Vedetele Salonului Auto de la Frankfurt

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vedetele Salonului Auto de la Frankfurt
Vedetele Salonului Auto de la Frankfurt

A 63-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt, care se va desfă­şura în perioada 15-27 septembrie, va aduce în lumină cele mai noi creaţii ale industriei auto.

Nume grele ale producătorilor din toată lumea se pregătesc pentru unul dintre cele mai importante show-uri anuale dedicate „zeului automobil”.

Vă prezentăm câteva dintre noutăţile care vor capta în mod cert atenţia vizitatorilor salonului şi care în curând vor intra în producţia de serie.

Maserati GranCabrio

Primul cabriolet de patru locuri din istoria Tridentului va completa galeria de aşi a mărcii alături de Quattroporte şi de GranTurismo. După cum spun oficialii, Gran Cabrio reprezintă adevărata esenţă cabrio pentru Maserati.

De la inconfundabilul stil Pininfarina – care a desenat caroseria – până la spaţiul interior, GranCabrio continuă tradiţia cabrioletelor fabricate la Modena de la A6G Frua Spyder (1950), 3.500 GT Vignale Spyder (1960), Mistral Spyder (1964), Ghibli Spyder (1968) până la Maserati Spyder din 2001, desenat de Giorgetto Giugiaro.

Primul cabriolet de patru locuri produs la fabrica Viale Ciro Menotti Maserati este propulsat de un motor pe benzină V8, de 4,7 litri care furnizează o putere de 435 CP şi va fi cuplat la o transmisie manuală.

Mercedes E-Class Estate

image

Mercedes E-Class Estate, un eta­lon al eleganţei şi al dotărilor



Şi maeştrii luxului german îşi întregesc suita de capodopere din clasa E. După lansarea variantelor Saloon şi Coupé, la Frankfurt va veni şi rândul variantei Estate.

Aceasta oferă unele dintre cele mai avansate sisteme de siguranţă, de la sistemul care detectează iminenţa adormirii şoferului în timpul conducerii la frânarea automată atunci când maşina detectează iminenţa producerii unui accident. Motorizările sunt asigurate deocamdată de două propulsoare pe benzină şi trei pe motorină.

Peugeot RCZ

image

Peugeot RCZ, un nou capitol în istoria vehiculelor lifestyle



Noul Peugeot RCZ marchează un nou capitol în istoria vehiculelor concepute pentru lifestyle şi este, de asemenea, primul model din istoria mărcii care nu foloseşte în denumirea sa binecunoscutul sistem de numerotare cu unul sau doi de zero.

RCZ este un coupe sportiv de 2+2 locuri, cu o înălţime de doar 1,36 metri. Din punct de vedere estetic, noul RCZ este foarte asemănător cu conceptul 308 RCZ din care derivă modelul francez, prezentat tot la Frankfurt, în 2007.

Noul RCZ va fi oferit în trei versiuni de motorizare care respectă normele de poluare Euro 5. Vârful de gamă va fi un propulsor pe benzină bi-turbo 1.6 THP, care produce 200 CP la 5.000 rpm şi 255 Nm de cuplu la 1.700 rpm (sau 275 Nm cu funcţia overboost), ce va fi conectat la o transmisie manuală cu şase trepte.

Cu acest motor sub capotă, RCZ sprintează de la 0-100 km/h în 7,6 secunde şi de la 80-120 km/h în 6,5 secunde, în treapta a cincea de viteză. Modelul consumă în medie, în această variantă, 7,1 l/100 km şi degajă în aer 165g CO2 per kilometru. Peugeot a anunţat că noul RCZ va fi lansat pe piaţă în primăvara anului 2010.

Hyundai ix35

image

Hyundai  ix35 va fi urmaşul lui Tucson


Producătorul sud-coreean va prezenta în premieră la Frankfurt un nou model crossover, urmaşul longevivului Tucson. Cu o caroserie complet nouă subliniată de un design fluid, Hyundai ix35 va concura cu Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Nissan Kashquai sau alte modele din acest segment. Ix35 va impune, de altfel, şi noul element distinctiv al noii generaţii Hyundai, grila faţă hexagonală. Maşina va beneficia de propulsoare şi transmisii îmbunătăţite care măresc eficienţa arderii şi scad emisiile de bioxid de carbon.

Citroën dezvăluie DS3

image

Citroën DS3, un automobil cu design radical


Cu câteva luni inainte de debutul său în show-roomuri, DS3, care inaugurează din punct de vedere stilistic linia DS, a fost prezentat în avanpremiera Salonului de la Frankfurt. Linia DS reprezintă o gamă de automobile distinctive cu un design mai radical, care va fi comercializată în paralel cu gama principală, tradiţională a mărcii. DS3 este un vehicul cu un design inteligent, a cărui modularitate se adaptează oricărei situaţii, anunţă oficialii.

Dimensiunile sale exterioare (lungimea de 3,95 m, lăţimea de 1,71 m şi înălţimea de 1,46 m) denotă o arhitectură inteligentă. Conform datelor oficiale, DS3 va fi dotat cu cinci versiuni de motorizare, toate conforme standardelor Euro V: două motoare HDi dotate cu filtru de particule ce dezvoltă 90, respectiv 110 CP, şi trei motoare pe benzină - THP 150, VTi 120 şi VTi 95. Emisiile de CO2 coboară până la 99 g/km.

Slalom

General Motors Eco Bare

image

Presat de criza economică, gigantul american General Motors a dezvăluit recent un nou proiect menit să scoată concernul din corzi. Este vorba de „Eco Bare Necessity”, o maşină realizată în laboratoarele de cercetare ale grupului. Bazată pe ideea strictului necesar, citadina yankee poate transporta patru pasageri şi are în componenţă o serie de materiale reciclabile tocmai pentru a reduce cât mai mult costurile de producţie. Deocamdată, conceptul a fost conturat doar pe planşetele proiectanţilor, urmând ca, în cazul în care GM se decide să dezvolte ideea, Eco Bare să prindă viaţă în realitate.

Cinci stele EuroNCAP pentru noile modele

image

EuroNCAP a publicat în urmă cu câteva zile rezultatele înregistrate la ultima sesiune de teste de siguranţă. Printre modelele care au reuşit să treacă pragul de cinci stele se numără Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Kia Sorento, Honda Insight, Volkswagen Polo (foto) şi Toyota Prius. Noua generaţie Polo a reuşit să înregistreze unul dintre cele mai bune punctaje pentru protecţia adulţilor, structura habitaclului rămânând stabilă în momentul impactului. Testul pentru protecţia copiilor a relevat că modelul german oferă protecţie maximă.

Mitsubishi Concept cX contra Nissan Qashqai

image

Mitsubishi vrea să lanseze un SUV compact bazat pe conceptul cX, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2007. Modelul ar urma să fie lansat în luna mai a anului 2010. Vânzările în creştere ale SUV-urilor compacte i-au făcut însă pe cei de la Mitsubishi să accelereze ritmul pentru dezvoltarea acestui model. Astfel, SUV-ul compact de la Mitsubishi ar putea fi lansat chiar în luna februarie 2010, în Japonia, lansarea din Europa urmând să aibă loc la scurtă vreme după aceea. Platforma noului model ar putea fi preluată de la Outlander sau de la Lancer, în funcţie de dimensiunile viitorului crossover.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite