. Tony Harper - şeful Jaguar pentru sisteme de propulsie avansate - declara: „Vorbim despre doi-trei ani pentru implementarea tehnologiei turbinelor cu gaz şi alţi trei-patru ani pentru a le integra în vehicul". Deşi totul pare un proces scump, construcţia unei turbine cu gaz necesită aproximativ de 100 de ori mai puţine componente decât unul cu ardere internă.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite