Ford va produce un model de clasă mică la Craiova

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat că anul viitor fabrica de la Craiova va asambla Transit Connect, iar în 2010 va fi lansat un nou autovehicul de clasă mică, ce nu este noul

Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat că anul viitor fabrica de la Craiova va asambla Transit Connect, iar în 2010 va fi lansat un nou autovehicul de clasă mică, ce nu este noul Fiesta.

Oficialul Ford a adăugat că modelul va fi fabricat doar în România şi va fi destinat în principal exportului. Fleming a mai spus că urmează ca din 2011-2012 să fie lansat şi un vehicul comercial de clasă medie.

În prezent, Ford produce două vehicule comerciale uşoare - Transit Connect şi Transit, ambele cu masa maximă de până la 3,5 tone - şi un model din clasa medie Transit, cu masa cuprinsă între 3,5 şi 6 tone. Preşedintele Ford nu a venit singur în România, ci alături de reprezentanţii a 40 de producători de componente auto furnizori ai companiei americane.

Compania americană va produce în fosta fabrică Daewoo, începând din 2010, două noi modele de autovehicule

Ford va lansa la Craiova, din 2010, un model de clasă mică, iar în 2012 va produce un vehicul comercial de capacitate medie, au anunţat oficialii companiei.

Afacerile Ford în România se derulează mai repede decât ne-am fi aşteptat, pentru că americanii sunt hotărâţi să-şi recupereze investiţia. Concernul american a înregistrat în primul trimestru din 2008, la nivel global pierderi totale de aproape 9 miliarde de dolari.

Declaraţiile privind cele două noi modele care vor fi produse la Craiova au fost făcute de nimeni altul decât preşedintele Ford Europa, John Fleming.

Acesta a omis însă să anunţe care va fi modelul de clasă mică, dar a precizat că în mod sigur nu va fi noul Fiesta.

Ford Ka, la Craiova?

Dacă producătorul american nu va lansa un model nou care să fie fabricat la Craiova, atunci este posibil ca maşina de clasă mică, asamblată de Ford în România, să fie noul Ka.

Noua serie Ka urmează să fie lansată oficial la Salonul Auto de la Paris din octombrie, iar din 2009 maşina va fi în showroomuri.

Noul Ka împarte aceeaşi platformă cu Fiat Panda şi Fiat 500. Maşina va fi disponibilă la început în trei variante de motorizare: două pe benzină (de 1,4 şi 1,6 litri) şi unul diesel, 1.6 TDCi. Va mai fi produs şi un model ST care va fi propulsat de un motor supraalimentat de 1,4 litri preluat de la Fiat 500 Abarth.

"Vom începe anul viitor cu Transit Connect, iar în 2010 vom lansa un nou autovehicul de clasă mică, care nu este noul Fiesta. Modelul va fi fabricat doar aici, în România, dar va fi destinat în principal exportului. Apoi, în 2011-2012 vom lansa un vehicul comercial de clasă medie şi la acea vreme vom fi intrat deja, cred eu, în producţia de motoare. Viziunea noastră este: 300.000 de vehicule pe an şi tot 300.000 de motoare anual", a declarat John Fleming.

În prezent, Ford produce două vehicule comerciale uşoare - Transit Connect şi Transit, ambele cu masa maximă de până la 3,5 tone - şi un model din clasa medie Transit cu masa cuprinsă între 3,5 şi 6 tone.

Fleming a arătat că pentru grupul auto ar fi un dezavantaj, în raport cu competiţia, dacă el ar spune mai multe despre viitoarele modele.

România, "avantaj concurenţial"

"Sincer să fiu, nu ne avantajează cu nimic ca, pe o piaţă atât de competitivă, să vorbim despre produsele noastre viitoare când mai e atât de mult timp până la lansarea lor. Asta ne-ar dezavantaja din punct de vedere concurenţial, iar noi am venit în România tocmai pentru acest lucru. Cred că nu ar trebui niciodată să începi să citeşti o carte de la sfârşit.

Trebuie să o iei de la început, şi noi, în acest moment, suntem acolo, la început", a spus oficialul Ford. Reprezentanţii a aproximativ 40 de producători de componente auto furnizori ai Ford au ajuns, ieri-dimineaţă, la Craiova, unde le-a fost prezentată strategia de dezvoltare a uzinei grupului american din România. Reprezentanţii firmelor au venit la Craiova împreună cu John Fleming.

40 de furnizori în vizită la Craiova

"Putem să îi încurajăm pe unii dintre ei, aşa cum am făcut-o peste tot în lume, să vină şi să fie parte din ceea ce facem noi în sensul extinderii afacerilor şi planurilor noastre de producţie aici, în România.

Intenţionăm să continuăm parteneriatul acesta, să ne dezvoltăm afacerile atât în România, cât şi în general, cu ajutorul furnizorilor noştri", a spus Fleming. El speră ca firmele străine invitate vor produce la Craiova şi că printre furnizori vor figura şi firme româneşti.

"Ceea ce ne dorim noi de la furnizorii noştri sunt livrări excelente, calitate remarcabilă, tehnologie bună şi un parteneriat. Noi deja colaborăm cu furnizori români care livrează componente în afara României şi nu văd ce motiv ar putea fi să nu avem furnizori români ca parteneri, pe viitor.

De fapt, aş fi dezamăgit dacă, la finalul acestui proiect, nu vor fi mai mulţi furnizori români care să colaboreze cu noi cu noi decât sunt în prezent", a afirmat preşedintele Ford Europa. Printre cele 40 de firme ai căror reprezentanţi au vizitat fabrica de la Craiova figurează Faurecia (Franţa), Continental AG (Germania), Trelleborg Automotive (Suedia), Robert Bosch Gmbh (Germania), Amtek Group (India).

Ford, în România

Ford Motor Company a preluat în martie 2008 uzina Automobile Craiova, la care s-a angajat să investească 675 milioane de euro. Compania americană estimează că va produce anual, în 2012, 300.000 autovehicule şi tot atâtea motoare.

La finalul lunii iulie, Ford Europe a anunţat înfiinţarea în România a unei Companii Naţionale de Vânzări, care va prelua din august 2010 întreaga responsabilitate a activităţilor de marketing, vânzări şi servicii pentru autovehiculele Ford.

Din 2012, Ford se aşteaptă la cheltuieli de aproximativ un miliard de euro pe an în România pentru susţinerea activităţilor de la fabrica din Craiova. Numărul de locuri de muncă va creşte între timp de aproape două ori, de la 3.900, în prezent, la 7.000.

În 2010 vom lansa un nou autovehicul de clasă mică, care nu este noul Fiesta. Modelul va fi fabricat doar aici, în România, dar va fi destinat în principal exportului.
John Fleming, preşedintele Ford Motor Europa

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite