Ford este gata de producţie în Craiova! FOTOGALERIE: Cum arată interiorul fabricii Ford
0Adevărul a fost una dintre puținele publicații din România care au avut ocazia să viziteze fabrica Ford de la Craiova înainte de începerea producției de serie a monovolumului B-Max.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!

Fabrica din Craiova este una foarte tehnologizată, aici fiind prezente tehnologii destul de avansate pentru construirea de modele de clasă B. Aici există în total 5 secții, iar în prezent aici muncesc 3.500 de angajați.
Împreună cu oficialii Ford am vizitat secțiile presaj-caroserie, motoare și asamblare finală, dintre toate cea mai impresionantă este secția motoare unde absolut toate echipamentele sunt noi și de ultimă generație. Aici este produs motorul de 1 litru EcoBoost cu trei cilindri care va fi întâlnit pe toată gama de vehicule Ford de la Fiesta și B-Max și până la Mondeo.
Acest motor va fi produs în două variante de putere: 100 și 120 CP. "Vrem să creeăm o capacitate de producție de 300.000 de motoare în acest an", a spus Jan Gijsen, preşedintele Ford România.
Secția de presaj-caroserie este dotată cu 370 de roboți, în timp ce 440 de oameni au grijă ca toate să evolueze conform planurilor.
Ford România lucrează cu 36 de furnizori autohotoni. Dintre aceștia unii se află foarte aproape 8 chiar pe situl fabricii, IAC la Balș, Yazaki la Caracal și 4 în Pitești.
Din păcate, în continuare cei de la Ford sunt nemulțumiți de starea infrastructurii: "Drumurile vor fi un handicap pentru noi, mai ales iarna. Încercăm să determinăm Guvernul României pentru îmbunătățirea infrastructurii care ne va ajuta să optimizăm fluxul producției", a declarat pentru Adevărul, Jan Gijsen.
Fluxul logistic prevede ca marea majoritate a B-Max-urilor ce vor fi produse aici să fie transportate pe mare prin Constanța.
Noutăți despre B-Max
Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri. În prima fază s-a realizat conceptul (prezentat la Salon), apoi au fost construite 36 prototipuri. În prezent, sunt finalizate 60 de exemplare de serie care vor fi folosite la diverse teste (inclusiv la cele EuroNCAP).
"În 2012 vom produce 60.000 de automobile B-Max, iar la anul vom creşte producţia în aşa fel încât să ajungem în 2013 la 100.000 de unităţi sau poate chiar mai mult", a declarat Jan Gijsen, preşedintele Ford România. Planul Ford este de a produce un B-Max la 1,7 minute, dar există planuri de a scădea această cadență de producție sub un minut (atunci când vor fi produse aici și alte modele).
Conform declarațiilor oficialilor Ford 50-60% din valoarea mașinii B-Max este produsă în România. Versiunea de serie a B-Max va fi prezentată în martie la Salonul Auto de la Geneva. Monovolumul va fi adus mai întâi pe piețele importante, iar apoi va fi introdus în celelalte țări în funcție de interesul arătat pentru acest segment. "Vrem să ajungem pe piața din România în trimestrul trei al acestui an", a declarat pentru Adevărul Jan Gijsen.
B-Max va fi echipat cu motorul de 1 litru EcoBoost produs la Craiova, dar și cu un motor aspirat de 1,4 litri pe benzină și un diesel de 1,6 litri.
Vârf de 26.000 unități
Fabrica de la Craiova a fost inaugurată în 1976, în urma unui joint-venture cu producătorul francez Citroen. În 1991 a expirat contractul cu marca din grupul PSA, pentru ca în 1994 fabrica să fie preluată de Daewoo. Compania coreeană a plecat în 2006, statul român preluând controlul asupra companiei. Vârful de producție al acestei unități a fost atins în timpul când se produceau autoturisme Daewoo, ajungând la peste 26.000 vehicule.