Europa de Est, noul El Dorado al constructorilor auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marile concerne şi-au deschis fabrici în estul continentului, iar odată cu acestea şi-au mutat aici şi producţia de motoare Cei mai importanţi producători auto la nivel mondial iau în

Marile concerne şi-au deschis fabrici în estul continentului, iar odată cu acestea şi-au mutat aici şi producţia de motoare

Cei mai importanţi producători auto la nivel mondial iau în calcul tot mai serios deschiderea de noi unităţi în zona Europei de Est. Facilităţile fiscale, mâna de lucru ieftină, dar calificată şi concurenţa redusă sunt principalele puncte de atracţie ale statelor din zonă.

Până în anul 2014, în Europa de Est, inclusiv Rusia şi Trucia, vor fi produse 8,9 milioane de motoare. Cu aproape două milioane mai mult faţă de previziunile făcute anul acesta de firma de consultanţă financiară CSM Worldwide.

Producţia totală de motoare în Europa va ajunge, în 2014, la 26,1 milioane de unităţi, comparativ cu cele "doar" 22,8 milioane cât vor fi fabricate anul acesta. Analiştii spun că principalele motive pentru această creştere o reprezintă forţa de muncă ieftină din Est, cererea crescută de propulsoare turbo diesel din USA şi explozia comenzilor pentru maşini foarte ieftine.

Constructorii auto apelează la forţa de muncă din Europa de Est pentru că este foarte ieftină, în comparaţie cu cea din Vest. Spre exemplu, un muncitor est-european câştigă între 1 şi 10 euro pe oră, cu mult mai puţin comparativ cu colegii vestici, care nu se mulţumesc decât cu 20 sau chiar 40 de euro pe oră.

Fabrica de la Craiova creşte cota Estului

Un alt punct important câştigat de industria auto din Europa de Est îl reprezintă achiziţia fabricii de automobile de la Craiova de americanii de la Ford.

Analiştii din industria de profil estimează că Ford va fi capabil să construiască aproximativ 500.000 de motoare pe an în fosta fabrică Daewoo. În această situaţie, câştigul Estului nu va înseamna o pierdere pentru industria din Vest.

Analistul Andrew Fulbrook spune că fabrica Ford din România va prelua din capacitatea uzinei americanilor din Ţara Galilor, unde linia de producţie este foarte solicitată. Astfel, această uzină galeză va avea capacitatea de a produce mai multe propulsoare turbo de cilindree mică destinate pieţei din Statele Unite ale Americii. Cele două fabrici auto din România, Dacia şi Ford, vor fi capabile să ajungă la un volum de 840.000 de motoare anual, până în anul 2014. Cei de la Ford spun că noua locaţie din România este o "gură de oxigen", pentru că toate fabricile Ford din Europa lucrează la capacitate maximă. Acesta este şi cazul fabricii noastre din Kocaeli, Turcia, unde se produce în acest moment Transitul Connect.

Cererea de vehicule continuă să crească în toate pieţele noastre tradiţionale şi noi oportunităţi apar la tot pasul. "Am anunţat de curând că modelul Transit Connect urmează să intre la vânzare în anumite pieţe din America în vara anului 2009. De aceea, am luat decizia de a folosi capacitatea fabricii din Craiova pentru a veni în întâmpinarea cererii crescute pentru Transit Connect," a declarat preşedintele Ford Europa, John Flemming.

Ford investeşte un miliard de euro pe an în Craiova

Fleming a confirmat, de asemenea, că producţia celui de-al doilea vehicul va începe în 2010. "Prima noastră maşină românească va fi produsă numai la Craiova. Va fi un model din clasa mică - nu noua Fiesta - şi se va pune în vânzare pe toate pieţele noastre europene. Din raţiuni de confidenţialitate, nu vă pot dezvălui mai multe în acest moment."

Pentru a asista integrarea completă a fabricii din Craiova în Sistemul Ford Production, Ford Europa a desemnat o echipă managerială care va lucra alături de managementul actual al uzinei.
Până în anul 2012, Ford se aşteaptă să investească în România aproximativ un miliard de euro pe an pentru a susţine operaţiunile din Craiova.

Numărul de angajaţi al fabricii aproape se va dubla, ajungând de la cei 3.900 de angajaţi din prezent la 7.000. Producţia anuală de vehicule şi motoare va creşte la 300.000 de unităţi pentru fiecare din cele două categorii. Ford Europa asigură producţia, vânzarea şi serviceul vehiculelor Ford în 47 de pieţe, inclusiv Rusia şi Turcia.

Primele vehicule Ford au fost aduse în Europa încă din anul 1903, în acelaşi an în care a fost înfiinţată Ford Motor. Divizia din Europa dispune în prezent de aproximativ 67.500 de angajaţi. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Servicii Clienţi şi 21 de fabrici de producţie, inclusiv joint-venture.

În 2007, compania a produs şi a vândut aproape 1,9 milioane de vehicule în Europa şi a înregistrat un profit brut de 997 milioane de dolari.

Cehia, concurent de calibru pentru România

Constructorul auto ceh Skoda este un concurent cât se poate de serios, pentru că, pe lângă modelele ceheşti, se mai asamblează şi propulsoare destinate întregului grup Volkswagen. Analiştii spun că, în următorii şapte ani, industria auto din Cehia va fi capabilă de o producţie anuală de peste un milion de motoare.
Principala cauză, în opinia specialiştilor, este creşterea cererii de motoare de mic litraj în grupul Volkswagen pentru modele cu preţ redus, precum micul Up. Analiştii spun că se aşteaptă ca din 2010 cadenţa anuală de motoare mici cu doi şi trei cilindri, la fabrica din Mlada Boleslav, să ajungă la 250.000 de unităţi.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite