GM: „Închidem Saab. Am început lichidarea sa“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anul trecut, în România, s-au vândut doar 40 de maşini Saab
Anul trecut, în România, s-au vândut doar 40 de maşini Saab

Grupul auto american General Motors (GM) a precizat în mod clar, ieri, că va închide subsidiara suedeză Saab, susţinând că niciunul dintre candidaţii pentru preluarea acesteia nu a prezentat o ofertă viabilă pentru a-i schimba decizia, informează Reuters.

„Închidem Saab. Am început lichidarea sa", a declarat Ed Whitacre, preşedintele şi directorul general interimar al GM,  în cadrul salonului auto de la Detroit.

De asemenea, Bob Lutz, vicepreşedintele GM a adăugat că lichidarea operaţiunilor Saab va continua până la capăt în cazul în care nu apare vreo altă ofertă mai bună din punct de vedere financiar.

GM anunţase săptămâna trecută că a mandatat cabinetul AlixPartners, specializat în restructurări de companii, pentru a administra lichidarea Saab.

„În privinţa riscului şi finanţării pe termen foarte scurt, ofertele pe care le-am primit până acum au aceeaşi valoare ca şi lichidarea", a afirmat Bob Lutz.

GM a preluat controlul Saab în 1989 şi nu a reuşit să obţină în niciun an profit de la subsidiara sa suedeză. Compania, care are circa 3.400 de angajaţi în Suedia, a înregistrat pierderi de 340 de milioane de dolari (234 milioane de euro) în 2008 şi estimează pierderi similare pentru 2009. În 2008, Saab a vândut în total puţin peste 93.000 de automobile.

În România rămâne doar cu un service

Închiderea constructorului auto suedez Saab, are consecinţe şi pe piaţa românească. Chiar dacă vânzările mărcii scandinave în România sunt slabe, există câţiva dealeri, care vor rămâne doar cu partea de service a afacerii.

Dealerii locali ai mărcii Saab vor rămâne cu activitatea de service, în cazul în care General Motors va închide compania suedeză. Însă partenerii mărcii în România îşi alimentează în continuare stocurile, a declarat reprezentantul importatorului mărcii, BDT, Tiberiu Ioanovici.

„Dealerii Saab din România îşi continuă activitatea ca şi până acum, sperând ca în cel mai scurt timp GM va accepta una dintre ofertele de preluare a constructorului primite. În cazul închiderii companiei, partenerii Saab în România vor rămâne cu activitatea de service, iar unde este cazul dealerilor multi brand, efectul va fi mai uşor de absorbit", a declarat Ioanovici.

Marca Saab este prezentă pe piaţa din România prin intermediul a cinci parteneri, trei dintre ei fiind şi dealeri ai altor mărci.

Vânzările Saab în România au scăzut anul trecut cu peste 70%, la 40 de unităţi, pe fondul crizei financiare şi a impactului psihologic pe care l-a avut decizia GM de a vinde, respectiv de a închide uzina suedeză.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite