Ford B-Max, primul test românesc FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ford România a organizat primul test național pentru modelul B-Max pe ruta București - Brașov. Adevărul a fost prezent pentru a vă dezvălui toate detaliile mașinii fabricate în Craiova.

Designul exterior este unul cu linii destul de frumoase. Fiind un monovolum, este destul de înalt, dar designerii au avut grijă să mascheze acest lucru prin niște linii frumos curgătoare. Șina ușii culisante este și ea foarte plăcut integrată în aripa spate, nelăsând loc de aspect neplăcut.

Modelul Ford B-Max este disponibil în trei variante de echipare (City, Trend, Titanium), trei motorizări pe benzină (1,4 litri 90 CP, 1,0 litri EcoBoost de 100 CP și 120 CP) și două diesel (1,5 litri 75 CP, 1,6 litri 95 CP). Oficialii Ford au anunțat de această dată un preț de pornire de 10.000 de Euro (împreună cu trei tichete Remat).

image

De departe cea mai bună motorizare din gamă este cea produsă la Craiova și anume premiatul 1,0 EcoBoost. Noi am testat motorizarea 1,5 litri diesel 75 CP și EcoBoostul de 1 litru și 100 CP. La acestea s-au adăugat cutii automate în 5 trepte.

Deși propulsoarele sunt apropiate din punct de vedere al consumului (6 l/100 km pentru diesel) și 7,5 l/100 km pentru EcoBoost) se simte o diferență clară în favoarea motorului pe benzină când vine vorba de felul voiciunea mașinii.

La viteze precum cele de pe autostrăzile din România, B-Max ajunge aproape de limite, iar virajele mai strânse luate la peste 70 km/h dau un ușor sentiment de nesiguranță. Suspensia are un comportament destul de bun și absoarbe destul de bine denivelările din România. Garda la sol fiind destul de sus nu ridică probleme pe drumuri accidentate.

B-Max este un model high-tech, chiar cel mai tehnologizat produs până acum pe plaiurile mioritice. Interiorul a păstrat mai multe caracteristici de design de la Focus, dar și de la Fiesta. Materialele sunt destul de bune, iar spațiul este generos.

Nu prea am apreciat poziția înaltă a scaunului pasagerului (care nu se poate regla în înălțime). Poziția de condus este destul de confortabilă, vizibilitatea fiind bună. B-Max fiind un monovolum are suprafețe vitrate destul de mari.

În ceea ce privește sistemele de siguranță întâlnim asistență la frânarea de urgență (EBA), controlul electronic al stabilității (ESP), ABS+EBD, sistemul de asistență la urcarea în rampă (HLA), precum și un modul care apelează automat serviciul de urgență 112 în cazul unui accident, atunci când un telefon este conectat la mașină. Dacă tot vorbim de conectivitate, trebuie să menționăm și funcția Sync prin care se poate controla telefonul sau muzica din mașină prin intermediul comenzilor vocale.

Modelul de 5 stele EuroNCAP are airbag-uri cortină, laterale și frontale, iar deși stâlpul B nu mai este un obstacol, acesta a fost integrat în ușile din față.
Producția Ford B-Max la Craiova a început în urmă cu trei luni. Compania exportă lunar circa 2.630 de unități.

Ţinta de vânzări declarată de oficialii Ford pentru România anul acesta este de 300 de unități, iar pentru anul viitor este de 1.000 de unități. Segmentul B, unde se încadreaza B-Max, reprezintă 18% din piață.

Ford B-Max este adresată familiilor tinere dar și celor care apreciază spațiul interior și accesul deosebit oferit de monovolumul compact al Ford.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite