Ford va produce încă un model la Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Directorul general Ford România, Henrik Nenzen,  nu exclude ca în viitor să se producă noi motoare  la Craiova
Directorul general Ford România, Henrik Nenzen, nu exclude ca în viitor să se producă noi motoare la Craiova

Directorul general Ford România, Henrik Nenzen, a anunţat că producătorul auto va construi în curând încă un model la fabrica din Bănie, după lansarea din această lună a producţiei noului B-Max 

Ford are planuri mari la Craiova. După prezentarea din martie a noului model B-Max, a cărui lansare oficială este programată pentru 25 iunie, cu livrări începând cu sfârşitul lunii august, producătorul auto vrea să construiască un nou model la fabrica din Bănie.

„Vom adăuga un alt model la această fabrică deoarece Craiova va fi una dintre megauzinele Ford din Europa", a declarat pentru „Adevărul" Henrik Nenzen, directorul general al Ford România. El nu a oferit însă şi alte detalii. 

Capacitate totală de 300.000 de vehicule


Nenzen a explicat că uzina de la Craiova are o capacitate de producţie mult mai mare decât cea estimată pentru noul model B-Max - 60.000 de unităţi în acest an. „Capacitatea de producţie depinde de cererea din Europa. Dar capacitatea totală a fabricii, după ce am investit aproape un miliard de dolari, este de 300.000 de vehicule", a adăugat Nenzen.

În plus, fabrica din Bănie va avea şi o capacitate de producţie de 300.000 de motoare EcoBoost. Acest tip de motor va echipa, pentru început, modelele Focus şi B-Max, dar, în viitor, se va regăsi şi pe alte autovehicule Ford.

Producătorul auto a demarat luna trecută producţia noului motor Eco­Boost pe benzină de 1 litru şi 100 CP sau 125 CP în cadrul uzinei auto de la Craiova. Până la finele acestui an se vor produce 30.000 de unităţi, iar la anul vor fi produse 150.000 de unităţi.

Directorul general al Ford nu exclude construcţia, în viitor, a unei alte unităţi propulsoare la Craiova. „Acest lucru se poate întâmpla în viitor, dar nu a fost confirmat încă niciun plan în acest sens", a spus Nenzen. Şi cum orice investitor din România se plânge de starea infrastructurii, cei de la Ford cer ajutorul Guvernului în această privinţă.

„Avem nevoie de ajutor cu infrastructura din jurul fabricii. Logistica acestei fabrici este complicată, un camion va veni şi altul va pleca la fiecare cinci minute. Aşa că avem nevoie de drumuri foarte bune în jurul fabricii, în împrejurimile Craiovei, dar şi între Craiova şi Piteşti. Sperăm că vom primi o autostradă între cele două oraşe în viitorul apropiat", a spus directorul general al Ford România.

Multe dintre vehiculele care vor pleca spre pieţele europene vor fi transportate cu camioane sau cu trenuri spre Constanţa şi, de acolo, cu vapoare. Astfel, timpul de tranzit va fi unul foarte mare. „Când piaţa din Europa a văzut acest lucru, a fost un şoc pentru că nu credeau că poate atât de mult", a adăugat oficialul Ford România.

„Rabla", bună pentru stat şi pentru producători

Nenzen este de părere că programul de reînnoire a parcului auto „Rabla" este unul foarte important şi că, în condiţiile actuale de piaţă, atât producătorii, cât şi importatorii au nevoie de sprijin din partea Guvernului. El a adăugat că astfel de programe sunt benefice şi statului român, pentru că încasează TVA din vânzarea autoturismelor.

„Statul primeşte în prezent un venit de aproximativ două miliarde de lei din TVA din vânzarea de maşini noi. Dacă s-ar vinde mai mult, statul ar putea încasa la buget cinci miliarde de lei din vânzarea a mai multor maşini noi în locul importului de autoturisme second-hand", a mai explicat Nenzen.

"Vom adăuga un alt model la această fabrică deoarece Craiova va fi una dintre megauzinele Ford din Europa."

"Avem nevoie de ajutor cu infrastructura din jurul fabricii. Logistica acestei fabrici este complicată, un camion va veni şi altul va pleca la fiecare cinci minute."
Henrik Nenzen director general Ford România

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite