Noua Fabia, un pas înainte pentru cehii de la Skoda

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei peste 1,5 milioane de clienţi ai modelului precedent i-au determinat pe proiectanţii de la Volkswagen să îmbunătăţească designul noii Fabia Concurenţa nu stă cu mâinile în

Cei peste 1,5 milioane de clienţi ai modelului precedent i-au determinat pe proiectanţii de la Volkswagen să îmbunătăţească designul noii Fabia

Concurenţa nu stă cu mâinile în sân, clasa compactelor familiale (clasa B) fiind, în prezent, una dintre cele mai aglomerate. Şi asta nu ar fi principala problemă, ci faptul că sunt prezente mai mult de 10 modele, unul mai atrăgător ca celălalt. Şi preţul este cât se poate de competitiv în această clasă, unde Renault Clio Symbol şi vechea Skoda Fabia au făcut furori pe piaţa auto de la noi.

La noua Fabia, prima impresie este de ceva nou, proaspăt, diferit de modelul vechi. În cazul Skoda nu s-a optat, ca la Volkswagen Polo, doar pentru o restilizare a părţii frontale şi a stopurilor. Noul model nu mai are nimic în comun cu vechea Fabia, dacă ne referim strict la capitolul design. Pentru că la motorizări, schimbările nu dau pe spate clientul, propulsoarele fiind deja cunoscute de mai toţi posesorii de produse ale conglomeratului Volkswagen. Noua Skoda Fabia este caracterizată de valorile de bază care au reuşit să atragă peste 1,5 milioane de cumparatori în cazul generaţiei precedente. Cei de la Skoda spun că, în categoria sa, noua Fabia este modelul cu cel mai mare spaţiu pentru genunchi şi cap, în cazul locurilor din spate. Pasagerii din faţă se bucură, şi ei, de un spaţiu generos.

Noua Fabia oferă cel mai mare spaţiu pentru genunchi şi cap

Datorită noului design al spoilerului frontal, lungimea noii Fabia a crescut. Prin dimensiunile exterioare, 3.992 mm lungime, 1.642 lăţime şi 1.498 mm înălţime, noua Skoda Fabia hatchback se situează la limita superioară a clasei sale. Şi chiar am reuşit să călătorim patru adulţi în condiţii destul de confortabile. Spaţiul destinat pasagerilor este sesizabil mai mare decât în cazul primei generaţii, atât în faţă, cât şi în spate. Portbagajul oferă un volum util standard de 300 litri, iar prin rabatarea banchetei spate rezultă un volum de 1.163 litri. Materialele folosite la interior a o calitate destul de ridicată, cu mult peste modelul anterior, reuşind să se apropie de fratele Volkswagen Polo sau de modele precum Peugeot 207. O notă în plus la capitolul impresie vizuală merită acordată pentru gurile de ventilaţie şi pentru mânerele interioare ale uşilor, care sunt vopsite în aşa fel încât par cromate.

Pe lângă fiabilitate, confortul spaţiului interior, comportamentul rutier bun, nivelul ridicat de siguranţă şi un raport preţ/performanţe destul de bun, Fabia mai oferită o gamă largă de culori exterioare. De asemenea, noua Skoda Fabia prezintă îmbunătăţiri şi la capitolul siguranţă, unul foarte sensibil pentru clienţii europeni. Ca noutate, pasagerii din faţă, dar şi din spate pot dispune de protecţia suplimentară oferită de airbagurile pentru cap. În spate, scaunul pentru copil se poate fixa ferm inclusiv în zona superioară, ceea ce limitează posibilitatea de mişcare a părţii sale de sus, în cazul unei coliziuni frontale.

Tehnologii de ultimă oră şi motorizări diversificate

Tehnologii avansate, cum ar fi, de exemplu, realitatea virtuală, au fost utilizate în proiectarea autovehiculului şi a echipamentelor sale. Ca alternativă la transmisia manuală cu cinci trepte, în cazul motorizării pe benzina 1.6 de 105 CP, Skoda oferă posibilitatea dotării cu transmisie automată cu şase trepte Tiptronic. Alte dotări demne de luat în seamă sunt sistemul de climatizare Climatronic, gestionat electronic, funcţia de monitorizare a presiunii în pneuri, farurile adaptive şi proiectoarele de ceaţă cu funcţie cornering. În domeniul tehnologiei comunicaţiilor, noua Fabia propune o pregătire GSM cu Bluetooth, la care se adaugă sistemul audio cu posibilitatea conectării unei surse audio externe, cum ar fi un MP3-player. În total, oferta motorizărilor pentru noua Fabia cuprinde şapte versiuni, din care patru sunt alimentate cu benzină şi trei sunt de tip Turbodiesel. Cel mai slab propulsor este cel pe benzină 1,2 HTP de 60 de cai putere, în timp ce la capitolul "cel mai tare", titlul se joacă între 1,6 benzină, 105 cai putere şi propulsorul diesel, tot de 105 cai putere, însă cu cuplu ceva mai puternic. Am condus pe drumul spre Mamaia două versiuni de motorizare: 1,2 HTP şi 1,4 tdi de 80 de cai putere. Ambele motorizări reuşesc destul de greu să pună în mişcare maşina, însă, dacă la demaraje şi reprize nu faci faţă participanţilor în trafic, la capitolul consum le dai "ceaţă". În special propulsorul pe motorină, de 1, 4 litri, care se încăpăţânează să consume cam 5,5 litri la drum, în regim de 120-130 km/h şi sub 7 litri în aglomeraţia urbană. Prezentarea în premieră mondială a noii generaţii a avut loc la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2007. Producţia versiunilor Fabia Combi şi Fabia Sedan, bazate tehnic pe generaţia precedentă, va continua.

Volkswagen Polo şi Renault Clio, principalii concurenţi

Problema nu o reprezintă modelele în sine, ci numărul acestora pe acest segment de piaţă. Din motive de spaţiu nu putem să trecem în revistă absolut toate prezenţele din clasa B, însă ne vom opri asupra celor mai importante. Să începem cu Renault Clio. Ca motorizări, modelul francez oferă trei propulsoare pe benzină - 1.2 litri/75 CP, 1.4 litri/100 CP şi 1.6 litri/110 CP, respectiv trei versiuni ale motorului diesel 1.5 dCi. De 70 CP, 85 CP şi 105 CP. Pe lângă clasicele cutii de viteze manuale, pe Clio se pot monta şi variante automate, însă numai pe versiunile mai puternice. În materie de siguranţă, Clio III stă bine. Propune în variantă standard sistem ABS Bosch de generaţia a opta, EBD şi EBA. În plus, Clio mai poate fi echipat şi cu ESP ce încorporează ASR, UCL (controlul în subvirare) şi MSR (regulator de cuplu). La siguranţă pasivă, Clio îşi întâmpină pasagerii cu un număr programat de zone deformabile şi un sistem de opt airbaguri, incluzând două airbaguri frontale adaptive. Următorul pe lista concurenţilor este fratele de concern, Volkswagen Polo, disponibil în trei variante de echipare: Trendline, Comfortline şi Sportline. Pe lângă dotările de confort şi siguranţă foarte bune, Polo are în dotare echipamente noi.

Sistemele multimedia, dotări banale pentru clasa mică

Acestea includ asistenţa la frânare, ParkPilot, un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, precum şi funcţia coming home. Volkswagen Polo dispune în dotarea standard de airbaguri frontale pentru pasagerii din faţă. Sistemul airbag pentru protecţia capului este disponibil opţional şi permite umflarea airbagurilor perdea pentru a asigura o pernă protectoare pentru întreaga zonă laterală la nivelul geamului. Sunt disponibile cinci motoare pe benzină, cu puteri cuprinse între 55 CP şi 150 CP, şi patru motoare TDI cu puteri între 70 CP şi 131 CP. Un alt rival de temut pentru Skoda Fabia, cel puţin la capitolul preţ, este Chevrolet Aveo. Pentru transportul a cinci persoane plus bagajele acestora, Aveo este, în acest moment, una dintre opţiunile cele mai convenabile de pe piaţă. Preţurile pentru Aveo pornesc de la 8.100 de euro şi se opresc la 10.680 de euro, cu TVA, la care mai adăugaţi taxa de primă înmatriculare. Pentru Chevrolet Aveo sunt disponibile două motoare pe benzină, cu patru cilindri cu chiulasă din aliaj uşor. Cel mai mic propulsor generează 72 CP, la o capacitate de 1.150 centimetri cubi, şi are un cuplu maxim de 104 newton metru la 4.400 rotaţii pe minut. Versiunea standard de motor Aveo de 1.200 cmc, cu transmisie manuală în cinci trepte, are nevoie de 13,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, şi atinge viteza maximă de 157 km/h. Consumul mediu de carburant este de 6,4 l/100 km. Opel Corsa este un alt model care înregistrează succes după succes în clasa mică, în Europa, dar şi în România. Corsa este cel mai popular model Opel, care s-a vândut în 9,4 milioane de unităţi în Europa începând cu anul 1982. Maşina este echipată standard cu ABS şi CBC (controlul frânelor în viraje), în timp ce ESP-ul este dotare opţională. Jantele pe 17 inch din aliaj şi garda la sol mai mică se află de asemenea printre opţionale. Corsa dispune de trei motoare pe benzină, dotate cu tehnologia pentru reducerea consumului, Twinport, şi două motoare diesel. Propulsorul pe motorină 1.7 CDTI dezvoltă 125 CP şi este dotat standard cu DPF (filtru de particule), care îl găsim şi pe motorul 1.3 CDTI. Dintre dotările de înaltă tehnologie amintim farurile adaptive cu halogen, sistem de navigaţie, sistem audio cu MP3 şi telefon mobil cu control vocal şi tehnologie Bluetooth încorporată. Pentru cei mai pretenţioşi există şi volan încălzit, controlul electronic al climei sau plafon transparent.

Renault Clio

În variantă standard sistem ABS Bosch de generaţia a opta, EBD şi EBA. În plus, Clio mai poate fi echipat şi cu ESP ce încorporează ASR, UCL (controlul în subvirare) şi MSR (regulator de cuplu).

VW Polo

Modelul german oferă asistenţă la frânare, ParkPilot, un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, precum şi funcţia coming home, şi în dotarea standard are airbaguri frontale pentru pasagerii din faţă.

Opel Corsa

Maşina este echipată standard cu ABS şi CBC (controlul frânelor în viraje), în timp ce ESP-ul este dotare opţională. Jantele pe 17 inch din aliaj şi garda la sol mai mică se află de asemenea printre opţionale.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite