Evadatorii 4x4

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pofta de evadare în natură este de neoprit! Reţeta 4x4 aduce încă profit, indiferent de celebritatea unei mărci. Nici măcar marea criză care sufocă industria auto nu pare să stăvilească preferinţele cumpărătorilor pentru maşini din ce în ce mai descurcăreţe.

La Salonul Auto de la New York, organizat anul acesta în perioada 10-19 aprilie, marii producători de autoturisme 4x4 s-au întrecut în prezentarea noilor lor modele.În patria „tancurilor rutiere“, salonul auto din „Big Apple“ („Marele Măr“ cum mai este poreclit New York-ul) a fost anul acesta terenul perfect pentru a etala SUV-uri din ce în ce mai puternice, mai bine dotate, dar şi din ce în ce mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Nuvis de la Hyundai

Dintre concepte, a atras atenţia Hyundai Nuvis, produs al centrului de design din California, un SUV („Sport Utility Vehicle“) cu patru locuri. De altfel, Hyundai şi-a propus ca până în 2015 să devină brandul numărul unu în SUA în ceea ce priveşte vehiculele economice. Cu un design despre care creatorii maşinii susţin că se inspiră din mişcarea valurilor mării atunci când se izbesc de stânci, caroseria încearcă să sublinieze dinamismul chiar şi atunci când maşina stă pe loc.

În materie de mecanică, Nuvis foloseşte un tren de rulare „Hybrid Blue Drive“, compus dintr-un motor Theta II, de 2,4 litri, precum şi dintr-un motor electric care dezvoltă 41 de cai putere şi un cuplu maxim de 205 Nm. Propulsoarele sunt conectate la o transmisie automată, cu şase rapoarte. În materie de tehnologii economice, maşina foloseşte şi un sistem start-stop (care opreşte automat motorul în momentele când maşina stă la un stop şi îl reporneşte în momentul când şoferul apasă pedala de acceleraţie), dar şi un sistem de recuperare a energiei folosite la frânare.

Subaru Outback

Outback a adus la New York al patrulea descendent din generaţia sa. Niponii i-au şi pus deja ştampila de SUV şi i-au făcut ceva operaţii estetice care sugerează mai bine faptul că noul model s-ar descurca de minune în off-road. Are 4,78 metri lungime (mai scurt cu doi centimetri faţă de predecesorul său), 1,82 metri lăţime (mai lat cu cinci centimetri), o înălţime de 1,67 metri, iar garda la sol este de 22 de centimetri. În privinţa motoarelor, Outback IV s-a prezentat tot cu gama de motoare boxer, cuplate la sistemul de tracţiune integrală „made by Subaru“.

image

A patra generaţie Subaru Outback va fi comercializată şi în Europa la sfârşitul acestui an



Există şi o transmisie Lineartronic CVT, prima cutie cu rapoarte cu variaţie continuă montată pe un autoturism cu tracţiune integrală şi motor amplasat longitudinal. Varianta cu cutie manuală a motorului de 2,5 litri va dispune de tracţiune integrală, cu diferenţial central autoblocant, iar varianta automată Lineartronic CVT dispune de un sistem 4x4 cu fricţiune multidisc şi control electronic. Se pare că Outback IV va apărea în Europa la sfârşitul acestui an.


Mitsubishi Outlander GT

Conceptul niponilor de la Mitsubishi, Outlander GT, include numeroase tehnologii de ultimă generaţie. În primul rând, sistemul „idle” care schimbă automat treptele cutiei de viteze pe poziţia neutru când vehiculul este oprit. După cum sugerează şi grila faţă - împrumutată de la Lancer Evolution X -, noul concept va avea un motor „zdravăn”, de 3,0 litri, în V6, foarte performant, dar şi eficient alături de sistemul „Super All Wheel Control”.

image


Mitsubishi Lancer Evolution X va avea un motor de 3,0 litri cuplat la un sistem de transmisie „Super All Wheel Control”

Mercedes-Benz ML 450 Hybrid

Daimler a prezentat la New York un Mercedes-Benz ML 450 Hybrid. Deşi trebuia să apară pe piaţă încă din 2007, lansarea a fost amânată din cauza unor probleme tehnice la trenul de rulare. Dacă la exterior schimbările sunt minore, mecanica propulsiei a suferit serioase modificări. Astfel, versiunea ecologică a „panzerului” german este propulsată de un motor clasic, un V6 pe benzină, de 3,5 litri, dar şi de două motoare electrice compacte, ataşate transmisiei.

Unităţile electrice intră în funcţiune în special la viteze mici şi sarcini reduse. Cu o putere cumulată a motoarelor de 340 de cai-putere şi un cuplu de 517 Nm, ML 450 Hybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în opt secunde şi atinge o viteză maximă de 210 km/h, cu un consum ce variază între 7,6 şi 9 litri la suta de kilometri.

image


„Panzerul” ML 450, de la Mercedes-Benz, este propulsat de un motor clasic V6 pe benzină, de 3,5 litri, dar şi de două motoare electrice

Jeep Grand Cherokee

Chrysler a prezentat noul Jeep Grand Cherokee la Salonul Auto de la New York. Modelul foloseşte platforma tehnică a lui Mercedes ML, împrumutând de la acesta şi ceva trăsături fine, sesizabile doar de cunoscători. Faţă de generaţia anterioară, popularul SUV yankeu oferă un spaţiu mai mare pasagerilor. Echipat cu o suspensie independentă pe ambele punţi, noul Cherokee oferă o manevrabilitate mai bună şi un confort sporit. Grand Cherokee a venit la salon dotat şi cu două sisteme de tracţiune integrală şi cu două motorizări noi.

image


Noul Jeep Grand Cherokee prezentat la Salonul Auto de la New York foloseşte platforma tehnică a lui Mercedes ML

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite