Ford ia cu asalt Salonul Auto de la Detroit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ford Fusion Hybrid a reuşit să devanseze VW Golf în cursa pentru Maşina Nord Americană a Anului
Ford Fusion Hybrid a reuşit să devanseze VW Golf în cursa pentru Maşina Nord Americană a Anului

Americanii de la Ford şi-au adjudecat două premii la Salonul Auto care se desfăşoară în aceste zile la Detroit. Piaţa auto americană dă semne de revenire, ediţia din acest an a evenimentului de la Detroit fiind o dovadă a ieşirii SUA din recesiune

Mai întâi a câştigat cele două titluri puse în joc, „North American Car of the Year" pentru Ford Fusion Hybrid (care a reuşit să devanseze VW Golf) şi „Truck of the Year" pentru Ford Transit Connect. Victoria lui Transit Connect reprezintă o adevărată surpriză. În ciuda crizei dar şi a tendinţelor evidente de trecere către maşini mai eficiente, în 2009, cel mai bine vândut automobil a rămas tot acest truck american.

Însă Ford a deschis „balul" cu cea mai importantă noutate: premiera mondială a celei de-a treia generaţii Focus. Ford vine cu o nouă platformă care are ambiţia de „găzdui" până la 10 modele diferite ajungând la un volum anual de două milioane de unităţi. Potrivit lui John Fleming, Preşedintele Ford Europa, modelul Focus va ajunge să vândă anual între 1 şi 1,2 milioane de unităţi.

În comparaţie, actuala generaţie a vândut 800.000 de unităţi pe tot globul. Ford este prima maşină globală. Cu alte cuvinte, maşina expusă în premieră la Detroit va fi vândută nu doar în America dar şi în Europa şi Asia. Până acum, numele era comun între SUA şi Europa dar maşinile nu erau tocmai aceleaşi. Este un exerciţiu extrem de curajos care - dacă va fi de succes - va aduce „economies of scale" la un nivel atât de înalt încât puţini constructori vor mai supravieţui fără să o facă. Dacă nu va avea succes, atunci Ford va arăta că nu înţelege diferenţele între dorinţele americanilor şi europenilor şi va avea noi probleme financiare.

Volskwagen se arătă prudent

VW, aflat în mare formă în cursa de deveni cel mai mare constructor mondial devansînd Toyota, a preferat să vină cu un concept de design în premieră mondială fără nici o inaugurare de model de serie. Toyota a făcut la fel elaborând un concept de hybrid - practic împrumutat de la Lexus. Chevrolet, marca numărul trei a planetei, a mers tot pe un concept menit să prefigureze noul Aveo, care arată teribil de asemănator cu micuţul Spark.

Este de remarcat că logo-ul General Motors a dispărut din Salon- altădată fiind mult mai prezent chiar şi decât propriile brand-uri. Au dispărut Saturn, Pontiac, Hummer şi SAAB.

Primele două au fost închise: Hummer a fost vândut la un producător chinez iar SAAB are parte de oferte de ultim moment. Mitsubishi şi Nissan au preferat să vină cu câte un model electric. Însă dincolo de demonstraţia politică, nu am remarcat noutăţi veritabile în domeniul maşinilor verzi.

Indiscutabil, Salonul din acest an arată mult mai bine decât cel de anul trecut şi inspiră încredere. Majoritatea executivilor prezenţi aici sunt convinşi că America iese din criză iar consumatorul se întoarce la obiceiurile sale bune.

Jim Farley, vicepreşedintele lui Ford afirmă că anul acesta se vor vinde cu 1 - 1,5 milioane de unităţi în plus - faţă de cele 10 milioane vândute în 2009, un minus 21% faţă de 2008. „Calculele ne arată că piaţa naturală a SUA este undeva între 14 şi 16 milioane de unităţi vândute anual. Prognoza pe 2010 este pozitivă, mai bună decât 2009, dar sub nivelul normal al pieţei!" conchide Farley. Depinde cum priveşti paharul, pe jumatate plin sau pe jumătate gol!

Maşina Anului 2010 în România, la Detroit!

„Juriul din Romania este mai inteligent decât cel din Europa" afirma Jim Farley, Vicepreşedintele Ford Motor Company.

Cu puţin timp înainte de startul conferinţei de presă Ford, producătorul american a prezentat cele mai importante premii internaţionale obţinute de produsele sale.

Pentru Fiesta a fost ales titlul „Maşina Anului 2010 în România", singurul premiu prezentat aici la Detroit legat de modelul Fiesta. Jim Farley, vicepresedintele Ford care răspune de marketingul mărcii americane la nivel global spune că „Juriul din România este format din ziarişti mai inteligenţi decât cei din alte Jurii! Nu întotdeauna cătigătorul Car of the Year era şi lider de piaţă. Ford Fiesta este un best seller- care ocupă poziţia a doua în Europa - dar şi Maşina Anului in Romania.

Pentru noi, acest titlu din ţara dumneavoastră este mai preţios decât cel european", spune Farrley.

RECUNOAŞTERE

Jim Farley, vicepreşedintele Ford care răspunde de marketingul mărcii americane la nivel global recunoaşte în exclusivitate pentru trimisul special al ziarului Adevărul că titlul de Maşina Anului în România câştigat de modelul Fiesta este foarte preţios pentru el.

Marii producători mondiali s-au înghesuit să-şi prezinte cele mai noi modele la Salonul Auto de la DetroitMarii producători mondiali s-au înghesuit să-şi prezinte cele mai noi modele la Salonul Auto de la Detroit

No title
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite