Pentru Dinu Patriciu, masina e blazonul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dinu Patriciu e pasionat de masini la fel de mult ca de afaceri. Fiind presedintele unei importante companii din domeniul petrolier, Patriciu are, in calitatea sa de om de afaceri, o filosofie proprie

Dinu Patriciu e pasionat de masini la fel de mult ca de afaceri. Fiind presedintele unei importante companii din domeniul petrolier, Patriciu are, in calitatea sa de om de afaceri, o filosofie proprie in legatura cu acest subiect. Teoretizeaza pe marginea lui ca la masa de negocieri: totul trebuie sa aiba un scop precis si eficienta maxima. Cea mai importanta determinare in alegerea masinilor, e legata de necesitatea de reprezentare a unei corporatii, crede Patriciu. Dovada ca masina pe care o foloseste cel mai des nu este superbul sau Jaguar, de care e indragostit, ci un Mercedes 600, pe care Rompetrol, compania pe care o conduce, o pune la dispozitia sefului. "Masina reprezinta o imagine. Conteaza mult modul in care esti perceput si in mediul de afaceri, dar si in afara lui. Asta nu inseamna, desigur, ca trebuie sa investesti in plus in masina. Trebuie sa ti-o alegi pe cea care sa-ti reprezinte personalitatea, pe de o parte, si profesia, pe de alta parte. De aceea, marile corporatii sunt foarte atente la alegerea masinilor. Se stabilesc niste standarde foarte exacte din acest punct de vedere. Nimic nu e intamplator", spune Patriciu, exemplificand chiar cu masinile folosite de-a lungul vremii de Rompetrol: Renault, Ford si acum Citroen. "De regula, cumparam mereu toata gama, pentru toate nivelurile angajatilor, si toate trebuie sa fie de aceeasi culoare" - alb in cazul Rompetrol, sa se asorteze cu sigla companiei. "Aceasta evolutie, mai adauga domnul Patriciu, nu a fost deloc intamplatoare, ci a fost determinata de o analiza foarte exacta a costurilor de leasing, a celor administrative, tehnice si a perioadei de folosire. Nu neglijam nici punctul de vedere al angajatilor, pentru ca ei sunt cei care, dupa expirarea leasingului, au dreptul sa-si cumpere masinile respective". Personal, Dinu Patriciu mai poseda alte doua masini, care ii sunt foarte dragi si pe care le conduce singur: un Jaguar S Racing, cu motor de 420 cai putere, si un BMW X5, pe care il foloseste ceva mai rar. Prefera insa Jaguarul rosu, destul de mic in aparenta, dar foarte puternic. "O conduc foarte mult in weekend si recunosc ca imi place sa fug cu ea. E rapida si foarte comoda. E exact masina pe care mi-o doresc. In plus, eu sunt un tip conservator, nu schimb masina decat in momentul in care se termina leasingul. De obicei, cam la doi, trei ani. Si atunci cand o fac, aleg tipul imediat urmator al aceleiasi marci. In orice caz, mi-ar fi imposibil sa traiesc fara masina. Cel mai tare la o masina (e deja evident, motorul Jaguarului e facut pe comanda) apreciaza calitatile motorului. In tinerete, insa, aprecia ceea ce isi permitea: la absolvirea Facultatii de Arhitectura si-a luat un Fiat 850, pe care il mesterea de unul singur. Pe urma a avut un Renault "batran" si mai apoi o Dacie, careia i-a inlocuit motorul cu unul mai puternic, de Renault. A mai condus, in anii din urma, un BMW 740. Dar despre Jaguar spune ca i se potriveste cel mai mult. Nu l-ar schimba decat cu unul la fel.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite