Evoque, ultimul venit în familia Range Rover

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Designul lui Evoque va rămâne multă vreme de acum încolo de actualitate
Designul lui Evoque va rămâne multă vreme de acum încolo de actualitate

„Adevărul“ a testat cel mai nou produs al companiei britanice Range Rover, Evoque. Acesta vine cu un look de concept într-o nişă nouă ce va deveni tot mai disputată.

Range Rover ne-a obişnuit până acum cu o anumită monotonie a liniilor drepte, dar şi cu o eleganţă destul de greu de egalat pentru mulţi producători auto. Toate modelele producătorului englez sunt pătrăţoase, masive şi arată ca nişte apartamente pe roţi, chiar şi Freelander este într-o mare măsură afectată de acest design. În 2008, când am aflat de preluarea companiei de către Tata Motors, m-am aşteptat la o schimbare şi, recunosc, nu la una în bine.

Apoi au apărut zvonuri privind modelul Evoque. Din primele poze părea prea frumos pentru a fi real. Dar, din fericire, mare parte din acel design s-a păstrat, dând naştere celei mai spectaculoase apariţii din segmentul crossoverelor compacte. Evoque are câteva tuşe clasice Land Rover, dar şi efervescenţa unui concept-car futurist. Această maşină demonstrează două lucruri: în primul rând că britanicii ştiu să facă maşini, dar nu şi busi­ness şi în al doilea rând că indienii proprietari ai companiei şi-au băgat nasul doar în bilanţurile contabile.

Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet

Şoferul poate conduce foarte uşor maşina şi are acces la orice, chiar şi la internet

Maşina testată este un Evoque SD4 cu motor diesel de 2,2 litri şi putere de 190 CP în echiparea Dynamic şi caroserie cinci uşi. În gama Evoque mai există un coupe în trei uşi care va fi preferatul clientelei feminine. Deşi atunci când spui crossover sau Land Rover gândul te duce automat la teren accidentat, eşti mai degrabă tentat să consideri Evoque ca fiind o maşină urbană, de statut. Asta chiar dacă ai tracţiune integrală şi tot felul de presetări pentru gheaţă, zăpadă, noroi şi nisip. Eu, sincer, m-am gândit că nu are rost să murdăresc jantele cromate de 20 de inchi cu noroiul sau praful unor terenuri accidentate.

Un crossover mai mult pentru oraş

Am făcut alegerea perfectă: Evoque mi-a arătat că îi place foarte mult asfaltul şi oraşul. Motorul oferă suficientă putere pentru orice situaţie, iar cutia de viteze automată schimbă aproape insesizabil treapta. Are un pic de întârziere în răspuns atunci când pedala de acceleraţie este apăsată la podea, dar, per total, noul Range este o maşină agilă. Sistemul Terrain Response are şi un mod Dynamic care face ca maşina să stea foarte bine în viraje chiar şi la viteze mai mari.

Suspensiile sunt destul de confortabile, lucru normal pentru o maşină provenită de la un producător de automobile premium. Adevăratul răsfăţ oferit de Evoque este întâlnit la interior, unde scaunele de tip scoică din piele roşie împreună cu materialele folosite la crearea habitaclului sunt încântătoare. Evoque se simte ca o maşină solidă şi puternică. Modelul nu a fost încă testat de EuroNCAP (din cauză că este prea nou), dar cred că nu va avea nicio dificultate în obţinerea a 5 stele. Sistemele de asistenţă şi siguranţă prezente la bord sunt numeroase, de la ABS până la Hill Descent Control. Noul crossover ne-a demonstrat că are eleganţa şi stilul unui Range Rover, dar pregătite şi updatate pentru o generaţie următoare.

+

- Interiorul este unul dintre cele mai frumoase pe care le-am văzut
- Designul este punctul forte al modelului
- Poziţia de conducere

-

- Vizibilitate la luneta din spate
- Portbagajul nu este foarte mare
- Motorul nu este foarte silenţios

Range Rover Evoque 2.2 SD4 190CP Dynamic

- 0-100 km/h: 8,5 secunde
- Viteza maximă: 195 km/h
- L/l/î: 4.365/1.965/1.635
- Masă proprie: 1.700 kg
- Volum portbagaj (l): 575
- Cilindree (cmc): 2.179
- Putere (CP): 190 la 3.500 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 420 la 2.000 rpm
- Consum mediu: 10 l/100 km (urban)
- Cutie de viteze: automată, 6 trepte
- Preţ (de bază versiune Dynamic): 49.559 de euro (cu TVA)

info
info
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite