Evoluţie fără revoluţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Suspensia mecatronică opţională conferă un adevărat regal pe asfalt
Suspensia mecatronică opţională conferă un adevărat regal pe asfalt

Schimbare discretă la exterior, dar substanţială la interior.BMW nu a vrut o schimbare optică radicală pentru noul X3. Vrea să-şi consolideze poziţia şi să reţină cât mai mulţi dintre clienţii tradiţionali ai mărcii. Are cu ce!

În şase ani, BMW a vândut aproape 615.000 de X3-uri la nivel mondial. Fără discuţie, actuala generaţie a fost un succes. 2010 înseamnă al doilea X3, un model ce trebuie să propulseze BMW pe un segment de piaţă tot mai dificil şi tot mai aglomerat de concurenţi premium. Mercedes şi Audi sunt demult pe poziţii, însă scena se populează cu mărci noi, care până acum nu evoluau în zonă. Range Rover Evoque sau Infinity EX sunt doar două exemple la nivel european.

Noul X3 nu încearcă nici un experiment, de nici un fel. Nici printr-un design neconvenţional - vezi cazul Range Rover Evoque - nici prin soluţii tehnice rare, precum noile uşi faţă în faţă promovate de Opel şi Rolls Royce. Pur şi simplu, X3 are un singur obiectiv: acela de a face totul cât mai bine, la cât mai multe capitole. Mai mult, în ceea ce priveşte ţinuta de drum şi confortul X3 trebuia să "joace la victorie" cu toţi rivalii săi direcţi.

UN REGAL RUTIER

Din aceste motive, noul X3 este prevăzut cu câteva premiere tehnologice pentru marcă. Cea mai importantă este suspensia mecatronică, amortizoarele fiind de tip activ şi controlate electronic. Ele lucrează în conjuncţie cu DSC-ul, tracţiunea integrală şi celelalte sistem de asistare a şoferului în situaţii periculoase, astfel că X3 oferă un regal în materie de ţinută de drum. Cel de la volan poate opta pentru trei moduri de funcţionare ale trenului de rulare şi electronicii de asistenţă, ele fiind denumite sugestiv Normal, Sport şi Sport+. Un alt motiv pentru progresul evident al ţinutei de drum este optimizarea dimensională.

Mai mare

X3 are un ecartament majorat cu aproape zece centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 15 mm, ajungând acum la 2.810 mm. Testele din Slovenia au demonstrat un SUV foarte plăcut la condus, progresiv, predictibil cu mişcări de ruliu şi tangaj mult diminuate faţă de generaţia precedentă. Şi direcţia este mai rapidă, aspect ce contribuie substanţial la plăcerea de a conduce.

DIESEL EXCELENT

Nu în ultimul rând, cel mai mare progres se înregistrează la nivelul motorizării diesel. Este remarcabil câtă vigoare se poate ascunde într-un propulsor supraalimentat, cu motorină, de numai 1995 cmc. Cei 184 CP sunt şi în realitate, nu numai pe hârtie, în ciuda faptului că motorul este "gâtuit" de filtrul de particule şi de toate celelalte necesare respectării normelor de poluare Euro 5. Esenţial aici este şi modul în care se conlucrează cu cutia de viteze.



Noi am avut ocazia să conducem modelul cu transmisie automată cu 8 trepte, disponibilă şi pe alte modele ale mărcii. De remarcat este că la aproape 160 de km/h motorul „lucrează" pe la 2500 de rot/min, ceea ce reduce substanţial zgomotul, dar mai ales consumul şi emisiile. 

s
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite