FIAT Chrysler, noul gigant auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În premieră absolută, primul Consiliu de Administraţie al FIAT a analizat cifrele comune pentru cele două corporaţii.

Este primul semn oficial în construirea unui nou gigant în lumea auto. FIAT Chrysler este cel mai probabil nume pentru noua corporaţie, controlată de familia Agnelli. Sergio Marchionne, actualmente preşedinte executiv la ambele firme, este artizanul acestei construcţii cel puţin incredibile acum doi-trei ani. Dar exectivul canadiano-italian a dovedit că poate scoate din faliment Chrysler oferindu-i un confort financiar incredibil. A plătit datoria către guvernele american şi canadian cu aproape şase ani înainte şi a mărit inteligent participarea lui FIAT, folosind tehnologie, şi know-how şi mai puţini bani.

Noul grup auto intră direct în liga marilor campioni - Toyota, Ford sau VW Grup. Totuşi, la doar puţin peste 80 de miliarde de dolari cifră de afaceri şi în jur de 3,5 milioane de unităţi produse, este încă departe de targetul pe care Marchionne îl consideră necesar pentru supravieţuire: peste şase milioane de unităţi! De aici începe însă o nouă strategie pentru marele Superman. Sunt multe speculaţii pe această temă. Ştim precis că din cei peste 50 de executivi care-i raportează astăzi direct lui Marchionne vor rămâne doar jumătate. Nu ştim dacă nu va face ca domnul Carlos Ghosn, mare boss al alianţei Renault Nissan, care a numit un COO pentru fiecare companie în parte.

Însă este de aşteptat ca Marchionne să gândească următoarea dezvoltare globală. Un nou parteneriat/ achiziţie/fuziune trebuie să fie la orizontul acestui om care şi-a propus să facă din FIAT o forţă planetară. Cum achiziţia lui Adam Opel a eşuat, cu Tata Motors colaborarea abia începe. Andreea Formica, preşedintele mărcii FIAT declara pentru revista „AUTO pro" că discuţiile cu Tata sunt dincolo de cadrul industrial şi comercial, dar nu a dorit să facă alte precizări.

Apropo de Opel, presa germană nu este deloc încântată de performanţa domnului Marchionne. Dimpotrivă, este de-a dreptul sceptică de succesul lui Chrysler. Adică unde marele Mercedes nu a performat, cum să reuşească „nişte italieni"? Ei bine, până una alta, este cât se poate de evident că Jurgen Schremp de la Daimler nu a reuşit mare lucru, în timp ce Marchionne de la FIAT a scos Chrysler din falimentul indus tocmai de neamţ, dar - ce-i drept - desăvârşit ulterior de nişte americani reciclaţi de la Home Depot şi Toyota! 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite