FOTOGALERIE Noul Chevrolet Malibu, mai spaţios şi mai dinamic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Chevrolet Malibu poate fi comandat cu un motor pe benzină sau diesel, ambele cu patru cilindri
Chevrolet Malibu poate fi comandat cu un motor pe benzină sau diesel, ambele cu patru cilindri

Chevrolet a lansat noul său sedan mediu, denumit Malibu, în Croaţia, în cadrul unui test internaţional. Modelul va înlocui în Europa vechea Epica şi este o adaptare a modelului deja prezent pe piaţa din Statele Unite.

Într-un segment foarte disputat, Chevrolet propune o maşină corectă. Cel mai important atu al acestei maşini este preţul. Versiunea de top va avea în România un preţ de lansare de 21.188 de euro fără TVA. Maşina va fi adusă la noi în ţară până la sfârşitul anului.

Cu toate acestea nici dotările sau designul nu vor dezamăgi. În timp ce partea faţă are un look destul de cuminte, pentru partea spate au fost alese nişte blocuri optice clar inspirate de cele ale muscle-carului Camaro.

În Europa, Chevrolet Malibu poate fi comandat cu un motor pe benzină sau diesel, ambele cu patru cilindri. În România se va comercializa doar varianta diesel.

image

Click pe imagini pentru fotogalerie


Acesta dezvoltă o putere de 160 cp la 4.000 rpm şi generează un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm, datorită acestora modelul Malibu putând atinge o viteză maximă de 213 km/h. La acest motor se pot cupla transmisie automată sau o transmisie manuală, ambele cu 6 trepte de viteză. Am testat transmisia automată şi putem spune că în afara unui lag nu foarte perceptibil, aceasta îşi face treaba foarte bine.

La drum comportamentul dinamic al lui Malibu este unul bun. Chiar şi la viteze de autostradă, maşina este foarte confortabilă. Direcţia în schimb se simte cam artificial fără a fi imprecisă.

Suspensiile sunt mai rigide decât ceea ce am văzut la sedanurile americane şi acesta este un lucru bun. Din păcate zgomotul motorului diesel la turaţii mai mari se face simţit în habitaclu, iar la viteze mari se percepe şi zgomotul făcut de vânt.

Printre sistemele de siguranţă prezente la bord se numără sistemul de control electronic al stabilităţii cu senzor de giraţie, senzor de acceleraţie laterală şi senzor de unghi de rotire a volanului integrate, controlul tracţiunii, care asigură tracţiunea prin limitarea patinării roţilor, atunci când una sau ambele roţi motoare încep să piardă din forţa de tracţiune, sistemul de antiblocare a roţilor la frânare (ABS) cu patru canale, cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), Controlul frânării în viraje, Sistemul de asistenţă hidraulică la supraîncălzirea frânelor şi Sistemul de asistenţă la frânare.

În eventualitatea unei frânări de urgenţă, sistemul de asistenţă la frânare sporeşte forţa necesară pentru a opri autovehiculul. Funcţia de asistare la pornirea în rampă este dotare standard, iar senzorul de parcare din spate, care constituie o dotare standard pentru nivelurile de echipare superioare.

Noul Malibu este foarte spaţios, în interiorul său având loc cinci persoane. Spaţiul pentru zona capului este de 991 mm (în spate: 952 mm), spaţiul pentru picioare este de 1.069 mm (locurile din spate: 946 mm) iar spaţiul pentru umeri este de 1.461 mm (locurile din spate: 1.450 mm).

Portbagajul are o capacitate de 545 litri. Interiorul este dominat de consola centrală masivă. Pe ea este montat un ecran tactic de dimensiuni mari pe care sunt afişate toate informaţiile esenţiale. Acesta se poate rabata pentru a arăta un spaţiu de stocare pentru obiecte personale. Spaţiile de stocare sunt multiple, iar în buzunarele uşilor pot fi depozitate chiar sticle de un litru. Materialele folosite sunt de calitate, la fel şi finisajele. 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite